Arne Henriksen Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Hepp.. Gjorde sannsynligvis noe dumt i dag, hadde en fridag og litt tid til overs, samtidig som Motor-Trade reklamerer med 4Matic-dager og tilbyr prøvekjøring av E, GLK, osv osv. Dro innom sammen med kona og fikk låne en BOS-demobil, ganske velutstyrt E250T CDI 4Matic.. (Airmatic, Distronic, Command, feltskiftevarsler, Keyless-Go, panoramasoltak, iPod-interface osv osv osv) Kjørte en liten runde på Omkjøringsveien, og en svipptur opp Okstadbakkene og innom nabolaget ved City Syd, og den lille firersnurra imponerer virkelig - utrolig til drag fra lavt turtall når man er blitt vant til bensin. Fikk testet en god del av utstyret, Distronic Pluss er kjekt, fulgte fint med når biler la seg inn i køen foran og reduserte hastigheten, samt slo til med varsling og deretter full brems da jeg kom litt kjapt inn mot et lyskryss hvor bilen foran var stoppet opp. Fant ut at her kunne man faktisk trives veldig godt, men måtte nesten levere den tilbake. Da vi kom inn kom selgeren og lurte på hva vi syntes om bilen, og motoren og slikt. Kom så med at de hadde akkurat tatt inn en ett år gammel E350T CDI 4Matic i innbytte, om vi ville teste den med det samme og sammenligne. Ble dermed en liten tripp med den også - og jeg må bare si det - når 250'n var god og grei og alt sånn - dæven du når V6'eren får litt turtall, da flytter det pent på seg. Dette var en 2010/2011-modell med 'bare' 235 hk så på papiret er det ikke så stor forskjell, men det føltes virkelig - spesielt når den fikk litt turtall. Jaja, det blir nok dyrt etterhvert det her, for 210'n føltes plutselig gammel og skranglete... får bite tenna sammen og håpe jeg glemmer fort.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ØHN Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Skjønner ikke at du tør prøvekjøre sånt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Henriksen Posted February 23, 2012 Author Share Posted February 23, 2012 Skjønner ikke at du tør prøvekjøre sånt... Vanligvis gjør jeg ikke det, men men... Nå, det blir vel å ta en kjapp runde med en lånekalkulator som forteller meg hva 7-800.000kr ekstra vil koste i måneden, så roer man seg vel ned... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hallgeir Helland Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Nå, det blir vel å ta en kjapp runde med en lånekalkulator som forteller meg hva 7-800.000kr ekstra vil koste i måneden, så roer man seg vel ned... Det er en god motgift, det å se på økonomien..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MB JON Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Jeg har ikke turt å reise å prøve enda men det skjer vel snart http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32972363 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Henriksen Posted February 24, 2012 Author Share Posted February 24, 2012 Jeg har ikke turt å reise å prøve enda men det skjer vel snart http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32972363Har sett den der ja, det ser ut som et 'meget bra kjøp' om man kan kalle en bruktbil til 800k for det... Den 350'n jeg prøvde i går hadde nok vesentlig mindre utstyr og var gått mer, men M-T ville sannsynligvis legge seg på ca 800k for den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MB JON Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Når man ser på mellomlegget ved innbytte så kan man jo leve litt til med den bilen man har Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneT Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Jeg har ikke turt å reise å prøve enda men det skjer vel snart http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32972363Har sett den der ja, det ser ut som et 'meget bra kjøp' om man kan kalle en bruktbil til 800k for det... Den 350'n jeg prøvde i går hadde nok vesentlig mindre utstyr og var gått mer, men M-T ville sannsynligvis legge seg på ca 800k for den. Pytt.. Den koster da mindre enn man måtte gi for 124 300tdt i feks 1988. Så vi kan vel si at dette er mer for pengene, og at man nå jobber et par år for en sånn sammenlignet med ca kanskje 6 år i 1988. Men du verden for en nydelig bil dette er. Synd den ikke har samme verdiutvikling som en leilighet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 det er kjedelig at ein må ein penge sum til ein bil i den pengesum når ein er i juvelbutikken av hk og nm. pent pakket inn i lakk og skin... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ØHN Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 det er kjedelig at ein må ein penge sum til ein bil i den pengesum når ein er i juvelbutikken av hk og nm. pent pakket inn i lakk og skin... Leste meldingen din 11 ganger, men har ikke sjanse til å forstå den. Bilen er nydelig i hvert fall, ingen tvil om det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts