Jump to content

Koblingsskjema til Audio 10 w210

Guest Gjest

Recommended Posts

Guest Gjest

Skal bytte ut audio 10 enheten min, men har problemer med å skaffe korrekt ISO overgang, da iso kontaktene som er orginalt i bilen har en helt forskjellig plassering av kontaktene enn de universelle på aftermarket enheter.

Slik ser det ut i min bil (til venstre). Til høyre har vi den nye aftermarket enhetens kobling.

bilde.jpg

Ser på ledningene nede til venstre:

Den røde og hvite er jo +, den brune er vel -, og den blå og hvite er vel til antenne? Men den grå vet jeg ikke hva er til. Noen som vet? Her er vel heller ikke 12v memory, så her kan jeg vel koble meg inn på sigarettenderen eller noe?

Det eneste du mangler her er "styrestrøm" + til spilleren. Den henter du fra sigaretteneren. Memory (direkte pluss) og - er på rikitg plass. Hva den hvite er til vet jeg ikke.

Det har jeg gjort i min w210 2001mod og det funker som bara det  :D

Guest Gjest

Blir det ikke omvendt da? Om jeg henter strøm fra sigarettenderen på den røde ledningen til den nye spilleren vil jo vel hele strømforsyningen bli trekt fra kretsen til sigarettenderen?

Må vel bytte om slik jeg får den rødstripete fra bilen inn på den røde, og den gule (memory) til sigarettenderen?

Memorystrøm er der allerede, du trenger styrestrøm + fra sigarettener, og det mener jeg og huske er samme krets. Orginalt i disse bilene styres spillern av et can-bus signal som da skrur spillern av og på med tenning. Sigaretteneren følger tenninga og derfor skal du hente styrestrøm signal + fra den.  :)

• 1 month later...