Jump to content

Instrumentbelysning - feil funnet

Recommended Posts

Guest Silver
Posted

Lyset i midtkonsoll og kombiinstrumentet er blitt borte. Skiftet reostaten for 2 måneder og har sjekket denne og den er i orden (motstanden er 0,01 Ohm). Sjekket sikringer og disse er i orden. Den røde sikringen bak på kombiinstrumentet er i orden. Finnes det flere sikringer på dette lyset. La også merke til at lysalarmen også er borte (pipingen når man åpner døra når bilen er stoppa og nøkkelen tatt ut og lyset på).

Noen som kan hjelpe meg? Bilen er en 94-E220T.

Feilen lå i kortet på baksiden av bensinmåler/varmemåler/oljetrykksmåler. Litt brent på baksiden der. Grunnen er vel at det er brukt 1,2w pærer i midtkonsoll noe som nå er tatt ut i påvente av at nye blir innkjøpt/tatt fra det brukte kombiinstrumentet som er kjøpt hos huggeren.

Posted
Lyset i midtkonsoll og kombiinstrumentet er blitt borte. Skiftet reostaten for 2 måneder og har sjekket denne og den er i orden (motstanden er 0' date='01 Ohm). Sjekket sikringer og disse er i orden. Den røde sikringen bak på kombiinstrumentet er i orden. Finnes det flere sikringer på dette lyset. La også merke til at lysalarmen også er borte (pipingen når man åpner døra når bilen er stoppa og nøkkelen tatt ut og lyset på).

Noen som kan hjelpe meg? Bilen er en 94-E220T.[/quote']

På min røyk en sikring i sikringsboksen en gang jeg kjørte med en henger der det var massevis av lys. Skrudde selvsagt ut hele kombiinstrumentet før jeg kom på å sjekke i sikringsboksen. Har du sett der? Jeg vil jo tro det når du sier du har sjekket sikringene, men..

Guest Silver
Posted

Litt usikker på hvilken sikring det er men mener det er nr. 3. Skiftet til og med denne men ingenting skjedde.

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Hmm..

Ledningene til instrumentbelysning og lignende er 2 farget. Lilla og en til mener jeg.

Lurer på om ikke lyset inn på instrumentene er i den store runde pluggen.

Er ikke helt sikker da jeg ikke var så opptatt av instrumentbelysningen til annet enn knappene på ac og slikt da byttet deler av ledningsnettet i fjor høst. (prosjekter er gøy! ;) )

Posted
Litt usikker på hvilken sikring det er men mener det er nr. 3. Skiftet til og med denne men ingenting skjedde.
Jeg husker ikke, men du ser det jo hvis en er gåen. Rugg gjerne litt på sikringene av og til for å unngå dårlig kontakt. Da min gikk, forsvant det noe parklys i samma slengen, og pærevarsleren lyste.
Guest Silver
Posted
Jeg husker ikke' date=' men du ser det jo hvis en er gåen. Rugg gjerne litt på sikringene av og til for å unngå dårlig kontakt. Da min gikk, forsvant det noe parklys i samma slengen, og pærevarsleren lyste.[/quote']

Parklysene virker og ingen sikringer er defekte. Har vridd litt på alle sammen så det kan ikke være det.

Guest Silver
Posted

FEIL FUNNET SE FØRSTE INNLEGG

Guest Tin Nguyen
Posted

Sist jeg var innom BOS fortalte delelageret at 0,4 W (jeg husker ikke nøyaktig effekt i farta) pærene for W124 hadde gått ut av sortimentet, nå brukes 1,2 W isteden :shock:

Dro innom en annen BOS forhandler. Fikk samme beskjed, men disse hadde fortsatt noen av de gamle på lager, som jeg kjøpte en del av for sikkerhet skyld.

Vær obs på dette når dere skal kjøpe pærer.

Guest Silver
Posted
Sist jeg var innom BOS fortalte delelageret at 0' date='4 W (jeg husker ikke nøyaktig effekt i farta) pærene for W124 hadde gått ut av sortimentet, nå brukes 1,2 W isteden :shock:

Dro innom en annen BOS forhandler. Fikk samme beskjed, men disse hadde fortsatt noen av de gamle på lager, som jeg kjøpte en del av for sikkerhet skyld.

Vær obs på dette når dere skal kjøpe pærer.[/quote']

Har akkurat kjøpt pærer og fikk beskjed at de matte pærene var gått ut av sortimentet og fikk dermed blanke pærer på 0,4W. Kjøpte noen for å ha i reserve. Tror fortsatt ikke man skal bruke 1,2w i midtkonsoll.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...