Glenn K Eriksen Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ØHN Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Tror de gutta der trenger å ta noen snarveier for å komme trygt hjem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn K Eriksen Posted February 23, 2012 Author Share Posted February 23, 2012 Regner og meg at de har fått klar beskjed om å ikke stoppe for noe som helt... Liker når de dytter bussen til sides Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olepeder Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Kan vel ikke helt si at jeg liker dette. Hvordan vil lokalbefolkningen tenke om noen som kommer slik og tar seg til rette ved å kjøre på folk helt konsekvent...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Vedø Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Er det ikke krigs-omeråde dette da??? Hvem fan vil stoppe da? "Easy target".... NOOOT... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ØHN Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Kan vel ikke helt si at jeg liker dette. Hvordan vil lokalbefolkningen tenke om noen som kommer slik og tar seg til rette ved å kjøre på folk helt konsekvent...... Husk at dette er krig. De foretrekker nok at de dulter litt i fangeren, fremfor at de skyter seg frem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olepeder Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Godt poeng Men hva med kostnadene vanlige folk får når de må reparere bilene sine? Poenget mitt er at det ikke er enkle løsninger.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olepeder Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Kan vel ikke helt si at jeg liker dette. Hvordan vil lokalbefolkningen tenke om noen som kommer slik og tar seg til rette ved å kjøre på folk helt konsekvent...... Husk at dette er krig. De foretrekker nok at de dulter litt i fangeren, fremfor at de skyter seg frem Hmm, tja. Uansett synes jeg det er komplisert at uskyldige sivile må svi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ØHN Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Kan vel ikke helt si at jeg liker dette. Hvordan vil lokalbefolkningen tenke om noen som kommer slik og tar seg til rette ved å kjøre på folk helt konsekvent...... Husk at dette er krig. De foretrekker nok at de dulter litt i fangeren, fremfor at de skyter seg frem Hmm, tja. Uansett synes jeg det er komplisert at uskyldige sivile må svi Jeg klarer faktisk ikke, selv om jeg prøver hardt, å se at noen lider på den videoen. Men ja, uskyldige sivile lider alltid i krig. Det har vært slik til alle tider. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Er det en krigssituasjon kan det forsvares, men her ser det ut som det bare er en gjeng soldater som er ute og tøffer seg. Da går det inn i rekken av hendelser som dessverre ikke setter de amerikanske soldatene i godt lys. Som urinering på lik, mishandling og ydmykelse av fanger osv. Og senest nå brenningen av koranen som fikk konsekvenser for den Norske leiren i Meymaneh. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10078614 Slik oppførsel er forkastelig, og bidrar kun til å øke konfliktene - ikke skape fred. Hvilket er soldatenes egentlige oppgave i disse landene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ØHN Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Er dette nok et unødvendig overtramp er jeg 100% enig, Olav. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Vedø Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Kan vel ikke helt si at jeg liker dette. Hvordan vil lokalbefolkningen tenke om noen som kommer slik og tar seg til rette ved å kjøre på folk helt konsekvent...... Husk at dette er krig. De foretrekker nok at de dulter litt i fangeren, fremfor at de skyter seg frem Hmm, tja. Uansett synes jeg det er komplisert at uskyldige sivile må svi Jeg klarer faktisk ikke, selv om jeg prøver hardt, å se at noen lider på den videoen. Men ja, uskyldige sivile lider alltid i krig. Det har vært slik til alle tider. Men ikke glem soldatenes liv. Di offrer seg for og få ting i orden.... Så her vil jeg si at både soldater og sivile lider.... Uansett hvordan vi ser det... Pga det er krig. Og det finnes andre forskjellige "Grupper" som vil drepe soldater pga ditt og datt osv, osv..... Legger skylda på hverandre osv, osv.... Orke ikke og gå dypt i det.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Vedø Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Men uansett så vil jeg komme med det er sikkert ikke likere når soldater eller andre sivile fra andre land blir tatt i fange heller... Blir torturert og tvinges til mye fanskap dem også... Feks spise avføring og drikke mye dritt og ikke får mat osv, osv.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Det klippet der er flere år gammelt. Ikke at det rettferdiggjør noe som helst men.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts