Guest 4326 Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Sliter med slakke i bakenden på min W124 200D manuell.. Stort sett alle high milage w124'er med manuell jeg har kjørt har slakke i bakenden, og nå har jeg irritert meg nok over det, så har lyst til å bli kvitt det. Min far sier det er ei foring som sitter i overkant i bakenden av diffen som er gåen.. og jeg har ikke vært under bilen og sett hvordan den ser ut enda. Noen her som vet prisen på ei slik foring, og hvordan den ser ut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Hva betyr "slakke i bakenden"? Er det at bilen kaster med rompa når du kjører forbi, evnt at den vrir seg når du gir gass? Eller er det slakk og klunkelyder i drivverket du tenker på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4326 Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Er vel mer som klunkelys i drivverket ja... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 17, 2012 Share Posted March 17, 2012 Hei, Christian. Det er ikke så godt for andre å vite hva "en slags klunkelyd" og "slakk i bakende" betyr. Kan du prøve å forklare litt mer utfyllende? Det er ikke én foring i bakhjulsopphenget, det er vel nærmere 50. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Sivertsen Posted March 17, 2012 Share Posted March 17, 2012 Hei, Christian. Det er ikke så godt for andre å vite hva "en slags klunkelyd" og "slakk i bakende" betyr. Kan du prøve å forklare litt mer utfyllende? Det er ikke én foring i bakhjulsopphenget, det er vel nærmere 50. Er det ikke den som holder opp diffen i bakkant da? De 2 foringene som sitter i traversen. Jeg fikk bytta de på en 124 engang siden det klunka mye. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4326 Posted March 17, 2012 Share Posted March 17, 2012 Hei, Christian. Det er ikke så godt for andre å vite hva "en slags klunkelyd" og "slakk i bakende" betyr. Kan du prøve å forklare litt mer utfyllende? Det er ikke én foring i bakhjulsopphenget, det er vel nærmere 50. Er det ikke den som holder opp diffen i bakkant da? De 2 foringene som sitter i traversen. Jeg fikk bytta de på en 124 engang siden det klunka mye. Vel Frode, vet ikke helt hva som forårsaker "slakken"/klunkelyden", men når jeg feks slipper gasspedalen eller clutchen fort så kommer det klunkelyder.. Tror nokk det er de ja Kenneth, verre å bytte de selv?.. Disse? = http://www.peachparts.com/shopforum/diesel-discussion/300301-w124-differential-mount-r-r-diy.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Sivertsen Posted March 17, 2012 Share Posted March 17, 2012 Uten utstyr så blir det mye prakk. Men har du noe å presse ut/inn med så går det fint. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4326 Posted March 17, 2012 Share Posted March 17, 2012 Har en del utstyr liggende, så skal få ordnet det så snart som mulig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted March 17, 2012 Share Posted March 17, 2012 Jekk opp bilen og se om du kan se om det er mye slakk i noen av komponentene i drivverket. Har sett differ med mye slakk i f.eks. Kan også være slakk i ballatakoblingene osv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.