Jump to content

Ny nøkkel til 1998 s202 220CDi - kun nytt som fungerer?

Guest Mads Kristian

Recommended Posts

Guest Mads Kristian

Slengte fra meg nøkkelen på bordet uten å tenke mer over det, men nå fungerer de altså ikke lenger. Må jeg kjøpe ny hos BOS og kode den, eller kan jeg kjøpe nøkkel billigere fra f.eks utlandet og BOS kode den, eventuelt kjøpe en ferdig kodet en? Er det eventuelt noen i Norge som reparerer ødelagte nøkler sånn at man ikke trenger å kode den om igjen?

Og hvis jeg må kjøpe alt fra BOS, hvor mye koster det?

Guest Mads Kristian

2250,- var ihvertfall prisen jeg fikk hos BOS.

Ingen som kan gi et svar på noe av det jeg lurer på?

Guest Mads Kristian

Har lest den tråden. Nøkkelen min er uansett ikke lik, men takk for svar :)

Har åpnet nøkkelen min, og her ser dere hva som er galt:

IMAG0029.jpg

Delen som mangler ligger foran, og denne skal på "loddekontaktene" dere ser helt til høyre på nøkkelen. Har fått en som skal prøve å lodde det, så satse på at det fungerer da.

Det der ser ut somen IRDA transceiver. Såfremt det er noe igjen av pinnene på den skal det

være fiksbart. Litt tinnpasta og varmluft fikser det greit.

Ville lagt litt smeltelim på baksiden som støtte, loddesiden, ikke den siden som lyser.

Guest Mads Kristian

2711v104087 er det som står på senderen, men finner ikke noe på Google ved å søke etter dette. Noen som tilfeldigvis veit om et sted jeg kan kjøpe noe som passer?

Og hvis jeg må kjøpe ny nøkkel, må jeg til BOS for å programmere noe, eller kan jeg bare kjøpe nøkkel på skiltnummeret, ta med nøkkelen hjem og starte bilen som vanlig?

Guest Mads Kristian

Flott, for det er ikke lett å få flyttet denne bilen bort til f.eks BOS nå når jeg ikke får den ut av P.

• 2 weeks later...
Guest Mads Kristian

Kjøpte brukt nøkkel fra Ebay og brukte den som delenøkkel, og fikk loddet på "ny" IR-sender fra delenøkkelen. 2000,- spart!