Morgan Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 Hei,jeg lurte på om noen har noen tips til hvor man skal gjøre av bombrikken i bilen? Normalt har jeg hatt den på frontruten bak midtspeilet,men på den nye bilen (W204) så får jeg ikke festet den der grunnet at der sitter det ett kamera og div andre ting... Dessuten er jo bombrikka hvit og det er ikke akkurat pent med den brikka festet på frontruten. Går det an å legge brikken noen sted i bilen så den blir registrert når jeg kjører gjennom bommen eller MÅ jeg ha den i vinduet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Rune Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 Godt spørsmål, i gamle biler er heller ikke det så vakkert i frontruta. Har sett brikka sortlakkert og montert på speilet. Jeg har prøvd å ha den i en vanntett pose bak grillen, men det funka dårlig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 På biler med dashbord i plast (og uten IR-glass) funker det greit å legge den bakom instrumenthuset - jeg hadde min der på 211en til jeg byttet til IR-frontrute uten problemer. På 190en (med dashbord av metall) hadde jeg den inni fremre støtfanger i en pose - dette funket til det av en eller annen grunn kom fuktighet til og gjorde at den irret den ihjel.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Westpold Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 Lakker den sort matt å fest den på baksiden av speilet. Funker som F og syns nesten ikke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morgan Posted February 27, 2012 Author Share Posted February 27, 2012 Takker for forslag... må nok lakkere den sort ja,for jeg forsøkte å ha den i skuffen der hvor askebegeret var og det gikk ikke... og heller ikke ved gps skjermen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars U. Posted February 27, 2012 Share Posted February 27, 2012 Jeg kjøpte sort matt lakk for støtfangere/plast på Biltema lakkerte og festet brikken på det "rastrerte" feltet i frontruta rundt innfestingen på speilet, da er den ikke synlig utenfra og funker fint, på den andre siden fikk jeg plass til en fotoboksvarsler Cruise Control og ingen ting er synlig utenifra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geggi Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Jeg kjøpte sort matt lakk for støtfangere/plast på Biltema lakkerte og festet brikken på det "rastrerte" feltet i frontruta rundt innfestingen på speilet, da er den ikke synlig utenfra og funker fint. Jeg gjorde det samme i juli 2005 da jeg kjøpte ny bil. Men hvor lenge funker den greia egentlig? Ville trodd at den måtte byttes innimellom.... Har hatt den siden sommeren 2004. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 Min ligger i en skuff hjemme. Det har den gjort i mange år. Det forenkler bytte når du skifter bil. Da er det nok med en mail. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christoffer Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 Med avtale får man rabatt på passeringer i Oslo (og sikker andre steder, Bærum f.eks.) Men må man ha brikka i bilen for at systemet skal få med seg at du har avtale? I dag kan man jo passere uten avtale og uten brikke også får man faktura i posten på antall passeringer.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 Med avtale får man rabatt på passeringer i Oslo (og sikker andre steder, Bærum f.eks.) Men må man ha brikka i bilen for at systemet skal få med seg at du har avtale? I dag kan man jo passere uten avtale og uten brikke også får man faktura i posten på antall passeringer.. Det går helt fint på vestlandet iallefall. De ser på regnummeret ditt at du har avtale, trykker -1 og alt vel. Praktisk hvis du har cab, for da er det ikke så lett å lene seg inn å stjele den når bilen står parkert. Og hvis bilen bak deg ligger litt tett oppi støtfangeren får du av og til kjøre gratis på hans brikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts