Lorns Stavrum Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Bilen det gjelder er - 92 mod 320 ce, når jeg starter motor går den pent til temperaturen stiger, da begynner den å jage på turtall, den har et veldig høyt CO nivå, (høyt bensinforbruk) så det som er konklusjonen så langt er at "kaldstarten" henger på, selv om motoren når arbeidstemp, hva kainn evt være feil, og hvor sitter evt denne reguleringen ??? :? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Er det en 92 modell 300-12V/300-24V eller en 1993 modell E320C, eller har du byttet motor på den.??? TA et bilde av motor, da det er stor forskjell på disse motorene og skillet på "ny" og gammel M104 var i 1993..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil André Pedersen Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Vil tippe på lamdasonde hvis du har katalysator. Er denne gåen vil du ha et merkbart høyere forbruk+noe uryddig gange på tomgang. Ved vanlig kjøring merkes vanligvis ingenting. (Min bil fikk noen hosteannfall omkring 60 grader motortemp) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorns Stavrum Posted March 5, 2012 Author Share Posted March 5, 2012 Ifølge vognkortet er den reg første gang 15-10-92, har ikke byttet motor, det er en 320 med 220 hk WDB1240521B861032 Er litt usikker på når årsmodell skille kom på de Takker for svar så langt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Sivertsen Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 104992 heter motor. Har du sjekket OVP releet? Disse kan vist gi mange rare feil, samt at ledningsnett er svakhet på disse motorene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorns Stavrum Posted March 5, 2012 Author Share Posted March 5, 2012 Skal ta en runde å sjekke litt, stemmer med det motornr jeg fant ut på russersiden ja men som skrevet iførste innlegg så blir den værre når tempen øker, går pent når den er kald, takker for svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Ifølge vognkortet er den reg første gang 15-10-92, har ikke byttet motor, det er en 320 med 220 hk Ok, da er det nok en 93 modell, og en av de tidlige med M104992 motor. Uansett, denne har da ikke KE-Jet innsprøytning som M104981 har, men derimot elektronisk innsprøytning. Problemer med tomgang på disse (hvis overspenningsrele "OVP" er sjekket og i orden) er gassspjeldet, inni der sitter det noen sensorer og motorer som styrer tomgangen etc, søker du litt på forumet her så finner du nok flere med samme problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorns Stavrum Posted March 7, 2012 Author Share Posted March 7, 2012 Tror jeg starter OVP forrige eier har åpnet det så det har ligget uten deksel i vinter , så får jeg ta det derfra hvis den ikke blir grei, Takker for svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 OVP bør kjøpes nytt, eventuelt fra en bil du er 100% sikker på virker..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SigurdB Posted March 7, 2012 Share Posted March 7, 2012 OVP med to sikkringer koster 398 hos BoS, kjøpte et selv i går Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorns Stavrum Posted March 9, 2012 Author Share Posted March 9, 2012 Har bestilt nytt, er ikke samme på 300 og 320, det til 320 er større, så nå er det på vei i posten så de er bare og vente til jeg får prøvd det, kommer tilbake med oppdatering, når det er gjort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorns Stavrum Posted May 16, 2012 Author Share Posted May 16, 2012 Da var bilen godkjent og i drift, startet med nytt OVP, men problemet var fortsatt tilstede, sammen med et bensinforbruk som fikk bensinforhandleren til å juble ca 2 l/mil, satte inn bilen på bosch verstedet og de fant at Lamdasonden var ferdig, denne ble byttet og bilen ok, fortsatt noen 1 feil på bilen men de får bli tatt ettervært, når tiden tillater det, må innrømme at med denne motoren i bilen så kan en lett bli fotgjenger, ha en stjernefyllt sommer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.