Kenneth Sivertsen Posted March 17, 2012 Share Posted March 17, 2012 Er det noen her inne som har peiling på det? Jeg vil tro det er rundt 10 år gammelt (+/- noen år) Jeg prøvde å ta ut kontakten til den defa boksen for noen år siden, men da starta den ikke så jeg plugga den i. Men nå skal jeg ta ei opprydding under dashbordet, så da lurer jeg på hva som er startsperra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted March 17, 2012 Share Posted March 17, 2012 finner koblingsskjema på defa.no Normalt sett på gamle DEFA'er er startsperra enkel, den bryter strømmen til innslaget på startern. Så om du følger ledning fra starter og fremover så finner du antagelig en skjøt/forgrening der... Mener jeg fant den like ved sikringsboksen sist jeg fjernet en DEFA, det var på en 124 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Sivertsen Posted March 17, 2012 Author Share Posted March 17, 2012 Ok. Da får jeg se på det når dashbordet skal ut. Må bare bytte foringer på hele bilen først Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted March 17, 2012 Share Posted March 17, 2012 Jeg fant koblinga til startsperra i motorrommet, ved siden av sikringsboksen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repvik Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Er det noen her inne som har peiling på det? Jeg vil tro det er rundt 10 år gammelt (+/- noen år) Jeg prøvde å ta ut kontakten til den defa boksen for noen år siden, men da starta den ikke så jeg plugga den i. Men nå skal jeg ta ei opprydding under dashbordet, så da lurer jeg på hva som er startsperra. Jeg har tatt ut to-tre defa'er fra 124 før, så du får plinge på om du sliter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Sivertsen Posted June 3, 2012 Author Share Posted June 3, 2012 Da har jeg tatt ut dashbord for å komme til. Det er sikkert 100 ledninger som går innpå den boksen (overdriver kansje litt ) Men det er fryktelig mange. Ser at kombihendel er skjøta på med alarmen, og det er jo sikkert kun blinklys? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts