Erlend Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 Hei siden dette er et mercedes forum så lurer jeg på om det er noen som har prøvd denne type bil/varebil/kombi bil? Grunnen at jeg lurer er at jeg synest disse bilene er faktisk ganske gode og kjøre ligger faktisk helt utrulig godt på veien og er behagelige å kjøre men bråker litt inni.Er litt facinert av denne typen mercedes det er liksom den gode gamle typen vare bil.Har kjørt denne typen mye nedover Europa med fem mann og mye bagasje,det var en helt fantastisk bil. Er det andre her med litt sansen for akkurat disse bilene? Eller har jeg en litt syk interesse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ØHN Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 Jeg hadde en 209D 1986 kassevogn i 8 år. Fantastisk økonomisk og pålitelig bil. Kjøpte den i 1993 for 50.000,- med km stand 191.000. Byttet den inn hos forhandler i 2001 med km stand 320.000km. Fikk 15.000,- for den da. Ingen store påkostninger på de årene. Byttet eksos, bremser overholdt nøye oljeskift og smørepunkter hver 10.000km. I 2004 ringte det en fremmed kar som hadde funnet noen servicepapirer med mitt navn hos huggeren. Han lurte på tilstanden på girkasse og motor fra den tiden jeg hadde bilen. Hadde aldri motorvarmer, men sviktet aldri å starte heller og kassa var bra i mitt eie. Vi ble sittende å snakke om disse bilene i over en halv time. Enden på visa var at han kjøpte både kasse og motor av huggeren for å bruke i sin bil med lasteplan. Jeg savner den bilen, men ikke støynivået. Den gamle 124 fra 1986 som jeg har nå på 6. året, er samme sak, bare langt mer komfortabel selvsagt. Uslitelig kvalitet som bare går og går med litt normalt TLC en gang i blant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts