Jump to content

Mercedes Supra?


Jonas Ueland

Recommended Posts

En kompis av meg har en w124 med supramotor(2jzgte) - banebil med komplett interiør, og veltebur som går igjennom baksetene osv!! :) 

Kan poste bilder av den hvis dere vil se...dere kan også søke på Bjørkmyr Customs på facebook

Link to comment
Share on other sites

Det er nok av biler å ta av, så hvorfor ikke. Det går nok noe inn i hampen  8)

bildet indikerer nokså original motor så standard MB V8 kraftwerk overgår denne uten behov for høye kneløft

men med litt andre komponenter rundt denne motoren så hjelper det nok på

 

Supra motorene er kjent for sin sterke bunndel, men når det er sagt så flower visst Mercedes M104 toppen bedre

 

sikkert en mer passende oppgradering for en gammel Toyota Corolla  :D

 
Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det er litt tøft.

 

 

En kompis av meg har en w124 med supramotor(2jzgte) - banebil med komplett interiør, og veltebur som går igjennom baksetene osv!! :) 

Kan poste bilder av den hvis dere vil se...dere kan også søke på Bjørkmyr Customs på facebook

 

Vil gjerne se bilder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns det er litt tøft.

 

 

En kompis av meg har en w124 med supramotor(2jzgte) - banebil med komplett interiør, og veltebur som går igjennom baksetene osv!! :) 

Kan poste bilder av den hvis dere vil se...dere kan også søke på Bjørkmyr Customs på facebook

 

Vil gjerne se bilder.

 

Poster bilder når jeg kommer hjem fra jobb i kveld, men legger de på medlemmenes forum..vil ikke at uentusiaster skal få se bildene :)

Link to comment
Share on other sites

At folk setter sånn JapCrap i en 124 er jeg likegyldig til, men når vi snakker 210, så kan det fort vanke grisebank hvis jeg får tak i de hedningene  :lol:

Jeg vil gjerne rapportere denne kommentaren til moderator. Uhørt å "disse" 124 på den måten. Skjerp deg 57! 8)

Link to comment
Share on other sites

Tanken bak dette er jo ikke så dum hvis man er dårlig med sveiseapparat men god med papir.

 

Gitt følgende scenario: Har en 210 med 6'er som man ønsker mer power i som skal kunne godkjennes. En av de største problemene er jo å få BT til å godkjenne økt vekt på foraksler. Derfor er større motor les m119 osv vanskelig. Alternativet er da en form for overlading enten kompressor eller turbo. Begge krever mye arbeid med både rør, eksos, grenrør og braketter samt håntering av fuel og tenning. I tillegg må man få laget det pluss evt sveising osv.

 

Med en supramotor ombord er alt dette hyllevare og kjøpes enkelt på ebay eller andre morsome steder.Får masse effekt pr krone. Største utfordringen er å få laget motorfester, få eksos til å passe på eksisterende anlegg og får drivlinjen på plass og sikkert avgass.

 

I teorien trenger man vel egentlig ikke vise bilen heller da effekt og vekt er den samme. m104 320 vs 2jzgte har samme effekt.

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg har forstått det så har supraen også en veldig bra manuell kasse som tåler masse pryl og det er en av grunnene til at de tar alt fra en Supra..... :lol:

 

Jeg ville nok heller hatt en M104 istedet..... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...