Alexander Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Et tidligere medlem sendte meg dette bildet i går. Han lurte på hva knappen var til. Da ble jeg svar skyldig, for jeg har ikke sett den før. Det er en S124 4-matic, og min teori er at det kan være knapp for deaktivering av bevegelsessensoren til alarmen i en sjelden 4-matic variant. FrodeS mente det var gjøre-om-bilen-til-helikopter-knappen. Untitled by iumentum, on Flickr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repvik Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 FrodeS mente det var gjøre-om-bilen-til-helikopter-knappen. Jeg holder en knapp på "gjøre om til helikopter". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Inge Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Uten at eg har noko peiling på mercedes ekstra utstyr, men ut frå pilene ville eg trudd det var låsing av senter diff samt heving av bilen(forutsatt at denne er litt spesiell og har nivåregulering framme), for å komme seg laus viss den er kjørt fast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted February 28, 2012 Author Share Posted February 28, 2012 Den har ikke nivå foran. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Inge Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Ja vel, då går den ideen ut vinduet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Den knappen så festlig ut Likte den ideen til Frode, Macgyver-knappen Skjer det ingenting når den blir trykket inn? Sikker på at den er orginal til 124? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repvik Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 FrodeS mente det var gjøre-om-bilen-til-helikopter-knappen. Jeg holder en knapp på "gjøre om til helikopter". Konfererte med kona, og hun sa det var knappen som la ned hjulene og strakk ut vingene. Jeg tror definitivt det er en flyve-relatert knapp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 FrodeS mente det var gjøre-om-bilen-til-helikopter-knappen. Jeg holder en knapp på "gjøre om til helikopter". Konfererte med kona, og hun sa det var knappen som la ned hjulene og strakk ut vingene. Jeg tror definitivt det er en flyve-relatert knapp. Heheh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ØHN Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 At det er en knapp til alarm virker mest fornuftig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hallgeir Helland Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Vi her rundt kveldsmaten tenker at det er tilbake-til-fremtiden knapp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KL Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 Back To The Future "we don't need roads" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 Beklager altså, men jeg fikk en god latter av denne tråden, og videoen til Kenneth hjalp ikke stort på det heller selv om det er interessant å faktisk vite hva den knappen egentlig er til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnt Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 Kanskje du skulle spørre om VIN og sjekke hva slags utstyr bilen har? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 Kanskje du skulle spørre om VIN og sjekke hva slags utstyr bilen har? Det er gjort alt, og ga egentlig ikke så mye svar, utover at den hadde 3 forskjellige koder relatert til alarm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KL Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 Vil tro det er noe lignende som denne, Altså att alarmen ikke går av menst biler blir jekket opp, åpnet panser og div... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hauk Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Gjør døren høy-, gjør porten vid- knappen? For her kommer en med liten tid.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted March 1, 2012 Author Share Posted March 1, 2012 Er usikker på om vi har lykkes med å hjelpe eieren i nevneverdig grad Hvis FrodeS husker chassinummeret kan han legge ut utstyrlista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gujoni Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Er ikke dette en knapp som gjør bilen lengre og høyere hvis man trenger mere lastekapasitet?!!!!?? Hva er forresten den andre knappen til? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Olav Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Er ikke dette en knapp som gjør bilen lengre og høyere hvis man trenger mere lastekapasitet?!!!!?? Hva er forresten den andre knappen til? Den andre knappen er til å tenne lyset i bakre del av bilen vis du vipper den opp, i "midt stilling" er det slått av, og i nedre stilling lyser det når du åpner dørene til bilen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolf Åge Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Vil anta det har med alarm å gjøre.. "frikobler" alarm ved tauing/ bergning med dørene låste? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davor Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 Det er riktig,knappen er for å aktivere borttauing alarm. Fant det tilfeldig på denne og leste i beskrivelsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Vedø Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 Og den er sjekk og bruke når man tar ferje også. Når det er bølger så gynger ferja og alarmen på bilen starter og uler.... Erfart det med min W210 og en annen som kjørte med R129 600 fra 1995.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
500AMM Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Som nevnt er det bryter for å aktivere alarmen ved borttauing og løftig av bilen. Partnummer: A124 821 49 51 http://www.ebay.de/itm/EDW-Diebstahlwarnanlage-Abschleppschutz-W124-/220784626347 -a- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Er dette en egen alarm, separat fra den "vanlige" ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
500AMM Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 Er dette en egen alarm, separat fra den "vanlige" ? Tja - etter det jeg forstår er det et tilleggsutstyr man kobler inn på en original MB alarm, eller vet noen her om det er slik? -a- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts