Guest Stein B Pedersen Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 I helga blei det senking av 210'n, etter mye synsing om fjærer og putestørrelser. Komplisert med utregninger i forhold til utstyr på bilen, ville ha den ned, men ikke for lav osv. Jeg blei lei hele greia og kappa fjærene i steden for å bruke penger på noe som antageligvis ikke hadde blitt som jeg ville ha det allikevel. Begge fjærene forran var knekt tvers av, så de blei kappa ei runde over der de var knekt, så det blei ca 1 1/2 runde totalt og firerputene fikk sitte igjen. Bak hadde jeg allerede byttet fjærer, da disse også var knekt. Med de nye elegancefjærene blei bilen høy som et hus, så disse blei kappa to runder ( dette blei i meste laget, så her blei firerputene "bakfora" litt). Oppdaget at et par dempere var gåene, så nå har jeg kjøpt 4 nye bilstein sprint fjærer som skal monteres senere. Kjøpte også bukbeskyttelse / ørkenplate for å beskytte bunnpanna siden det ikke er mye klaring til fartsdumper ol. Klarte ikke å vente lenger så jeg var nødt til å få av vinterhjulene i dag. Når jeg skulle sette på 18" i dag oppdaget jeg at venstre endeledd var gåent, hrmmmmfff, jaja blir ikke arbeidslaus ihvertfall. Ute å kjører med nyvaska, nysenka bil med perfekt høyde og sommerhjula på plass, men hva skjer..... Joda får ett rådyr beint i skjermen, mitt i Oslo, er det mulig!!! Møtene bil stikka til eit rådyr som blei slengt over min side! Rett i skjermen min, stakkars dyr og stakkars Bentz. Det eneste som er en trøst her, er at rådyret døde momentant,ikke noe puls der nei. Så begynner rundansen med takst,forsikring og bil på verksted da...... Æsj! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SigurdB Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Husk å få skademeldinga korrekt i allefall! Mange faktorer som kan føre til avkortet forsikring hos deg.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 au au...kjenner med deg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
500AMM Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Hei. Jeg kjørte på et rådyr for en 10 års tid siden, men rådyret stakk til skogs og gjemte seg i mørket. Siden jeg ikke fikk avliva det selv, meldte jeg fra til politiet og de videre til Viltnemda. Fikk seinere høre fra forsikringsselskapet at når man melder fra til Viltnemda, uansett utfall, så slipper man bonustap. Ordningen er kanskje slik enda. -arnt- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts