Jump to content

Hvor legger/fester dere bombrikken i bilen?

Morgan

Recommended Posts

Hei,jeg lurte på om noen har noen tips til hvor man skal gjøre av bombrikken i bilen? Normalt har jeg hatt den på frontruten bak midtspeilet,men på den nye bilen (W204) så får jeg ikke festet den der grunnet at der sitter det ett kamera og div andre ting... Dessuten er jo bombrikka hvit og det er ikke akkurat pent med den brikka festet på frontruten. Går det an å legge brikken noen sted i bilen så den blir registrert når jeg kjører gjennom bommen eller MÅ jeg ha den i vinduet?

På biler med dashbord i plast (og uten IR-glass) funker det greit å legge den bakom instrumenthuset - jeg hadde min der på 211en til jeg byttet til IR-frontrute uten problemer.

På 190en (med dashbord av metall) hadde jeg den inni fremre støtfanger i en pose - dette funket til det av en eller annen grunn kom fuktighet til og gjorde at den irret den ihjel..

Jeg kjøpte sort matt lakk for støtfangere/plast på Biltema lakkerte og festet brikken på det "rastrerte"  feltet i frontruta rundt innfestingen på speilet, da er den ikke synlig utenfra og funker fint, på den andre siden fikk jeg plass til en fotoboksvarsler Cruise Control og ingen ting er synlig utenifra.

Jeg kjøpte sort matt lakk for støtfangere/plast på Biltema lakkerte og festet brikken på det "rastrerte"  feltet i frontruta rundt innfestingen på speilet, da er den ikke synlig utenfra og funker fint.

Jeg gjorde det samme i juli 2005 da jeg kjøpte ny bil. Men hvor lenge funker den greia egentlig? Ville trodd at den måtte byttes innimellom.... Har hatt den siden sommeren 2004.

Med avtale får man rabatt på passeringer i Oslo (og sikker andre steder, Bærum f.eks.) Men må man ha brikka i bilen for at systemet skal få med seg at du har avtale? I dag kan man jo passere uten avtale og uten brikke også får man faktura i posten på antall passeringer..

Med avtale får man rabatt på passeringer i Oslo (og sikker andre steder, Bærum f.eks.) Men må man ha brikka i bilen for at systemet skal få med seg at du har avtale? I dag kan man jo passere uten avtale og uten brikke også får man faktura i posten på antall passeringer..

Det går helt fint på vestlandet iallefall. De ser på regnummeret ditt at du har avtale, trykker -1 og alt vel.

Praktisk hvis du har cab, for da er det ikke så lett å lene seg inn å stjele den når bilen står parkert.

Og hvis bilen bak deg ligger litt tett oppi støtfangeren får du av og til kjøre gratis på hans brikke.