Jonas Ueland Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Når har jeg lenge tenkt på å lage en tråd på min s124 250TD, så etter lenge om og men, gjør jeg det! Jeg kjøpte bilen i Mars 2011, da var bilen gått 225 000km, idag gått 250 00 Planer for bilen: Sette i 300Diesel med ettermontert Turbo Done Bytte Sort skinninteriør Done Diverse "oppfiffing" på eksteriør ('94-look) Senke ( 30/30 H&R gokjent i vognkort) Done osv osv Her kommer noen bilder av hvordan den var når jeg kjøpte den: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Ueland Posted March 19, 2012 Author Share Posted March 19, 2012 kan vel igrunn begynne med litt bilder siden jeg selv liker godt bilder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre Posted March 20, 2012 Share Posted March 20, 2012 Dette var da en flott tråd! Få ut litt mer bilder om framgangen da!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 lekker sak. ja kjekk sekser du vil ha ja. men vurdert 3l org. turbo. er sterkare motor, men du verden 3l med etter monter er digg det og ja. gjenomført fin var den og. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Ueland Posted March 21, 2012 Author Share Posted March 21, 2012 "Turbo" oppdatering her er bilder av "Turbokittet" om det er lov å si. innsug og manifoil ))) Turbo og varmeskjold Intercooler, slanger/rør mellom insug-intercooler-turbo og downpipe Mainifoil på motor Turbo på manifoil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Ueland Posted March 27, 2012 Author Share Posted March 27, 2012 Da var fjerene godkjent er det noen som har peiling på om det er "Vanskelig" å godkjenne 18" på s124 ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre Næss Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Fin bil, planlegger selv noe sprell med 250 dieselen min Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Trenger ikke godkjenne felgstørrelse. Endring i ET (innpress) utover +/- 7,5mm pr. side skal godkjennes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Ueland Posted March 31, 2012 Author Share Posted March 31, 2012 men hva er orginalt innpress på s124 ?? tar jeg ikke helt feil så er de som står på nå et35 fikk foresten 2`er feil på EU-kontroll på "feil hjul" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Ueland Posted May 2, 2012 Author Share Posted May 2, 2012 Fikk en flott pakke i posten av fra USA så nå er det bare sisste resst på motoren så er det klar til motorbytte dette er varer til 2 biler viss dere begynner å lure på hvorfor jeg skal ha 4 gasskuler osv ) 10 0008250094 Instrument Light; Frosted Bulb for Instrument/Dashboard Lights 2 1086202 Engine/Motor Mount; Front Left/Right; Size; 4 1/16 inch length, 4 1/16 inch width. 3 1110180080 Oil Filler Cap; Gasket; 47x59x2.5mm 3 1110180302 Oil Filler Cap; Plastic Twist-On Style 1 1242400618 Transmission Mount; Rear; Large Square Type; Braced Version 2 1244100281 Center Support/Support Bearing; Center Support for Drive Shaft with Bearing 2 1244100615U Flex Disc Kit; Front 4 1403280215 Self-Leveling Accumulator Sphere/Air Cell; Rear Left/Right 2 2024101315U Flex Disc Kit; Rear (except as noted) 2 74002 Fuel Filter; Inline Filter; 90 Degree White 2 8454BQ Accessory Belt Tensioner Shock Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Ueland Posted May 6, 2012 Author Share Posted May 6, 2012 Okey ! Motor oppdatering og spørsmål ! Noen bilder av hvordan motoren står nå i dag, med påmontert nytt og større insug, ny manifoil med t4 flens med ###KINATURBO#####hysj! Så fant jeg ut at den lekker i begge tetningsringene i hver sin ende av veiva ! Da lurer jeg på den "greia" som reimhjulet på veiva står på, den ser jeg et nedslitt spor i, der hvor den gammle tetningsringen har vert. Hvor dypt kan dette vere før jeg bør bytte hele greia? Skal liksom vere tett der Du ser vel spora greit på bildene under Med tetning og "Greia" i Uten tetning "Greia" som reimhjulet på veiva står på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Ueland Posted May 10, 2012 Author Share Posted May 10, 2012 Liten oppdatering Har bytta tetningen forran nå, og kappt bort den STYGGE svisen i blokka til olje retur fra turbo, den ble ikke tett Var hos Hydroscand i dag og fikk de til å presse en skikkelig slange som tåler litt mer, den kina driten som sto på lakk fra skjøtene og i viknlene. så den ble trampa godt ned i søpla i dag! Bilder Nydelig sveis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Ueland Posted May 14, 2012 Author Share Posted May 14, 2012 Da har jeg fått gjenga opp og skrudd til, laga ny bunnpannapakning, sett i begge tetninger inn til veiva, osv Biiildeeer Fantastisk med ei skikkelig kobling ) Her er returslangen montert, motoren står her fortsatt på hue noe som kan vere litt forvirrende på bilde Ny/gammel tetning bak svinghjulet Vibrasjonsdemper? ny/gammel bunnpanne montert Montering av viftereim har og fjerna slure vifta for å spare plass Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 Tøft! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Ueland Posted May 14, 2012 Author Share Posted May 14, 2012 Det skal du få Så fort jeg har tid så blir det jort mer ! Men sliter litt med clutch for tida, er det noen som har peiling på hva clutch som passer i hvilken kasse? er det i det hele forskjell på w124 clutcher? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mercedeskongen-(Geir) Posted May 14, 2012 Share Posted May 14, 2012 for og si det sånn så vil jeg tro 5-trinnskassen fra 250'n passer rett på,.. du kan jo ringe å høre med Bertel O Steen om clutchn fra en 300 12V 113HK rekkesekser passer på 250 kassen.. mvh Geir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Ueland Posted May 15, 2012 Author Share Posted May 15, 2012 250 kassen passte på 300d (om603) motoren og getrag kassen passte og rett på om603en. Men klarer ikke se forskjell på disse clutchene, og jeg vil ha en grei clutch som tåler litt. Hvor finner jeg dette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Ueland Posted May 18, 2012 Author Share Posted May 18, 2012 Da var det oppdatering etter kveldens økt ! Har fått motoren i motorrommet, meen ser nå at jeg trenger Girkassefeste fra om603, da det jeg har fra om603 (5cylidret) ikke er likt. Det vil si at nå står motoren 4-5 cm forlankt fremme og bommer på motorfestene. så må skaffe meg et fra om603, ellers har jeg fått meg servopumpe fra ei stv med pumpe til nivåregulering i. Siden denne motoren har stått i en sedan og ikke hatt nivåregulering har bytta dynamo med en som har "klips" kontakt i steden for skru kontakt, Nyere og enklere Mine tilsynelatende normale hjelpere Nytt dieselfilter Nytt "gløderele"?? For 6 cylindret motor, ikke 5 Nye motorfester Påvei nedi å wooop der var den i MEEN her står den jo som tidligere nevnt 4-5 cm for lankt fremme ! Straks tilbake med nye oppdatering, med forhåpenlig vis med et bra kamera, ikke IPHONE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LuckyDuck Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 Ska sei du får d te, Jonas Gleder meg til å sjekke den ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Ueland Posted May 18, 2012 Author Share Posted May 18, 2012 Takk for det Roy Gleder meg som en liten unge på julaften til å kjøre bilen litt stivere i fisken og med mer en 90hk Kom å se du Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Ueland Posted May 19, 2012 Author Share Posted May 19, 2012 får ikke tak i girfeste !! noen som vet noen som har ?? skal passe til om603 med manuellgir, vanlig 5 trins Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted May 19, 2012 Share Posted May 19, 2012 Vet ikke om det er jeg som ikke skjønner problemet, men står motoren montert for langt framme, må du vel ha det i box først? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Ueland Posted May 19, 2012 Author Share Posted May 19, 2012 Var ikke lett å forstå den forklaringa mi Men det som er er at viss jeg setter motoren i motorfesstene så stemmer det med motor i forhold til brannvegg osv, meen da er feste på girkassen (den som girkassen står fessta med en gummiforing og i bilen) for lankt fremme. Pga denne motoren er lenger en den gammle 250d'en så jeg trenger fesste fra en manuellgirt 300d. Skal prøve å få tatt noen bilder i kveld, kan godt ver det blir et custum fesste og Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolf Åge Posted May 19, 2012 Share Posted May 19, 2012 trur du kan bruke oppheng fra hvilken som helst 124 med 6er og manuell kasse tipper Fredrik B kan hjelpe deg med delenr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Ueland Posted May 20, 2012 Author Share Posted May 20, 2012 Lager et hjemmelaga feste nå, men viss noen har et orginalt så gi lyd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.