Arnfinn Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 heihå kjøpte meg en billig "77 250 for noen måneder siden. skulle være billig bruksbil men viste seg og være for billig. motor sveiv ikke men etter en liten fiks hos Nilsen så sviver den nå fint. div ventilproblemer med medfølgende mangle komp i 5en. men var selvføgelig rusta i høyre kanal. denne ble derfor bytta. denne historien handler mest om det. så derfor litt senere måtte bytte hele gulvet der kanalet var orginalt sveiset inn. og mye fremme etterhvert ble de fast og fikk et lag med epoksy primer: og litt biltema tektyl gugge Sika og et lag med opprevne bildekk på innsiden som tettning\støydemping: da gjenstår bare resten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 250 er en spennende bil. Blir bra med ny og rustfri kanal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 Arnfinn har lagt ned noen arbeidstimer her - ser nais ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harald Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 Det har gått med noen timer her, ja. Kjekt å se at det går fremover. 77 modeller av 123 er det ikke mange igjen av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 Kjempejobb Arnfinn, dette blir kongebil når du er ferdig.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T.Vårlid Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 Gromt dette Arnfinn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnfinn Posted February 25, 2012 Author Share Posted February 25, 2012 hmm, da var årstall retta. der er seff en 77. beklager hvis dere ble skoffa nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 Godt jobba! For et utrolig pågangsmot du har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnfinn Posted February 27, 2012 Author Share Posted February 27, 2012 takk for alle positive kommentarer la nytt lag med sika gulvet igår får å få festa dekkbitene bedre. ble nok ikke så glatt som jeg håpet men samme kan det være, er under teppet. kan evnt fjerne de verste humpene vasket og nytt lag med primer i dag: blir sparkling og fyller i morgen. må også velge farge på kanal så det er klart til lakkering mot slutten av uken. hadde jo vært litt stilig med noe annet enn vanlige tektylsvart på nedre del. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Du må jo ha orginalfargen på kanalen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnfinn Posted February 28, 2012 Author Share Posted February 28, 2012 så vidt jeg kan se på den store vide vebben er svart kanal det som var orginalt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 så vidt jeg kan se på den store vide vebben er svart kanal det var orginalt. Usikker på om det er noen serieforskjeller på dette, men min bil har i hvertfall en fargekode på kanalen som jeg ikke husker i farta. Den er ikke svart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Du må jo ha orginalfargen på kanalen.... Enig med Alex Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Det er egen lakk kode for kanaler. Dem er mørk mørk grå. Skal se om jeg får fatt i den koden. Skal stå i tråden min ett sted da jeg lakkerte mine egne i den koden. Eller har du også en fin side om farger her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 Da har jeg fasit: Serie-3-biler skal ha fargen "galinitgrau matt" (kode DB7129, delenummer 0009868633). Tidligere serier (fram til 20.03.1982 for å være nøyaktig) skal ha "tiefdunkelgrau matt" (kode DB7164, delenummer 0009866733). Så denne skal altså ha tiefdunkelgrau. Samme farge som kanalen skal også være helt nederst på leppa på framskjermene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnfinn Posted February 29, 2012 Author Share Posted February 29, 2012 jaja, ska se om jeg finner denne på lakk sjappa. spørs vell om de har denne koden i systemet. takk finner ingen bilder av en med dette. noen som har sett dette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Alle 123er har dette fra fabrikk, så et hvilken som helst bilde av en orginal 123 viser dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Artig at du setter kriterier på dette, viser at du bryr deg om detaljer. Er utrolig mange som lar disse være i samme farge som resten når bilen er lakkert. Det er ikke veldig pent på 123 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnfinn Posted March 1, 2012 Author Share Posted March 1, 2012 alternativer hadde nok blitt svart, funker det og men kommer ikke langt i livet med dusinvare prøver å skaffe lakk i morgen, min far fant ikke den lakkkoden i sine systemer men satser på at de i butikken kan trylle fram noe. men idag delte jeg dørå for å fikse vindusheisen uten det største suksess. satte alt på plass men det datt bare fra hverandre igjen. den saken med fjøra vil ikke sitte på sin plass. antar det skal være noe som holder fast den som den fine rosa pilen peker på? er dette bare en skive og en skrue? ser ikke ut som det er gjenger i det hullet. men antar de vil funke fint å bare skrue i, virke litt mykt det metallet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T.Vårlid Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Bare sei ka dør d e så ska eg ta me ein på mandag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnfinn Posted March 1, 2012 Author Share Posted March 1, 2012 fine, førerdør Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LuckyDuck Posted March 2, 2012 Share Posted March 2, 2012 fine, førerdør jepps, ein stykk fine førerdør Når kommer det datasprut på denne, mon tro? eller fungerer det slik i dalen nå at alt med datasprut kan få stå i "hoved etasjen", mens alt uten datasprut må ta seg til takke med kjelleren å di? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnfinn Posted March 3, 2012 Author Share Posted March 3, 2012 datasprut på en orginal forgasser motor. høres ut som mye arbeid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnfinn Posted March 3, 2012 Author Share Posted March 3, 2012 da var kanalen lakkert: vi glemte å si matt lakk, ble dermed en tad blank. får se i morgen hvordan det blir. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 3, 2012 Share Posted March 3, 2012 Se der ja, skal bli moro å se sluttresultatet og helheten med blank lakk der Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts