Sondre Næss Posted March 3, 2012 Share Posted March 3, 2012 Lurte på hva som er forskjellen på en om605 vanlig og om605 med turbo. Er det turboen og manifoilen? Pumpen er vel annerledes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 3, 2012 Share Posted March 3, 2012 Lurte på hva som er forskjellen på en om605 vanlig og om605 med turbo. Er det turboen og manifoilen? Pumpen er vel annerledes? Jeg vil tro det er som med OM606. Der er utgaven uten turbo levert med mekanisk pumpe og 5,5 mm elementer, mens de med turbo har elektronisk styrt pumpe og 6mm elementer. Det kan også være andre eksosventiler og underspyling av stempler også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre Næss Posted March 3, 2012 Author Share Posted March 3, 2012 Blir vel ikke bare bare å få turbo på en 250 Diesel da vel? Manifoilen og turboen er lett å skaffe. Fått meg ny bil foresten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 3, 2012 Share Posted March 3, 2012 Trimming skal ikke være for lett, da er det jo ikke noe morro. En MB diesel av gode, gamle sorten er egentlig ikke så vanskelig å få ganske mye ut av. Det du trenger er altså manifold og turbo, i tillegg til en mekanisk pumpe. Helst original turbopumpe fra en 10-ventiler. Pumpa sender du til Finland, sammen med ca. 5-6000 kroner, og får den i retur med ordentlig store elementer (jeg sikler på 7,5mm). Da har du i hvert fall diesel nok til 400 hk, og bestemmer i grunn selv hvor mye du vil ha. En original turbo vil ikke henge med på langt nær så langt. 250 turbo 10v er forresten ikke så uvanlig i Sverige, så du greier kanskje å få tak i en pumpe på bildelsbasen.se eller mbsca.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre Næss Posted March 3, 2012 Author Share Posted March 3, 2012 Ser i skrivende stund på 602 pumpe, å kontaktet PP Diesel igår Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 3, 2012 Share Posted March 3, 2012 Ser i skrivende stund på 602 pumpe, å kontaktet PP Diesel igår Hilse Pasi, da Jeg har mailet en del med han, men ikke kommet noen vei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre Næss Posted March 3, 2012 Author Share Posted March 3, 2012 Jada, den dagen han svarer. Vet ikke om disse finnene er flink i engelsk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Jeg er ikke helt sikker, men jeg *mener* å ha lest at OM605 turbo har mekanisk pumpe, ikke elektronisk som 606 turbo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sondre Næss Posted March 4, 2012 Author Share Posted March 4, 2012 Om605 i w124 har mekanisk, men OM605 med turbo som er i C klassen er eletrisk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts