FrodeS Posted February 21, 2012 Share Posted February 21, 2012 Noen som vet hvordan det funker? Får man regning i posten på vanlig vis, eller plikter man å stoppe noe sted og betale avlat for å ha brukt veiene? Jeg kjørte gjennom noe bomgreier med samme bilen på prøveskilt i høst, og glemte helt av det. Intet hørt. Prøveskiltene er registrert på meg, men bilen er det ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted February 21, 2012 Share Posted February 21, 2012 Hva slags prøveskilt var det? "klistremerke" eller årskjennemerke? Jeg fikk ihvertfall regning på årskjennemerke for endel år siden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted February 21, 2012 Author Share Posted February 21, 2012 "vanlige" klistremerker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Jeg tok med meg noen prøveskilt på en bil jeg kjøpte i Kragerø. På veien hjem, så kjørte jeg forbi en betalingstolpe. Moderne ubemannet bomstasjon om du vil. Etter flere mnd, dukket det jaggu opp en faktura på svimlende 57 kroner. Fakturaen var til og med streket på meg gjennomsiktig gul tujs på ett sted, så den var jo tydelig behandlet manuelt og ikke maskinelt. Det spiller visst ingen rolle hvor mye det koster å få inn penger, bare man får dem inn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt E Jacobsen Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 "vanlige" klistremerker. Bare sett klistermerkene slik at de ikke vises på foto. Litt lavt og gjerne slik at de "dupper" ned under fangere eller lignende. Husk foran og bak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HenningN Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Bomregninga kommer, det tar bare laang tid... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted February 23, 2012 Author Share Posted February 23, 2012 Bomregninga kommer, det tar bare laang tid... Men hvor kommer den? Til meg som prøveskiltene er registrert på, eller han som bilen er registrert på? Jeg har ikke noe problem med å betale regninga for noen bompasseringer, bare jeg slipper masse bøter for dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solbakken Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Når jeg har kjørt med prøveskilt, så har de kommet til den som skiltene er registrert på.. Ene bilen var hentet i stavanger, og den andre i sverige.. det tar bare ett par mnd før regninga kommer.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 23, 2012 Share Posted February 23, 2012 Så lenge skiltene er registrert på deg, så kommer fakturaen til deg. Du skriver noen passeringer, og da er det jo bare småsummer det er snakk om.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted February 24, 2012 Author Share Posted February 24, 2012 I høst var det 2 passeringer, á ca. 15,- tror jeg. Nå for litt sida var det vel 26 + 13. Pengene skal jo inn uansett, selv om det koster mer å drive dem inn enn man får tilbake. så lenge det ikke gir trøbbel for den bilen er registrert på, så bare lener jeg meg godt tilbake og avventer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Det er nok interval som er stilt inn automatisk på når dem sender ut regninger, slik at dem kan unngå å sende ut en faktura på 15 kroner for eks. På bombrikken jeg har i sommerbilen, så har jeg kjørt gjennom en passering to ganger fra siste faktura i sommer. Den fakturaen fikk jeg rundt juletider. Så det er vel for å få opp en minstepris før dem sender ut en faktura kanskje.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repvik Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Det er nok interval som er stilt inn automatisk på når dem sender ut regninger, slik at dem kan unngå å sende ut en faktura på 15 kroner for eks. Jeg har totalt fått tre giroer, på hhv. 5 spenn, 10 spenn og nå den siste på 15 spenn. Greitt nok å betale, men ser virkelig ikke poenget i å bruke pengene på å kreve inn slike småsummer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Det er nok interval som er stilt inn automatisk på når dem sender ut regninger, slik at dem kan unngå å sende ut en faktura på 15 kroner for eks. Jeg har totalt fått tre giroer, på hhv. 5 spenn, 10 spenn og nå den siste på 15 spenn. Greitt nok å betale, men ser virkelig ikke poenget i å bruke pengene på å kreve inn slike småsummer. Det er jo helt vannvittig. Det koster vel rundt 60,- å sende ut èn (fakturagebyr har vel den prisen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 Der jeg jobber koster en faktura i snitt vesentlig mye mer enn 60,- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts