Jump to content

Bjørn sin Cls 320 CDI Nye bilder med folie utvendig og innvendig....!!!!

Recommended Posts

Hentet i dag en 2006 Cls til fordel for CLK cabben,må jo si at det var en forholdsvis stor overgang. Bilen er sort og har mye utstyr, memory på begge sider,innklappbare speil,luke,4 soners klima,comand,i-pod uttak,telefon,parksensorer f/b,cd veksler osv. Men mangler faktisk setevarmer?Fantastisk bil å kjøre,Har jo også en E klasse 320,flott den også,men synes nå CLS`en er hakket bedre da. Det kommer vel sikkert bilder av denne snart.Montere 19" i morgen samt litt ned på jorda og en hekk spoiler det er vel det som skal gjøres med denne(tror jeg da)

Idag blr det kjøpt senkesett,brøve å få montert det etter påske,blir en tur til bilens hjemland i påsken,tror den kommer til å trives godt på motorveiene til Helga und Helmut :D Skifting av konverter etter påske blir det også.

Innom Klaus & co og kjøpe litt deler til både c-klassen, E 500 og cls`en vel. Pluss en tur til TUV for å hente papirer til E 500`en.

Tror fruen blir glad når hun får være med far på deleshopping ett par dager gitt :D :x

Jammen ble det bilder gitt,takk Alex :o

Grunnen til skifte av konverter er at kassa napper ved start og hardt pådrag.Berg`s Automatservice sier at da er det bare skifte.Grunnen skal vist være at MB sier det ikke er nødvendig å skifte olje på kasse hver 60 t,det ER det.

Ellers kjempefornøyd med bilen.

• 2 weeks later...

Da har den vært en tur i Tyskland,kjøpt ny nøkkel da den ene var svært så dårlig, tok en tur innom Kleemann,hvor det ble montert KD-boks samt oppgradering av softvaren. I følge dynonen(heter vel det) så er det nå 288,5 hk og 635 nm ved 2350 omd, virker noe høyt,men går godt det gjør det ihvertfall. Vanskelig å få prøvd med dårlig konverter,så det blir godt å få den iorden(berg`s på onsdag) Ellers synes jeg det er vel mye vindsus ,så får se på det i helga.

Farum ja,rugmarken hos Christian,en hyggelig fyr,men buttiken gikk dårlig fra en omsettning på 71 mill til 17 mill på få år. Fabrikken som lagde styling har brent ned så ingenting å hente på den fronten lengre, samt dårlige tider generelt i verden, Forsatt positiv. Sto en Padoga der som var ombygd for 75000 euro,V8 med presse 450 hk,tipronic,abs osv,flott bil som så orginal ut ved første øyekast.

Ja,da er det takket være Sven Håkon bestemt at bilen skal ned til Steve for montering av seter med kjøling/varme, aktiv multikontur, AMG 63 ratt med gearshiftpadder.Blir vel litt mer når jeg kommer ned vel,kjenner jeg meg selv rett.Blir morro gitt :lol: :lol:.. Ellers er det skiftet konverter idag, så nå er det bare jubel i heimen,da spesielt på mann`s siden da..

Kjempemorro å følge med hva du gjør. sørg for å holde tråden oppdatert.

Hvor mye kostet rep/bytte av konverter, mistenker samme problem med min?

Ingen problem med å tune før du fikset konverter?

Hvorfor valgte du Kleemann, var det dyrt.

Hvorfor ikke velge de som holder til i Oslo

Spør mye men skal gjøre det samme

Har ingen erfaring med Kleemann dieseltrim, men at det er en seriøs bedrift er jo hevet over enhver tvil.

Jeg hadde ikke satt inn en så dyr bil hos endel av de som selger dissa mirakelboksa.

Når det gjelder omsetninga til Kleemann, trur jeg ikke økonomien kan ta hele skylda. Trur nok noen avistegninger har gitt litt utslag i land hvor folk har penger og kameler. Det var nok endel omsetning nedi der.

• 2 weeks later...

Etter noen år med E 320 skulle det peiles olje på CLSen,etter sånn ca 2 timer med fransk instruksjonsbok,trykking i alle rettninger på kjørecomp ble prosjektet avsluttet. Spesialkompetanse ble hentet inn på første klubbkveld og det ble trykket til den store gullmedaljen, dog uten resultat.

Neste stopp Auto Stern, jammen var det ikke en slik peilepinne da gitt :lol: :lol:

Det enkle er det beste sies det.....

Snart avreise til Nederland for oppgraderinger nå,blir skøy :lol: :lol:

• 2 weeks later...

Da er jeg tilbake fra Steve(en svært hyggelig og sympatisk mann) i Nederland, en stor takk til Sven Håkon for hjelp. Anbefaler alle å ta en tur dit om ting skal gjøres.

Leverte bilen kl 16 på fredag, ble enige om hva som skulle gjøres og pris på det. Fikk deretter låne en 203 av Steve,GOD SERVICE,mange som har mye å lære der gitt.

Hentet bilen til avtalt tid på lørdag ettermiddag, da var den ferdig slik som lovet :D

Det var montert inn nytt interiør i nappaskinn med kjøling/varme,aktiv multikontur på førersete,nye intrumenter,nytt AMG ratt med skiftpadder i alu,oppgradering av programvaren i kassa,rep av vindusmekanismen på førerdør(ikke avtalt før avreise) pluss litt her og der. Alt dette til en pris som gjør det morro å bruke penger.

Nye ting er allerede på gang, vet ikke når jeg får tid til en tur ingen,men satser på før vinteren slår til igjen.

Og for å ikke glemme ble det en guttetur på kjøpet....

Førøvrig hadde bilen ett snittforbruk på 0,84 tur-retur, og det gikk ikke sakte......

Bilder kommer når Lars Alex har tid, ikke sant....

• 5 weeks later...
  • 2 months later...

Da var bilen tilbake etter soting av ruter,legging av folie på tak og interiør,ble fint syns eieren :lol:Fikk også en pakke med deler av DHL med rutespoiler,facelift grill og speilhus,mangler AMG spoiler bak nå. Også fått spacere bak påå 27 mm,fyller helt ut :lol:.Mangler de foran, men skal være ferdige denne uka,vi får se.

Bilder kommer når Alex tar med dette fotoutstyret sitt igjen,ikke sant Lars A? :o :o