Jump to content

Flytte batteri bak i bilen (w201)


Recommended Posts

Jeg lurer på å flytte batteriet i bagasjerommet på 190n å lurer da på noe.

 

Hvor tykk ledning må en ha?

Finnes det en grei løsning på å koble seg inn på batteriepolen uten at det ligger å dingler i motorrommet?

 

 

Ellers noen andre tips til dette?

Hei.

 

Kjøp en original batterikabel til en 124 V8 bil (400, 420, 500). De har batteriet baki.

 

-arnt-

Link to comment
Share on other sites

Kjøp skru terminaler til batteripol og dynamo, sikringer og kabel på en bilstereo sjappe...du må ha ca 250 Amp sikring til starteren, en sikring på hver side av torpedovegg for å være sikker på å ikke grille alt om det blir kortslutning.... :P

Tykkelse på kabel bør de vite på sjappå, hvis ikke så er en god strømkabel i samme tykkelse som batteri + eller jord fint å ha som et minimum krav(original kabel er som regel i litt dårligere kvalitet enn det de selger på bilstereosjappe så da vet du at du har ihvertfall nok..).... :P

Husk å feste batteriet skikkelig baki. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ha batteriet baki grunnet vektflytting og at det er så jævlig stort (100ah) fra 202 som står i den nå.

 

Det er ikke noe annen grunn til det, det var derfor jeg lurte på hvordan det kobles uten mye styr.

 

Det enkleste er vel å koble batteri kabel fra batteriet å rett på den orginale polen til starter?

 

Det blir vel ikke noe særlig om dette ligger løst og ligger ned mot stål :lol:

 

Blir vel å få hjem 190n for å se begynne å se på dette samtidig som jeg skal fjerne den gamle defa`n.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på å flytte batteriet i bagasjerommet på 190n å lurer da på noe.

 

Hvor tykk ledning må en ha?

Finnes det en grei løsning på å koble seg inn på batteriepolen uten at det ligger å dingler i motorrommet?

 

 

Ellers noen andre tips til dette?

Hei.

 

Kjøp en original batterikabel til en 124 V8 bil (400, 420, 500). De har batteriet baki.

 

-arnt-

 

Søkte opp pris på det til mbspecialist til 2800kr for kun den kabelen fra batteriet. Så tror jeg dropper den :lol: 8).

 

Men den "koblingsboksen" så fin ut.

Link to comment
Share on other sites

 

2.800 + frakt, gebyr, moms?

 

Her er det ihvertfall billigere:

http://www.parts.com/parts/1992/MERCEDES-BENZ/500E/index.cfm?searchText=1245402830&siteid=2&year=1992&make=MERCEDES-BENZ&model=500E&submodel=&vehicleid=1195051

 

Det blir 785 + 200 frakt + 250 tollgebyr = 1.230 + 25% moms = 1.538kr  Blir halv pris dette.

 

(Tipper du havner opp mot 1000-lappen om du lager noe ordentlig selv også.)

 

-arnt-

Link to comment
Share on other sites

Men ser ikke helt vitsen med å kjøpe til 124 som er en lengre bil.

Det er et poeng det, men det spørs jo også hvor batteriet settes baki bilen i forhold til anslutningen i motorrommet.

En kabel er ikke bare en kabel veit du - elektrogutta her på forumet kan alltids anslå et kabelkvadrat du bør ha, samt kvalitet.

 

(Men dette var også for å illustrere de kosmiske deleprisene her til lands. Det er jo noe fundamentalt gærnt når MB deler sendes fra Tyskland til USA - og så tilbake til Europa igjen - og fortsatt til halv pris?! Det ER IKKE vanskelig å kjøpe deler i utlandet.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...