Guest ARVE HOEM Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 Passer de til vanlig avant og stasjonsvogn? (hjulbuelister) Kan tettningene av gummi skiftes,hvem kan ha sånne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Olav Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 hvilket chassi er det prat om? 123/124/201/202/210 etc.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mercedeskongen-(Geir) Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 det skal absolutt IKKE merk IKKE være chroma sjermbuelister = RUSTSAMLERE på bilen!!!!!!!!!!!! da du heler sveise inn ny!!.. mvh Geir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest arve hoem Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Jeg har hatt hjulbuelister på flere biler,dette trenger ikke være noen Katasrofe ved korrekt montering og forbehandling,vanlig at noen absolutt skal fraråde dette. Bilen er en 124. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mercedeskongen-(Geir) Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 de bilene det er montert chrombue RUSTSAMLERE på er det mest 99.98% sannsynelig at de ruster under.. snakker om erfaring.. mvh Geir Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 de bilene det er montert chrombue RUSTSAMLERE på er det mest 99.98% sannsynelig at de ruster under.. snakker om erfaring.. Jojo, men la han nå montere hjulbuelister hvis han vil det. Litt usikker på hva avant er? Avantgarde? 124 finnes ikke som avantgarde, kun "vanlig" og sportline. Sedan? Foran vil de være forskjellig etter som om bilen er facelift eller ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Litt artig at hjulbuelister er rustsamlere, mens sacco er fin oppgraderering, eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heckflosse Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Hvis man er nøye og legger på godt med tynnstoff under hjulbuelistene og eventuelt en fettlist i hver hjulbue i tillegg så bør det vel gå bra.. At det er estestisk feil med hjulbuelister på en 124 bil er jo en helt annen sak.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Avant vil jeg vel tippe er ment som stasjonsvogn... Tenker da som i Audi Avant=Audi stasjonsvogn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Syrefri vaselin er også bra å ha bak. Det får man på apoteket. Det ruster vel aller helst der skruen treffer karrosseriet først, så behandler man disse omerådene skikkelig første gangen, så skal det egentlig gå bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorns Stavrum Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 Fyller en på med hulroms spray, og monter de mens den er fuktig, bare å tørke av overflødig masse etter montering, vil jeg ikke tro hjulbuelister værre enn saccoen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gujoni Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 Hadde slike på en S 123 en gang og da jeg tok dem av etter ca. 4 år var det masse rust bak. Er derfor ikke tilhenger av slike. Smurte med tynn tectyl mange ganger før montering, men det var tydeligvis ikke nok. Saccoene har jo en viss drenering tross alt pluss at de ikke ligger inntil karrosseriet hele veien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 Min ærlige mening: Jeg skjønner ikke at noen vil ha noe som er så stygt på bilen sin. Dropp det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Honoré Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 Min ærlige mening: Jeg skjønner ikke at noen vil ha noe som er så stygt på bilen sin. Dropp det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heckflosse Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 De eneste to modellene fra DB som hadde hjulbuelister montert fra fabrikk er vel ikke blant de bilene Alexander sikter til tror jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 Helt riktig. Bir som å sette w210 front på w124 og forsvare det med at en annen modell så slik ut. Dog synes jeg ikke det er flott på disse heller, men der skal de i det minste være. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 Jeg syns hjulbuelister ser kjempebra ut på 600, 116, 123, 124 og 126. Liker det ikke på nyere modeller, da dette er litt 70-80 talls greie. Er ofte forarbeidet som avgjør om det vil ruste eller ei når man monterer slike. Har hatt flere biler selv som jeg har skrudd av hjulbuelistene bare for å sjekke, og har flere ganger blitt overrasket over at det ikke har vært rust. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 Husker godt jeg spurte dere en gang om slike på 123`n jeg hadde. Fikk til og med hjelp fra dere til å få dem hjem fra Danmark (Gørløse). Tror det var i 2005 eller 2006. Meningene var det like mye for og i mot som nå Synes det er pent på mange modeller. Tipper flere av dere hater dette pga rustdannelser. Forsåvidt enig i det, men pent med chrom, det er det. Gjør man det riktig, så har man ikke mye å være redd for. Spørsmålet er heller hvordan man best monterer dem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 Må nok være enig om å være uenige om dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 Må nok være enig om å være uenige om dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heckflosse Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 Må nok være enig om å være uenige om dette. Men vi har rett Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 Man kan være for eller imot, det spiller ingen rolle, for siste ord går til den som eier bilen Det finnes ting i miljøet som får meg til å vri meg i stolen, men som jeg sier, eier bestemmer. Det ville vært forferdelig kjedelig å dra på Gol dersom alle var enige og alle biler var like. Dersom vi skal begynne å snakke om biler som ble levert med originale hjulbuelister, så begynner det å lukte originalpolizei her. Jeg går for takhøyden, mangfoldet og trivselen. Så får jeg heller prøve å dempe mine sterkeste meninger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 Ingenting feil med å være orginalpolizei. Synes selv det er ekstremt relevant hvordan bilene så ut når de ble levert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 Ingenting feil med å være orginalpolizei. Synes selv det er ekstremt relevant hvordan bilene så ut når de ble levert. Nei, det må du gjerne væra, så lenge vi snakker om dine biler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 Ingenting feil med å være orginalpolizei. Synes selv det er ekstremt relevant hvordan bilene så ut når de ble levert. Dette gjelder selvfølgelig ikke å endre på motorstørrelse i forhold til originalt? Eller deler fra et aftermarket stylingselskap som het amg? Eller felger fra et firma som het Penta? Jeg har bensin, har noen et bål Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.