Geggi Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 Var ute og prøvekjørte nye ML og XF denne uka. Må si at jeg irriterer meg GRENSELØST over det forb...... start stopp systemet når man stopper i kryss f.eks. En kan ikke lenger utnytte små luker til å smette ut i trafikken pga at bilen først må starte motoren Noen som vet om det går an å koble ut den dritten? Jeg håper virkelig ikke at alle nye biler får dette.... håper hvertfall man enkelt kan koble det ut. Sikker på at det tar oppimot et halvt sekund å starte motoren etter at man slipper bremsepedalen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davor Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 Bare å trykke på ECO bryteren på dashbordet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rookie Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Bare å trykke på ECO bryteren på dashbordet. Jøss, er det så enkelt? Har alle nye biler dette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repvik Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Den nye Golf-leiebilen jeg kjørte et par uker hadde et slikt stopp/treg-start-system. Der var det dog mulig å trykke på en egen knapp i midtkonsollen for å slå av utingen, og man kunne også unngå å stoppe hvis man ikke trykka så hardt på bremsen. Det er virkelig noe som burde være innstillinger-menyen på bilen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davor Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Bare å trykke på ECO bryteren på dashbordet. Jøss, er det så enkelt? Har alle nye biler dette? I hverfall alle biler med start/stopp mulighet burde ha en knapp som kan koble fra systemet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Westpold Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Som nevnt knapp i dasjbordet til å skru av. Har hatt dette på 2 biler nå og det blir en vane å trykke på denne knappen rett etter at man har startet. Er noe dritt men det går ikke å koble bort eller bestille uten så hvidt jeg vet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geggi Posted March 12, 2012 Author Share Posted March 12, 2012 Takk og lov at det var så enkelt som bare å trykke på en knapp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts