Jump to content

250 Diesel


Sondre Næss

Recommended Posts

Lurte på hva som er forskjellen på en om605 vanlig og om605 med turbo. Er det turboen og manifoilen? Pumpen er vel annerledes?

 

Jeg vil tro det er som med OM606. Der er utgaven uten turbo levert med mekanisk pumpe og 5,5 mm elementer, mens de med turbo har elektronisk styrt pumpe og 6mm elementer. Det kan også være andre eksosventiler og underspyling av stempler også.

Link to comment
Share on other sites

Trimming skal ikke være for lett, da er det jo ikke noe morro.

 

En MB diesel av gode, gamle sorten er egentlig ikke så vanskelig å få ganske mye ut av. Det du trenger er altså manifold og turbo, i tillegg til en mekanisk pumpe. Helst original turbopumpe fra en 10-ventiler. Pumpa sender du til Finland, sammen med ca. 5-6000 kroner, og får den i retur med ordentlig store elementer (jeg sikler på 7,5mm). Da har du i hvert fall diesel nok til 400 hk, og bestemmer i grunn selv hvor mye du vil ha. En original turbo vil ikke henge med på langt nær så langt.

 

250 turbo 10v er forresten ikke så uvanlig i Sverige, så du greier kanskje å få tak i en pumpe på bildelsbasen.se eller mbsca.com

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...