Jump to content

Bytte fjærer på w210 E 200 komp. Fra Elegance til Avantgarde

Guest Stein B Pedersen

Recommended Posts

Guest Stein B Pedersen

Jeg ønsker å bytte fjærer og dempere på min E 200 Kompressor 2001 mod. Det er jo ei sjuke med fjærer som knekker på disse bilene, og når jeg først skal bytte, vil jeg bytte fra eleganse til avantgardefjærer. Tanken er å få bilen til å se bedre ut, og bli kvitt litt av hengekøyefølelsen, men ikke "skamsenke" den så mye at det blir håpløst å ta seg frem og dritvond å kjøre. Jeg har ikke klart å finne noe relevant info om hvilken type avantgardefjærer som egner seg til min bil, mye vektkoder og utregninger som svært få har greie på. Jeg er kun interessert i orginal eller tilsvarende originale avantgarde deler, ikke senkesett ol, da dette blir mye ball på EU kontroll osv. Noen som har lik bil med fin senk, tips,link eller erfaringer ang hvilken type fjærer,gruppe 1-2eller 3? Ener,toer eller treer gummiklosser? Bør vel ikke senkes mer en 30mm. Fint hvis noen også vet bakkeklaringsmål på elegance vs avantgarde.

Takknemlig for svar.