Magnus K Posted March 10, 2012 Share Posted March 10, 2012 Hei Nytt medlem på forumet/klubben, så da passer det vel fint med at første posten min handler om bilen min. Har tidligere hatt en MB 190D 2.0 87.mod (broder'n har denne nå), men har lenge fristet med en annen bil, og etter å ha vært å sett på litt forskjellig, så endte jeg opp med en 124 Coupe med M111 220 16V motor av årgang 93. Bilen har ok med utstyr for meg; 4 x el. vindu, sort skinn-interiør med varme i sete, aircondition, airbag, originalt sports-understell (sportline?) Her er utstyrsliste: 240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR 260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION 281 AMG PERFORMANCE STEERING WHEEL 412 Electric sliding roof with tilting device 420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR 531 AUTOMATIC ANTENNA 570 FOLDING ARMREST, FRONT 586 Air cond., power door windows 620 AIR POLLUTION CONTROL 653 SPORTS CHASSIS WITH 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS 731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT 751 Radio Grand Prix RDS 855 TELEFON TELE AID AM "DOM", NOKIA, D-NETZ 873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS 040 C 220 CANADA SPECIAL EDITION 261 TYPE DESIGNATION ON FENDER / SIDEWARD DELETION 915 Fuel tank with increased capacity (90 liters tank , ble overasket første gang jeg fylte full tank, når jeg var nesten tom, trodde jeg hadde 70 liters tank, og stussa noe fælt når jeg fylte opp 77 liter sjekka om det var noen lekkasjer eller lignende ) Planer for bilen Hva som skal gjøres: - Fjerne rust, er mest overflate rust - Fikse el. antenne - Fikse varmetråder i bakrute - Fikse varme i venstre speil - Fikse utetemperatur-måler (ikke tall i displayet, så det er nok gåent) - Bytte termostat og frostveske/kjøleveske har blitt gjort, og nå har bilen litt bedre driftstemp, lå akkurat under 80C*, nå ligger den litt over - Fikse eksosanlegg, henger skjevt bak, og ene feste er ødelagt. (skrangler) - Bytte bensinpumpe og filter (ulyd i pumpe) Utseendemessig: - Nye blinklys foran , har nå kjøpt nye og er blitt byttet, de gamle er sprekt - Nye baklykter - Sette på avantgarde-grill, detter har jeg også gjort nå - Kanskje AMG frontfanger eller lignende med grøftelys ? Hva som er gjort: - Fikset venstre vinduheismotor foran (går litt tregt fortsatt, overhalte motor, men trenger nok en ny en gang) - Fikset høyre vindusheis-motor bak - Ulyd i drivaksel venstre side, tok ut drivaksel for å sjekke den litt mer ut, og fant ut at CV-joinet (bevegelig kulelager delen som er inn mot differensialen) var veldig slitt der kulene beveger seg, var også lite smøring rundt kulene, så istedenfor å kjøpe ny/brukt, smørte jeg opp den gamle med ny olje/fett for å teste, og dette fungerte bra, ulyden var borte, så får se hvor lenge det holder. Får tak i kun CV-jointen fra USA, så kanskje den må kjøpes en gang. - Nye frontlykter, kjøpt fra USA, av merket DEPO, virker veldig bra. - Byttet olje og filter på servostyring - Hatt bilen hos Bergs Automatservice, for service på kassa. - Byttet olje og filter på motor - Fikset lys i dashbord der det manglet - "Fikset" kick-down, var kontakten på bryteren under pedalen som hadde detti ut. Easy fix - Nye blinklys - Avantgardegrill - Byttet termostat og frostveske/kjøleveske - Byttet bensinpumpe og filter Gamle lykter: Nye lykter: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repvik Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 Velkommen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 Velkommen skal du være og gratulerer med det som høres ut som en fin bil! Bilderbilder :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus K Posted March 11, 2012 Author Share Posted March 11, 2012 Da har jeg oppdatert første post med bilder Her er noe bilder av drivakselen, se hvor slitt det er der kulene beveger seg: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus K Posted March 11, 2012 Author Share Posted March 11, 2012 Her er bilde av sommerfelgene som fulgte med bilen: Mandrus millenium 19": Har også disse felgene fra før som jeg også kan brukes på bilen: Rial Nogaro 18": Så får se hva som passer best Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus K Posted March 21, 2012 Author Share Posted March 21, 2012 Fått på sommerhjula som fulgte med bilen. Hva syntes dere, passer det? Er ikke sikker selv, men har blitt litt mer vandt til de Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hallgeir Helland Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Meget stilige hjul dette, men jeg føler bilen kunne vært et par-tre cm lavere bak, rent estetisk sett. (vet ikke om det ville vært praktisk) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus K Posted March 21, 2012 Author Share Posted March 21, 2012 Ja, skulle gjerne hatt den noen cm lavere bak, er så og si nye dempere bak, men vet ikke om det er riktig type( forrige eier som har bytta), er jo sportline, så vet ikke hvor lav den skal være ? Har heller ikke lyst til å koste på senkesett osv.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus K Posted April 9, 2012 Author Share Posted April 9, 2012 Noen som har peiling på hva denne saken er? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hallgeir Helland Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 høyttaler til gammel telefon-handsfree eller radio samband? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus K Posted April 10, 2012 Author Share Posted April 10, 2012 Ja, er nok høyttaler til handsfree , siden det var det orginalt, er en mikrofon i bilen også.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre Posted April 10, 2012 Share Posted April 10, 2012 Flott bil! Du sa at du hadde ulyder i drivakslingen?? Hvilken lyd var det? En lys hylelyd?? sliter med den lyden i en av drivakslingene på min bil ser du... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus K Posted April 10, 2012 Author Share Posted April 10, 2012 Nei, var ikke noen lys hylelyd, var mere dunk dunk dunk, som økte med farten, var også mest når jeg akselererte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus K Posted April 22, 2012 Author Share Posted April 22, 2012 Da har bilen blitt blank og fin http://www.detailersclub.no/forum/topic/12893-ss-mercedes-220ce/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts