Jump to content

hjulbue-cromlister.

Guest ARVE HOEM

Recommended Posts

Guest ARVE HOEM

Passer de til vanlig avant og stasjonsvogn? (hjulbuelister)

Kan tettningene av gummi skiftes,hvem kan ha sånne?

Guest arve hoem

Jeg har hatt hjulbuelister på flere biler,dette trenger ikke være noen Katasrofe ved korrekt montering og forbehandling,vanlig at noen absolutt skal fraråde dette.

Bilen er en 124.

• 4 weeks later...

de bilene det er montert chrombue RUSTSAMLERE på er det mest 99.98% sannsynelig at de ruster under.. snakker om erfaring.. :x

Jojo, men la han nå montere hjulbuelister hvis han vil det.

Litt usikker på hva avant er? Avantgarde? 124 finnes ikke som avantgarde, kun "vanlig" og sportline.

Sedan?

Foran vil de være forskjellig etter som om bilen er facelift eller ikke.

Hadde slike på en S 123 en gang og da jeg tok dem av etter ca. 4 år var det masse rust bak. Er derfor ikke tilhenger av slike. Smurte med tynn tectyl mange ganger før montering, men det var tydeligvis ikke nok. Saccoene har jo en viss drenering tross alt pluss at de ikke ligger inntil karrosseriet hele veien.

Jeg syns hjulbuelister ser kjempebra ut på 600, 116, 123, 124 og 126. Liker det ikke på nyere modeller, da dette er litt 70-80 talls greie. Er ofte forarbeidet som avgjør om det vil ruste eller ei når man monterer slike. Har hatt flere biler selv som jeg har skrudd av hjulbuelistene bare for å sjekke, og har flere ganger blitt overrasket over at det ikke har vært rust. 

Husker godt jeg spurte dere en gang om slike på 123`n jeg hadde. Fikk til og med hjelp fra dere til å få dem hjem fra Danmark (Gørløse). Tror det var i 2005 eller 2006. Meningene var det like mye for og i mot som nå  :lol: Synes det er pent på mange modeller. Tipper flere av dere hater dette pga rustdannelser. Forsåvidt enig i det, men pent med chrom, det er det. Gjør man det riktig, så har man ikke mye å være redd for. Spørsmålet er heller hvordan man best monterer dem  :)

Man kan være for eller imot, det spiller ingen rolle, for siste ord går til den som eier bilen  :lol:

Det finnes ting i miljøet som får meg til å vri meg i stolen, men som jeg sier, eier bestemmer. Det ville vært forferdelig kjedelig å dra på Gol dersom alle var enige og alle biler var like.

Dersom vi skal begynne å snakke om biler som ble levert med originale hjulbuelister, så begynner det å lukte originalpolizei her.

Jeg går for takhøyden, mangfoldet og trivselen. Så får jeg heller prøve å dempe mine sterkeste meninger  8)

Ingenting feil med å være orginalpolizei. Synes selv det er ekstremt relevant hvordan bilene så ut når de ble levert.

Dette gjelder selvfølgelig ikke å endre på motorstørrelse i forhold til originalt? Eller deler fra et aftermarket stylingselskap som het amg?

Eller felger fra et firma som het Penta?  :lol:

Jeg har bensin, har noen et bål :P