Guest los Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 w 108. 1970. mod. 280 se motor den får alvorlig mye bensin virker det som. Kunne sikkert trengt seg en god justering av insprøytningen. hvordan gjør man dette? hvem justerer disse insprøytnings pumpene?? kan den justere uten at den står i motoren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Kommer litt ann på hvor du bor, men er du i nærheten av Oslo ville jeg dratt til Bjarne Koren på Oldtimer Service. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest los Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 holder til i florø .. kan den skrus av og justeres på verkstedet uten at den er montert på motoren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Jeg sendte min pumpe og dyser til Oppegård Elektrodiesel for sjekk og justering. Deretter justerte jeg inn på tenning og luft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oloa Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 har fet blanding...meget fet blanding. er der en termostat (kjlesystemet) som styrer blandingsforholdet? filter som er tett? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Det er det. Det er og en kaldstartventil som kan lekke bensin inn i innsuget. Kan være greit å eliminere denne feilkilden først. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ola Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 kan denne repareres? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Det vil jeg tro. Har hørt at det skal gå å åpne de å pusse sete hvis det lekker, men aldri prøvd selv. Har du en liten (7mm hode) skrue på ventilen? Da er dette sansynligvis en du kan åpne for å se om den lekker. Det er iallefall en sånn på min, men det er ikke helt lik motor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Er ikke kaldstart dysen elektrisk.? I så fall er det bare å finne ut ca mengden og kjøpe en ny...... 1 stk Bosch dyse koster vel 500-600,- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest los Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 nyoverhalt til pagoden... w113- w108 . koster mellom 4-6.000.- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Du tenker vel på alle dysene..... har ikke 108 egen elektrisk dyse for kaldstart.?? Det er vel D-jet på den....? Jeg bare sammenligner med kaldstartdysen til W123/W124 og dysen der er kliss lik helt nye Bosch dyser og kan byttes så lenge mengden er lik.... og disse får på ebay til 500,- inkl frakt og moms... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest los Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 enne har insprutningspumpe..ikke forgasser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Rune Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 M130 98_har verken d-jet eller forgasser, men bosch mfi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.