Jonas Ueland Posted March 20, 2012 Share Posted March 20, 2012 Hva synts folk om dette? er det rått eller er det rett og slett heeelt feil ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Olav Posted March 20, 2012 Share Posted March 20, 2012 hvorfor bytte ut det på bilen som er absolutt mest skuddsikkert? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 20, 2012 Share Posted March 20, 2012 Det er nok av biler å ta av, så hvorfor ikke. Det går nok noe inn i hampen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4326 Posted March 20, 2012 Share Posted March 20, 2012 En kompis av meg har en w124 med supramotor(2jzgte) - banebil med komplett interiør, og veltebur som går igjennom baksetene osv!! Kan poste bilder av den hvis dere vil se...dere kan også søke på Bjørkmyr Customs på facebook Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted March 20, 2012 Share Posted March 20, 2012 Det er nok av biler å ta av, så hvorfor ikke. Det går nok noe inn i hampen bildet indikerer nokså original motor så standard MB V8 kraftwerk overgår denne uten behov for høye kneløft men med litt andre komponenter rundt denne motoren så hjelper det nok på Supra motorene er kjent for sin sterke bunndel, men når det er sagt så flower visst Mercedes M104 toppen bedre sikkert en mer passende oppgradering for en gammel Toyota Corolla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth.L Posted March 20, 2012 Share Posted March 20, 2012 Jeg syns det er litt tøft. En kompis av meg har en w124 med supramotor(2jzgte) - banebil med komplett interiør, og veltebur som går igjennom baksetene osv!! Kan poste bilder av den hvis dere vil se...dere kan også søke på Bjørkmyr Customs på facebook Vil gjerne se bilder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4326 Posted March 20, 2012 Share Posted March 20, 2012 Jeg syns det er litt tøft. En kompis av meg har en w124 med supramotor(2jzgte) - banebil med komplett interiør, og veltebur som går igjennom baksetene osv!! Kan poste bilder av den hvis dere vil se...dere kan også søke på Bjørkmyr Customs på facebook Vil gjerne se bilder. Poster bilder når jeg kommer hjem fra jobb i kveld, men legger de på medlemmenes forum..vil ikke at uentusiaster skal få se bildene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted March 20, 2012 Share Posted March 20, 2012 At folk setter sånn JapCrap i en 124 er jeg likegyldig til, men når vi snakker 210, så kan det fort vanke grisebank hvis jeg får tak i de hedningene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joakim Borkner Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Var stilig den da, så gjennom tråden på mbworld. Men etter min mening ville jeg brukt amg, brabus eller kleeman hvis jeg skal gjøre noe med w210 min Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Honoré Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 At folk setter sånn JapCrap i en 124 er jeg likegyldig til, men når vi snakker 210, så kan det fort vanke grisebank hvis jeg får tak i de hedningene Jeg vil gjerne rapportere denne kommentaren til moderator. Uhørt å "disse" 124 på den måten. Skjerp deg 57! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 123 og 124 er jo bare sånne designlæretrinn i forsøket på å komme fra /8 til 210 ? :lol: :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Fullkommen genistrek kalles det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SigurdB Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Tanken bak dette er jo ikke så dum hvis man er dårlig med sveiseapparat men god med papir. Gitt følgende scenario: Har en 210 med 6'er som man ønsker mer power i som skal kunne godkjennes. En av de største problemene er jo å få BT til å godkjenne økt vekt på foraksler. Derfor er større motor les m119 osv vanskelig. Alternativet er da en form for overlading enten kompressor eller turbo. Begge krever mye arbeid med både rør, eksos, grenrør og braketter samt håntering av fuel og tenning. I tillegg må man få laget det pluss evt sveising osv. Med en supramotor ombord er alt dette hyllevare og kjøpes enkelt på ebay eller andre morsome steder.Får masse effekt pr krone. Største utfordringen er å få laget motorfester, få eksos til å passe på eksisterende anlegg og får drivlinjen på plass og sikkert avgass. I teorien trenger man vel egentlig ikke vise bilen heller da effekt og vekt er den samme. m104 320 vs 2jzgte har samme effekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Slik jeg har forstått det så har supraen også en veldig bra manuell kasse som tåler masse pryl og det er en av grunnene til at de tar alt fra en Supra..... Jeg ville nok heller hatt en M104 istedet..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.