Jump to content

Hva som inngår i service

Frode

Recommended Posts

sitat fra BOS-verksted; Service hos merkeverksted inneholder en hel rekke med punkter på kontroll, smøring og utskiftninger fra skilt til skilt. Kunne godt tenkt meg en oversikt over de forskjellige servicene på 211 selv...

Har sett en del serviceregninger fra merkeverksteder(ikke MB) og de inneholder stort sett ikke særlig annet enn olje, filter og bremsevæskebytt på storservice...

Har nå bilen inne til A service hos BOS, hvor kan jeg lese hva som inngår i de forskjellige A, B, C og D servicene, finnes det en link eller noe hvor en lett kan finne slike ting....?? :lol:

Det gjelder en 2006 W211 E320 CDi.....

Dette er linket til en verkstedskode, med denne kan man finne et eksakt serviceprogram for bilen. Serviceprogrammet tilpasses automatisk kjørelengde, og serviceintervaler. Ved at dette er så automatisert unngår man feil fra kundemottaker ved å glemme nødvendig vedlikehold og man unngår at man skifter ting som ikke trengs å skiftes.

Har sett en del serviceregninger fra merkeverksteder(ikke MB) og de inneholder stort sett ikke særlig annet enn olje, filter og bremsevæskebytt på storservice...

Jeg har tatt en del av servicene på konas Volvo S40. Da har jeg gått til Volvo og fått serviceskjema. Det er en del kontrollpunkter utover bare skifte av olje og filter.

Jeg fikk et 3 siders A4 - dokument fra Mercedes-Jensen med avkryssing for hva som var sjekket etter B-service på forrige 210'n min. Et merke-dedikert familiedrevet verksted som kun skrur Mercedes-Benz og som har vært i bransjen i flere ti-år.

Jeg har liten tro på at et BOS verksted gjør jobben på bilen bedre. At det eneste BOS har å lokke med, er trusler om at de ikke vil vedkjenne seg mangler ved produktet sitt, sier egentlig alt.