repvik Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Jeg lurer på hvordan en aktiv kurvelykt for 211 vil fungere på en 211 som ikke har aktive kurvelys fra før? Vil den fungere normalt ift. høyderegulering, eller vil den ikke fungere i det hele tatt? (Jeg regner ikke med den plutselig lærer seg å svinge med lysene....) Og, er det hysterisk mye som skal til for å bygge om til kurvelys? (211 820 19 61 vs 211 820 13 61) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Jeg er ikke sikker på hvordan de vil fungere, men antar at høydejusteringen vil være aktiv også på biler uten styreenhet for aktive kurvelys. Legg dog merke til at selve lykten ser annerledes ut på biler med aktive lys sammenlignet med vanlige xenon/halogen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repvik Posted March 1, 2012 Author Share Posted March 1, 2012 Hmm, ok. Greia er at jeg ser verkstedet har bytta lykta mi med en med aktive kurvelys. Jeg har uansett tenkt å bytte på andre siden til sommeren. Så da er spørsmålet om jeg skal bitche til verkstedet for å ha gitt meg feil lykt, eller om jeg skal sette inn lik lykt på andre siden. (Og så evt. oppgradere slik at de fungerer i kurver på et senere tidspunkt, hvis det er mulig og ikke idiotisk dyrt) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Det er fullt mulig og såvidt jeg husker ikke videre omfattende - dersom du uansett skal bytte den andre til sommeren og den "nye" fungerer som den skal spiller det jo ikke så stor rolle.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repvik Posted March 2, 2012 Author Share Posted March 2, 2012 Det er fullt mulig og såvidt jeg husker ikke videre omfattende Riktig. Sjekka med Steve, og han bekreftet at annet enn selve lyktene så var det omkoding som trengtes. Så nå er det bare å vente til sommeren og se. Vurderer å bytte de to fremre SAM'ene for å få tåkelys som lyser opp i kurver i lav hastighet også. Da blir det lys gitt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repvik Posted March 3, 2012 Author Share Posted March 3, 2012 Vurderer å bytte de to fremre SAM'ene for å få tåkelys som lyser opp i kurver i lav hastighet også. Da blir det lys gitt Ang. det... Noen som vet om det er problemfritt å bytte til nyere revisjon SAM uten å programmere om en døyt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repvik Posted March 6, 2012 Author Share Posted March 6, 2012 Ingen? Sven Håkon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 Jeg husker ikke 100% lenger, men mener å huske at det ikke er noe problem så lenge de nye SAMene er programmert tilsvarende din bil.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repvik Posted March 6, 2012 Author Share Posted March 6, 2012 Jeg husker ikke 100% lenger, men mener å huske at det ikke er noe problem så lenge de nye SAMene er programmert tilsvarende din bil.. Hehe, ok. Da får jeg vel problemer ja Ser det er mulig å få i de to SAM'ene jeg trenger for å oppgradere til en noenlunde fornuftig pris. Men de er nok neppe programmert tilsvarende min bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repvik Posted March 27, 2012 Author Share Posted March 27, 2012 Legg dog merke til at selve lykten ser annerledes ut på biler med aktive lys sammenlignet med vanlige xenon/halogen. Nå har jeg fått tilbake bilen, med ny lykt. Men jeg ser ikke noen forskjell på den gamle og den nye lykta, så jeg antar at de da retta opp bestillingen før de satte inn ny lykt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Legg dog merke til at selve lykten ser annerledes ut på biler med aktive lys sammenlignet med vanlige xenon/halogen. Nå har jeg fått tilbake bilen, med ny lykt. Men jeg ser ikke noen forskjell på den gamle og den nye lykta, så jeg antar at de da retta opp bestillingen før de satte inn ny lykt. Jepp, så det samme på bildene du la ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repvik Posted May 6, 2012 Author Share Posted May 6, 2012 Var litt synd det, kunne godt tenkt meg den oppgraderingen. Det hadde blitt en tusing eller to i forskjell, og det synes jeg det er verdt Men da får jeg bare fokusere på å få i de to SAM'ene jeg trenger for å få tåkelysene til å lyse opp i sving i lav hastighet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts