Guest Stein B Pedersen Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Er det noen som har gode erfaringer og tips til hvor man får understellsbehandlet bilen sin til en fornuftig pris. Må gjøres ordentlig selvfølgelig, varmtvannstim, tørk, og behandling av kriker og kroker. Fint hvis noen vet ca pris også. Takker for alle tips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hallgeir Helland Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Du vil nok kunne få mer relevante svar om du forteller noe om hvor du befinner deg geografisk sett. Er du sør i Rogaland er visst Handeland Antirust et bra sted. Jeg fikk pris på 5000 kroner der men det var for et år siden. http://handeland-antirust.no/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stein B Pedersen Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Ja det er kanskje lurt, Hehe. Oslo område Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Ja det er kanskje lurt, Hehe. Oslo område Sjekk med Jessheim antirust ?? Dem har vi Avtale med, medlemsansvarlig har hatt tidligere bil der og var veldig fornøyd.. Mener den het Jessheim Antirust, ligger så vidt jeg vet under sammarbeidspartnere uansett Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest stein B Pedersen Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Takk for tipset, har sendt forespørsel på understellsbehandling av bilen og hva herligheten koster sånn ca. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Takk for tipset, har sendt forespørsel på understellsbehandling av bilen og hva herligheten koster sånn ca. Husk å nevne at du er medlem i MBE da, så skal det være litt rabatter å hente. Jeg har vært noe i kontakt med Jessheim antirust selv, samt at bilen til kona har vært der en del ganger. Det virker på meg som om disse gjør jobben ordentlig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Stein B Pedersen Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Fikk pris på vask,føn og tørk (undersetellsbehandling) på min E200 Kompresso 2001 mod. Ca. 4500.- inkl mva. Minus 10% MBE rabatt på denne prisen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Westpold Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Hør med ODD på Kampen antirust. Si at du er fra klubben så kan det hende du får et vel så godt tilbud i tillegg til å slippe å kjøre til Jessheim !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Hør med ODD på Kampen antirust. Si at du er fra klubben så kan det hende du får et vel så godt tilbud i tillegg til å slippe å kjøre til Jessheim !! Det i seg selv å slippe å kjøre til Jessheim er jo verdt noen kroner tur/retur Jessheim + bom blir ca 100kr elns, så der sparer du jo ikke all verden, men det tar jo litt tid da, og Industrifeltet på Jessheim så er det ikke så mye å gjøre, riktignok så ligger det litt andre "butikker" der som würth, mekonomen osv men litt langt å gå inn til Sentrum så sånn sett kan jo Oslo være greit ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 tur/retur Jessheim + bom blir ca 100kr elns, så der sparer du jo ikke all verden, men det tar jo litt tid da, og Industrifeltet på Jessheim så er det ikke så mye å gjøre, riktignok så ligger det litt andre "butikker" der som würth, mekonomen osv men litt langt å gå inn til Sentrum så sånn sett kan jo Oslo være greit ja Er det ikke bare å gå bort til BOS og sikle mens man venter, da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 tur/retur Jessheim + bom blir ca 100kr elns, så der sparer du jo ikke all verden, men det tar jo litt tid da, og Industrifeltet på Jessheim så er det ikke så mye å gjøre, riktignok så ligger det litt andre "butikker" der som würth, mekonomen osv men litt langt å gå inn til Sentrum så sånn sett kan jo Oslo være greit ja Er det ikke bare å gå bort til BOS og sikle mens man venter, da? Det er jo selvfølgelig en gylden mulighet ja De ligger jo par hundre meter unna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ODDATLE Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 tur/retur Jessheim + bom blir ca 100kr elns, så der sparer du jo ikke all verden, men det tar jo litt tid da, og Industrifeltet på Jessheim så er det ikke så mye å gjøre, riktignok så ligger det litt andre "butikker" der som würth, mekonomen osv men litt langt å gå inn til Sentrum så sånn sett kan jo Oslo være greit ja Er det ikke bare å gå bort til BOS og sikle mens man venter, da? Husk telt og sovepose da En skikkelig understellsbehandling innbefatter demontering av innerskjermer og deksler under bilen, steaming, tørking over natten, sprøyting av hulrom med tynnstoff og slitebelegg på undersiden. Så er det montering og rengjøring. Ikke gjort på noen timer det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan Posted March 17, 2012 Share Posted March 17, 2012 Sorry for at jeg stiller ett spørsmål i denne tråden,men så slipper man å lage en ny om samme tema. Trenger nye biler som er kjøpt nye i norge ekstra understellsbehandling? Jeg har nettopp fått meg ny bil og den er understellsbehandlet i tyskland,men trenger den noe mere behandling her i norge? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ODDATLE Posted March 17, 2012 Share Posted March 17, 2012 http://www.klikk.no/motor/bil/dekkogutstyr/article711351.ece Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted March 17, 2012 Share Posted March 17, 2012 Mener BOS sier de har på ekstra når de henter inn biler fra tyskland nettopp pga saltsørpa vi ofte kjører rundt i så du gjør nok ikke noe dumt i å ha på litt ekstra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Bilen er kjøpt i norge hos BOS så da håper jeg at den er understellsbehandlet godt nok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Hva med å ta den med til noen som kan sånt, og få dem til å sjekke? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Jeg trur dere glemmer en vesentlig ting i bildet her. Det er ikke bare å understellsbehandle en bil. Det hjelper lite om man koster på en masse dersom importøren ved en rustutbedrings-/garantidiskusjon senere sier f.eks. at det er brukt feil middel. Jeg ville ha sørget for at det middelet som brukes er skriftlig akseptabelt for importøren for å unngå evt diskusjoner på dette senere i løypa. Vi vet alle at visse bilimportører gjerne liker å vri seg litt når det skal diskuteres penger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IAD Posted March 24, 2012 Share Posted March 24, 2012 Sorry for at jeg stiller ett spørsmål i denne tråden,men så slipper man å lage en ny om samme tema. Trenger nye biler som er kjøpt nye i norge ekstra understellsbehandling? Jeg har nettopp fått meg ny bil og den er understellsbehandlet i tyskland,men trenger den noe mere behandling her i norge? Jeg er i samme situasjon og føler meg ikke "klok" BOS har jo interesse av å selge biler, så det er lett for dem å si at det holder, det hørte jeg da jeg kjøpte min første bil med 30 års rustgaranti 98/99 mod, og alle her vet jo hvordan det gikk med disse årsmodellene...., nå har det jo skjedd endel med bilene siden den gang, men allikevel..... På den annen side så har jo de som driver med antirustbehandling interesse av at man understellsbehandler bilene, de tjener jo penger på det..... Så hvem skal man tro på. Lurer litt på om jeg skal understellsbehandle bilen når den blir 2-3 år gammel.... men vi får se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts