MercedesW124 Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Hvordan kan jeg ta av hengerfestet uten og ha original nøkkel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 På min har hele nøkkelgreia blitt borte før min tid, og da er det bare å stikke inn en skrutrekker fra siden, vippe ned låsen, og vri rundt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted March 14, 2012 Author Share Posted March 14, 2012 Stikke inn et skrujern i nøkkelhullet? Vippe ned låsen? Har prøvd og stikke inn et skrujern og vri, men det gikk ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Låsen må bort på et vis, så der må du nok være litt hardhendt. Det sitter en låsearm under, som griper i et tannhjul, og holder greiene på plass når den er festet skikkelig. Denne armen må vippes ned, før du kan vri rundt og få løsnet hengerfestet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MercedesW124 Posted March 15, 2012 Author Share Posted March 15, 2012 Det hadde vært fint hvis du kunne beskrive litt bedre og vise på noen bilder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Det blir litt mye greier og dingser, men få bort plastikken rundt låsen, og prøv å vri på det som står igjen. Du må se oppunder nedenfra for å se låsemekanismen som hindrer at kula løsner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Jeg ville ha fått tak i ny nøkkel, men det er kanskje for dyr løsning? Får man disse på chassinr? På min er løpet kjørt, da dette ble herpet lenge før min tid, men det kan jo være interessant for andre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts