Guest Larsen Posted January 3, 2006 Posted January 3, 2006 Bil: 87' 230 E Når tenninga står på, og bilen går så har jeg hørt en summende lyd. Idag fant jeg ut at denne kommer fra bak hanskerommet, rett under lufteventilen på passasjersiden. Hva er dette? Det har den senere tid kommet noen ulyder fra denne... så lurer litt på hva det er
Guest Larsen Posted January 3, 2006 Posted January 3, 2006 Burde kanskje skrive at denne "saken" er/inneholder en slags vifte el.lign. Når jeg stikker handa inn, så stopper jeg noe som går rundt.
Guest Ebola Posted January 3, 2006 Posted January 3, 2006 Hehe.. Dette er faktisk en vifte som skal dra luft fra taket (hvis du ser rillene der taklampa sitter) poenget med dette er at luft blir dratt igjennom en temperaturføler, som dermed bergener hvor varmt det er i bilen
Guest Larsen Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 Hva benyttes den infomasjonen til da? Det finnes jo hverken noe display som viser tempraturen, eller noe aircondition/klimaanlegg som justerer tempratur etter grader.
Alexander Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 Hva benyttes den infomasjonen til da? Det finnes jo hverken noe display som viser tempraturen' date=' eller noe aircondition/klimaanlegg som justerer tempratur etter grader.[/quote'] Den benyttes av varmeapparatet til å justere temperaturen inne i bilen. Til og med om du ikke har AC.
Guest Larsen Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 Skal si charmedesen er avansert! Noen som kan fortelle meg hva denne tuppederten heter? Som sagt så er det en irriterende ulyd i den.. så jeg bør kanskje skaffe en ny!
Alexander Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 Skal si charmedesen er avansert! Noen som kan fortelle meg hva denne tuppederten heter? Som sagt så er det en irriterende ulyd i den.. så jeg bør kanskje skaffe en ny! Ulyder i denne vifta har blitt beskrevet en del ganger på dette forumet. Noen dråper ATF olje har fikset ulyden før.
FrodeS Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 Skal si charmedesen er avansert! Noen som kan fortelle meg hva denne tuppederten heter? Som sagt så er det en irriterende ulyd i den.. så jeg bør kanskje skaffe en ny! Ulyder i denne vifta har blitt beskrevet en del ganger på dette forumet. Noen dråper ATF olje har fikset ulyden før. Det ville jeg prøvd først, ja. Ta ut hanskerommet (vipp ut alle pluggene med en skrutrekker eller slikt), og du kommer greit til den. Min var helt ihjelkjørt, så jeg kjøpte en ny. jeg er ikke helt sikker på navnet, men hvis du ringer noen som driver med deler (BOS / Autotrio / Stjerneservice etc), og sier du skal ha "den derre vifta bak hanskerommet som suger luft forbi tempsensoren i taket" , så skjønner de garantert hva du mener. På kvitteringa mi sto navnet (som jeg ikke husker) og 124/126.
Guest ODDATLE Posted January 8, 2006 Posted January 8, 2006 Hvor er denne på min da?? Har ikke hanskerom, jeg
Guest Eivind Soltvedt Posted January 8, 2006 Posted January 8, 2006 samme sted. Tar du ut høyttaler eller luftedyse på høyre side så kan du kanskje se eller ta på den..
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now