Jump to content

ovp rele, tomgang og start trøbbel 94' E280T


Recommended Posts

Hei. Har en 94mod e280t, altså m104 2.8l bensiner.

 

Har slitt litt par dager nå med masse små tull. Det begynte med å være tungstarta.

Kinner som bare det og med full gass så kommer den så vidt, men det ryker virkelig svart,

fordi den får alt for mye bensin under oppstart.

 

Tomgangen er veldig ustabil og beveger seg mellom 1200-1700rpm.

 

Går dårlig, dårlig respons.

 

Så sjekka ovp releet idag, og der var sikringen gått, prøvde faktisk 2 andre ovp releer i uvis stand.

Og de starta den ikke med engang. Så putta i en ny sikring i det gamle releet,

og da slås tenninga på, mens jeg har nøkkelen i hånda, men får ikke start, da heller.

 

Så nå kjører jeg med et gammel rele uten sikring, da er den hvertfall kjørbar.

Men sykt tungstartet, høy tomgang og bruker sykt mye bensin.

Det er forresten ikke LMM, har prøvd.

Link to comment
Share on other sites

Tror du må sjekke ledningsnettet ditt, dette høres veldig rart ut.... :lol:

Ja, men husker jeg hadde samme greiene på c klassen også,

en gang jeg prøvde å putte i et ovp rele for å få til absen.

 

Releet var antaglig gåent, men da også slo tenninga seg på mens jeg sto med nøkkelen i handa.

Den har jo også datasprut, og selv med datasprut så kunne jeg starte den, "stoppe" den, ta ut nøkkel og den gikk enda.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest niclas

har samme problem med min nye 92 230ce tung startet men sikring like helt prøvde og bytte det med et som lå i bilen. ingen forskjell

Link to comment
Share on other sites

Guest niclas

bytta hele reelet. det lå i sidelumma på døra. fikk bilen hit i går så kjenner ikke bilen. men leita meg fram til det. begynte med å fjerne en defa alarm som ikke funka. leita rund i underkant av reeleboksen og fant det ikke. helt til jeg gikk bak batteriet og tok ut det som sto i bilen og putta inn den ifra side døra. ingen av sikringene hadde ryki, men ingen forskjell

 

Link to comment
Share on other sites

Har du sjekket  at alle vakumslangene er 100%, dvs ikke sprekker eller lignende som kan gjøre at den suger falsk luft..?

Grunnen til at jeg spør om det er at kaldstartdysen står i en vakumslange og hvis den suger falsk luft så får den ikke bensin......

 

Sjekk også temperatur sensor, kaldstart dyse og ledningsnett generelt.... :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...