Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ifjor solgte jeg masse såkalte MB Classic felger med dyp kant. Disse felgene baserte seg på AMG monoblock designet. Produksjonen av disse felgene ble stoppet av Mercedes Benz og Tollvesenet pga at de lignet for mye på originale felger. Alt som var av disse "kopi-felgene" ble beslaglagt og destruert av Tollvesenet.

Jeg purret på importøren om å få fatt i noe lignende, og foreslo at han skulle få endret litt på designet av MB Classic, slik at den ikke kunne kalles "kopi-felg". Dette ble tatt alvorlig, og Classic felgen ble re-designet ifjor høst. Endringen besto av at hullene fikk et annet design, de små hullene mellom bolthullene ble tatt bort samt at det ble gravert inn "LARZON" på felgens forside. Denne felgen ble så forevist BOS, og ble godkjent som "ikke kopi felg" av dem. Dermed var det fritt frem.

Etter at jeg har mast på importøren i flere år på at de skal lage lavt innpress på denne felgen, så ble jeg ENDELIG hørt. Dermed kommer denne felgen nå også med ET25 både i 8,5x18 og 9,5x18. Det betyr at disse felgene passer til W116, W123, W126 og ikke minst R129 :D.

Felgene blir også levert i 8,5x18 og 9,5x18 med vanlig ET35.

8,5 felgene leveres med 62 mm kant, og 9,5 felgene har hele 82 mm kant :headbang: :headbang:

Slik ser den nye MB Classic ut:

PWZ356Anew.jpg?t=1331157192

Felgene er på vei inn til vårt lager i nærmeste fremtid. Jeg driver på å lager et EKSTRA godt MBE tilbud på disse felgene. Følg med under "deler til salgs". Jeg sender som kjent rundt i hele landet :D

NB!! NB!!! Disse kommer KUN i 18"!!!!

Posted

det er på disse som det var på MB-classic felgene rustfri "krom"kant? som er presset/limt?

Jepp!! Derfor kan de faktisk også brukes om vinteren :D

Posted

Hvordan blir det med disse ang store bremser? Sleit man ikke med å få de gamle til å passe? Blir det samme problem her?

Tenker da "såklart" på mine E320 124 biler :wink:

Stemmer som du sier Fredrik! Var problemer foran på de 124 bilen med store bremser med de forrige Classic felgene, og er nok eksakt samme problem med disse dessverre.

Posted

Hvordan blir det med disse ang store bremser? Sleit man ikke med å få de gamle til å passe? Blir det samme problem her?

Stemmer som du sier Fredrik! Var problemer foran på de 124 bilen med store bremser med de forrige Classic felgene, og er nok eksakt samme problem med disse dessverre.

Da ble det ikke slike til banehjul :(

Posted

Da ble det ikke slike til banehjul :(

Framfelgene kommer jo med ET25 nå. Ikke umulig at det kan brukes rent fysisk, men vil jo ikke kunne godkjennes da...

Posted

hvis man skulle kunne bruke sånne felger på ein E320, hvor mye må man evetuelt space ut da?

Har ikke fått testet ut selv, men har fått tilbakemeldinger på at det var noen som spacet dem ut 10mm ifjor. Da skulle det visst gå greit.

Guest Taulant
Posted

Hei!

Sikkert domt spørsmål, men tar du felger med litt pristillegg i innbytte?

Posted

Hei!

Sikkert domt spørsmål, men tar du felger med litt pristillegg i innbytte?

Det kan jeg dessverre ikke gjøre Taulant. Men du kan jo annonsere de på markedsplassen her på forumet, eller på Finn :D

Guest Taulant
Posted

hehe tenkte meg det du. Frista disse felga du annonserte, men må nok isåfall selge disse jeg har først skal jeg ha peng. Lagde en tråd her istad på mine felger, er litt usikker på hva slags type felger det er serdu og hva jeg kan kreve for de. ta en titt?

Guest Frodef
Posted

passer det på min s124 1991?  og eventuelt hva blir tøffest? 18 eller 19, og hvilken bredde?  vil ha så bredt så mulig uten at jeg må valse!

Posted

Noen som har kjøpt?

Vil gjerne se bilder av bil med disse felgene på :)

De første pallene med 8,5 x 18 kommer i slutten av neste uke. Teknisk sett er de 100% like som de forrige Classic felgene. Det er bare selve designet i senter som er endret.

Her er bilde av en S124 med 8,5 og 9,5 av de forrige Classic felgene. Felgene finnes som sagt KUN i 18"

P1000720.jpg?t=1309594644

Guest Emil Fjeld
Posted

Hei

Hva er prisen 8,5 foran å 9,5 bak med dekk skal på en s210 320cdi.

Å hvor bredd kan man ha bak å foran? Bilen har org sports understell med sånn knapp i mittkonsolen.

Mvh: Emil Fjeld

Posted

Hei

Hva er prisen 8,5 foran å 9,5 bak med dekk skal på en s210 320cdi.

Å hvor bredd kan man ha bak å foran? Bilen har org sports understell med sånn knapp i mittkonsolen.

Mvh: Emil Fjeld

Hei Emil!

Send meg en mail på forus@dekk1.com, eller ring/SMS på 99 55 33 07. Så må du snart melde deg inn i klubben igjen syns jeg... :lol:

Guest Emil Fjeld
Posted

Har betalt kontingenten i dag så kommer sterkt tilbake nå :)

Guest Stein B pedersen
Posted

Felgene er fine som snus, men gud bedre vær nøye med å velge dekk, med henblikk på mønster. Håper jeg ikke støter noen, men alt for "grovt" mønster, ser ut som Mud / offroad dekk.

Posted

Felgene er fine som snus, men gud bedre vær nøye med å velge dekk, med henblikk på mønster. Håper jeg ikke støter noen, men alt for "grovt" mønster, ser ut som Mud / offroad dekk.

Så du ser ikke muligheten for at dette er piggfrie vinterdekk??