Jump to content

Understellsbehandling

Guest Stein B Pedersen

Recommended Posts

Guest Stein B Pedersen

Er det noen som har gode erfaringer og tips til hvor man får understellsbehandlet bilen sin til en fornuftig pris. Må gjøres ordentlig selvfølgelig, varmtvannstim, tørk, og behandling av kriker og kroker. Fint hvis noen vet ca pris også.

Takker for alle tips

Guest stein B Pedersen

Takk for tipset, har sendt forespørsel på understellsbehandling av bilen og hva herligheten koster sånn ca.

:D

Takk for tipset, har sendt forespørsel på understellsbehandling av bilen og hva herligheten koster sånn ca.

:D

Husk å nevne at du er medlem i MBE da, så skal det være litt rabatter å hente.

Jeg har vært noe i kontakt med Jessheim antirust selv, samt at bilen til kona har vært der en del ganger.

Det virker på meg som om disse gjør jobben ordentlig.

Guest Stein B Pedersen

Fikk pris på vask,føn og tørk (undersetellsbehandling) på min E200 Kompresso 2001 mod.

Ca. 4500.- inkl mva. Minus 10% MBE rabatt på denne prisen. :D

Hør med ODD på Kampen antirust. Si at du er fra klubben så kan det hende du får et vel så godt tilbud i tillegg til å slippe å kjøre til Jessheim !!

Det i seg selv å slippe å kjøre til Jessheim er jo verdt noen kroner  :-)

tur/retur Jessheim + bom blir ca 100kr elns, så der sparer du jo ikke all verden, men det tar jo litt tid da, og Industrifeltet på Jessheim så er det ikke så mye å gjøre, riktignok så ligger det litt andre "butikker" der som würth, mekonomen osv men litt langt å gå inn til Sentrum så sånn sett kan jo Oslo være greit ja  :-)

tur/retur Jessheim + bom blir ca 100kr elns, så der sparer du jo ikke all verden, men det tar jo litt tid da, og Industrifeltet på Jessheim så er det ikke så mye å gjøre, riktignok så ligger det litt andre "butikker" der som würth, mekonomen osv men litt langt å gå inn til Sentrum så sånn sett kan jo Oslo være greit ja  :-)

Er det ikke bare å gå bort til BOS og sikle mens man venter, da?

Det er jo selvfølgelig en gylden mulighet ja :-)  De ligger jo par hundre meter unna

Husk telt og sovepose da ;) En skikkelig understellsbehandling innbefatter demontering av innerskjermer og deksler under bilen, steaming, tørking over natten, sprøyting av hulrom med tynnstoff og slitebelegg på undersiden. Så er det montering og rengjøring. Ikke gjort på noen timer det

Sorry for at jeg stiller ett spørsmål i denne tråden,men så slipper man å lage en ny om samme tema.

Trenger nye biler som er kjøpt nye i norge ekstra understellsbehandling? Jeg har nettopp fått meg ny bil og den er understellsbehandlet i tyskland,men trenger den noe mere behandling her i norge?

Jeg trur dere glemmer en vesentlig ting i bildet her. Det er ikke bare å understellsbehandle en bil. Det hjelper lite om man koster på en masse dersom importøren ved en rustutbedrings-/garantidiskusjon senere sier f.eks. at det er brukt feil middel.

Jeg ville ha sørget for at det middelet som brukes er skriftlig akseptabelt for importøren for å unngå evt diskusjoner på dette senere i løypa. Vi vet alle at visse bilimportører gjerne liker å vri seg litt når det skal diskuteres penger.

Sorry for at jeg stiller ett spørsmål i denne tråden,men så slipper man å lage en ny om samme tema.

Trenger nye biler som er kjøpt nye i norge ekstra understellsbehandling? Jeg har nettopp fått meg ny bil og den er understellsbehandlet i tyskland,men trenger den noe mere behandling her i norge?

Jeg er i samme situasjon og føler meg ikke "klok" BOS har jo interesse av å selge biler, så det er lett for dem å si at det holder, det hørte jeg da jeg kjøpte min første bil med 30 års rustgaranti 98/99 mod, og alle her vet jo hvordan det gikk med disse årsmodellene...., nå har det jo skjedd endel med bilene siden den gang, men allikevel.....  På den annen side så har jo de som driver med antirustbehandling interesse av at man understellsbehandler bilene, de tjener jo penger på det..... Så hvem skal man tro på. Lurer litt på om jeg skal understellsbehandle bilen når den blir 2-3 år gammel.... men vi får se.