Lassen Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Var å hentet meg "ny" bil i dag, skikka på finn også at det stod en 123 rett i nærheten av der eg bor 5 min med bil. Tenkte den må eg ha, fikk den for 1500 + årsavgiften men med kun en toer feil på eu for noen uker siden så tror eg kanskje dette kan bli et gøyt prosjekt hvor eg kan lære litt om alt fra mekanisk til det kosmetiske. Planen er å ha skilt på den hvertfall i år no som eg har betalt årsavgiften så vi får brukt den litt! Satse egentlig på å få en veteran som eg kan beholde etter noen år! Rent teknisk så fungere ikke starteren, ingen interiørbelysning også litt kosmetisk rust rundt omkring og ganske mye rust under baklyktene på begge sider bak. Legger ved noen bilder fra salgsannonsen: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Parkeringslys feil antall.......?? Hva mener de, er det et som ikke lyser(pære som er gåen) eller mangler hele lyset.?.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassen Posted March 18, 2012 Author Share Posted March 18, 2012 Parkeringslys feil antall.......?? Hva mener de, er det et som ikke lyser(pære som er gåen) eller mangler hele lyset.?.. Nei var nok bare ene pæren som ikke lyste! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassen Posted March 19, 2012 Author Share Posted March 19, 2012 Skrev bare denne tråden kjapt i går etter eg henta bilen, ble bare en liten tur med den før den ble kjørt inn på en tørr plass inntilvidere. Bilen fungerte fint utenom de virka som innslaget på starteren tok borti i svinghjulet og lagde en rasle lyd. Satse på det forsvinner. Ellers var kombihendelen ikke helt optimal, slo seg ikke tilbake etter å ha blinka med blinklys eller var litt av og på med fjernlysene. Men det går seg nok til! Ps skal se om eg får tatt noen bedre bilder av den når vi skal se på starteren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Så kult! Grattis med 123!! Også så fin farge den har Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassen Posted March 19, 2012 Author Share Posted March 19, 2012 Takk Syver, men den er nok ikke helt like fin i lakken som din! er rust bobler rundt om men det blir å ta på sikt! Du har ikke tilfeldigvis en starter liggende til overs vel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Har nettop svart på annonsen din med bilder Har noen rustbobler rundt om jeg også. Rust er no herk, men ja, det er da håp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Kult med enda et s123 prosjekt ser jo ut som det kan bli bra bil igjenn av denne også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassen Posted March 21, 2012 Author Share Posted March 21, 2012 Kult med enda et s123 prosjekt ser jo ut som det kan bli bra bil igjenn av denne også Vet ikke helt enda, er veldig mye utvending karosserirust på den så vi får se hva som blir gjort med den! Har ikke helt bestemt meg, i førsteomgang er det å fikse starteren og få den eu godkjent! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Det tekniske er det viktigste ja, bra du begynner i riktig ende Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassen Posted March 21, 2012 Author Share Posted March 21, 2012 Det tekniske er det viktigste ja, bra du begynner i riktig ende Jepp, fått sendt starteren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Det tekniske er det viktigste ja, bra du begynner i riktig ende Jepp, fått sendt starteren? Nei, ikke sendt enda. Sender så fort alt er i orden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassen Posted April 2, 2012 Author Share Posted April 2, 2012 I går fikk eg endelig starteren på plass som eg kjøpte fra Syver, takk for en flott handel! Og i dag ble den godkjent for 2 nye år! så no er den på stell så får vi se hva vi skal gjøre videre med den! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Flott å høre! Da er hensikten oppnådd vi følger tråden videre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 I går fikk eg endelig starteren på plass som eg kjøpte fra Syver, takk for en flott handel! Og i dag ble den godkjent for 2 nye år! så no er den på stell så får vi se hva vi skal gjøre videre med den! Supert ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassen Posted April 6, 2012 Author Share Posted April 6, 2012 Liten update med bilder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil Pedersen Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 Gjorde seg med litt senk og felger. Pent Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassen Posted April 6, 2012 Author Share Posted April 6, 2012 Felgene låner eg bare men den kler de! må få senka den litt bak og så blir det bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 6, 2012 Share Posted April 6, 2012 Det ble jo bra! Du har en flott høyde på bilen. Du vil ha den ned, mens jeg vil ha den opp i samme høyde som du har nå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mercedeskongen-(Geir) Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 fin bil,og gratulerer med enda en billig bil,jeg betalte 3000,- pluss årsagjift på min, men har gjort endel forbedringer jeg også kan man si.. S123 MAFIA mvh Geir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassen Posted April 7, 2012 Author Share Posted April 7, 2012 fin bil,og gratulerer med enda en billig bil,jeg betalte 3000,- pluss årsagjift på min, men har gjort endel forbedringer jeg også kan man si.. S123 MAFIA mvh Geir Takk takk, men eg foretrekker no 124en min ovenfor 123en! Men noen tips til å stramme snekken, den ble veldig lett på ratt og ganske stor dødgang på den etter senken kom, fikk med ekstra styresnekke som skulle være bedre. Noen som vet om det er mye arbeid å skifte? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Det er ikke alltid det hjelper å stramme disse. Men du strammer dem ved å skru dem utover. Ta det litt etter litt. Kan være greit å bytte filter og olje på servoen samtidig også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 Liten update med bilder Tøft ! senkesett eller kappa ? Mvh Thomas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassen Posted April 10, 2012 Author Share Posted April 10, 2012 Kappa, spanderer ikke noe mer på den! er ikke ment som bruksbil! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 Kappa, spanderer ikke noe mer på den! er ikke ment som bruksbil! hehe, hadde jo vert ein bra bruksbil detta mye du har kappa da ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts