Jump to content

Roy`s 2000 W163 Lorinser

Roy L

Recommended Posts

Tenkte og legge ut litt om min nye bil. Handlet denne for noen mnd siden. Er en ML 270 cdi 2000 mod. Blå/svart av farge, 5 seter med  skinn. Dette er en Lorinser utgave som er levert med frontfanger, bakfanger, sideskjørt ,takspoiler ja til og med eksosen er orginal Lorinser, står stemplet inn i pottene bak. Er da ombygd til 2 utblås bak. I mitt eie har jeg skiftet til lykter og grill i 2010 utseende på denne, dette ble meget bra synes jeg, speilkåper med blinklys og nytt command system er også bestillt og skal på. Ellers er den levert med orginale Lorinser felger 20x10" med 295/40-20 dekk på. Disse er også spacet ut 2.5 cm for og fylle hjulbuene og skjermkant. 2.5 " effektannlegg med dertil catter fjernet, k/n filter i orginal filterboks pluss at den er chippet i ECU og ikke powerboks. Chippingen skal være gjort med tanke på og ta ut mest mulig fra orginalt oppsett. Så her er det 200 +++Hk.Ellers så står det 6 trinns manuell kasse i den også. Dette hører også med til sjeldenhetene på ML.

qh3RL.jpg

ItzsE.jpg

DvF0a.jpg

1lLO7.jpg

m4p3T.jpg

FwDG1.jpg

qGdl.jpg

Takk for fine tilbakemeldinger, er superfornøyd med bilen så langt, er den første mb jeg har. Har vært ute etter slike i flere år men er jo slike sinnsyke priser på de. Planer videre er command, nye speilkåper med blink, sote vinduer fremme også. Ellers har jeg tatt full B service selv på den for ca 1 mnd siden, er komplett servicehefte med den så bilen er utrolig velholdt. Er avhengig og drage en del tungt med den, med vel 2 tonn på kroken så kjenner man nesten ikke at det er der. Jaggu forskjell selv om jeg har kjørt suburban og tahoe i mange år. De kan rett og slett ikke måle seg.

Skiftet frontpanelet i går for og sette inn brytere til varme i seter. Skjønnte på forrige eier at alt lå ferdig opplagt til dette på disse bilene.

Men fant ingen kabler eller kontakter som skulle tilsi dette da jeghadde det fra hverandre. Noen som vet? Den er ikke levert med dette.

Hei.

Tøff bil.  :P

Mercedes bygger biler på kundebestilling. Så ligger ikke klart ledninger til noe utstyr som ikke allerede er i bilen.. Så skal du ettermontere noe utstyr, så må du også ettermontere ledningsnett. Finnes tusenvis av løsninger, derfor bygges bilene på denne måten. Synd for deg at første eier var gjerrig på extrautstyret dessverre. :D

Da var tanken jeg hadde rett. Har forstått det slik at lorinser settet ble montert da den var ny, da skjønner jeg det er spart på andre ting, i norske kroner i dag så er verdien på alt som er montert med felger eksos styling og alt på nærmere 200 lapper pluss lakk og montering. Fikk sjokk da jeg fikk hele prisoversikten på alt.

Da har jeg gått bort i fra comand i bilen, blir bestillt 2-din med gps og ryggekamera i stedet. Kjører en del med henger så er greit og se att når man skal rygge på. Bakfangeren er av glassfiber og den nette pris av 23000,- pluss lakk og montering. så lønner seg ikke og dulte borti denne.

Da sitter jeg og skal bestille speilkåper med led blink i. Blir ikke enig med meg selv om jeg skal ha svart, crom frister også men vet ikke hvordan det vil kle bilen. Noen som har formening hva som vil gjøre seg best, crom eller svart.

• 2 months later...

Lite med oppdatering her men det er nå den tiden. Har fått påp sommerfelg og nye dekk. Fikk ikke på dekka, felgen e var alt for breie til og få luft i de så startgass gjorde underverker.

Ellers så har jeg bestilt ny slange mellom egr og intercooler denne er litt slapp og glir ut etterhvert og medfører trykktap regner med den er her om ett par dager eller no. Bilen fungerer utmerket og er storfornøyd med min første MB. Skal prøve og få noen bilder ut med sommerluggene på.

• 2 years later...

Men med de velkjente 270cdi ML problemene har vel ikke eier råd til å betale internett regninga....

Alle jeg har snakket med sier dieselen suger rett og slett på kvalitet....

Hva er det som er så gærent med dem, da? Det er vel samme 270-maskin der som i G/E/C-klasse? Dieselbilene er bygget i Graz i Østerrike, mens bensinbilene er bygget i USA. Jeg trodde det var de fra USA man skulle passe seg for?

Man får en litt traust M230 med manuelt gir for 40-50.000 nå, i tilsynelatende god stand. Det må jo være mye bil for penga, og på en 15 år gammel bil er vel det meste av barnesykdommer rettet på?

Snakket med 3 forskjellige eiere som har en 270 og de virkelig hater bilene sine med tanke på all påkosten de har hatt... (møtt en del folk når jeg selger felger og kjøper deler etc) Han ene hadde hatt bilen på verksted halve året...og hadde kosta på den over 100k i rep på ett år og enda hadde ikke BOS funnet ut hvorfor den lagde klakkelyder....

Men med de velkjente 270cdi ML problemene har vel ikke eier råd til å betale internett regninga....

Må stå virkelig dårlig til hos ham siden han ikke engang har hatt råd til å betale noen få hundrelapper for medlems-kontigenten i MBE...  :shock: