Jump to content

Recommended Posts

Posted

Skal vel nedover jeg også... vet ikke om jeg tar 200dængen eller Smarten enda.. :P

• 4 weeks later...
Posted

Blir vel at jeg drar nedover til Gol med MotorTrade sin demo Vito, hvis alt går etter planen... gidder ikke å kjøre en sur gammel 200d nedover :P

• 2 weeks later...
Posted

Når bruker dere å dra?  prøver å få med meg flere fra både Aure og Kyrksæterøra nedover, deriblandt 124 (Automote) limmoen :-)

men ting er jo litt uklart ennå :-D

Høres knall ut! Få med så mange som mulig! :D

Er det noen som har tenkt på en alternativ rute enn den vi bruker å ta?

Tenker på at veien over Golsfjellet, har blitt dårligere og dårligere for

hvert år vi har kjørt der.

Blir alternativet å kjøre over Gjøvik?

Posted

Når bruker dere å dra?  prøver å få med meg flere fra både Aure og Kyrksæterøra nedover, deriblandt 124 (Automote) limmoen :-)

men ting er jo litt uklart ennå :-D

Knall! Jo flere jo bedre :)

Det bruker å ta noen timer å kjøre, og det er greitt å komme fram i såpass tid at vi rekker å sjekke inn og slappe av litt før grillinga starter. Vi har vel generelt kjørt i 9-10-tida fra Trondheim. Satser på å kjøre 9 i år. I fjor kjørte vi fra melkekartongen på Tiller, da det var der Moværingene tok inn på hotell.

Hvor er det best å møtes? Oppdal? Dombås? Vi bruker vel å lunsje på Dombås, til tross for den hårreisende dårlige maten som blir servert der.

Posted

Fra kyrkseterøra/Aure er det vell best å møtes på Berkåk, om de ikke vil ta ferge da.

Om vi kjører om Gjøvik, må vi fremdeles over Golsfjellet, men slipper valdresflya :)

Er dessverre ingen alternativer, enten må vi ned til hønefoss å kjøre opp, eller så må vi inn mot lærdalsøyri. Begge LANGE omveier.

Det beste tidsmessig, er over Sel-Valdresflya-Fagernes/Leira-gol, det beste for bilene er om Gjøvik-Leira-Gol

-Edit-

VBar nedover Hallingdalen sist uke, å kjørte da om Gjøvik (Siden Valdres var stengt) å over Golsfjellet er det MYE veiarbeid, mulig de blir ferdig til mai, å da blir det nokk en fryd å kjøre der :)

Posted

-Edit-

VBar nedover Hallingdalen sist uke, å kjørte da om Gjøvik (Siden Valdres var stengt) å over Golsfjellet er det MYE veiarbeid, mulig de blir ferdig til mai, å da blir det nokk en fryd å kjøre der :)

Det høres jo lovende ut.  :)

Posted

-Edit-

Det høres jo lovende ut.  :)

Men da prøver vi det ;)

Fra kyrkseterøra/Aure er det vell best å møtes på Berkåk, om de ikke vil ta ferge da.

Det kan godt hende, jeg er ikke så godt kjent :)

Men det tar vel rundt tre timer å kjøre fra Kristiansund til Berkåk, mot en time fra Trondheim. Om vi i Trondheim skal starte klokka 9 og møte folk på Berkåk, må de kjøre klokka 7.

Men om jeg ser på Krsund.-Oppdal, så tar det 2,5 timer, mot 1,5 fra Trheim. Så der er det bare én time forskjell. Google maps sier ikke noe om ferger heller, men det er kanskje feil?

Men hvor vi møtes kan vel egentlig møringene bestemme. Utgangspunktet er ihvertfall at vi kjører fra Trondheim klokka 9.

Posted

Utgangspunktet er ihvertfall at vi kjører fra Trondheim klokka 9.

Og at vi slipper å vente på noen, som henger seg på lengre sør. Tenker da på at vi ikke bør

komme noe senere til Gol enn det vi pleier med tanke på grillingen (som for øvrig du Øyvind

nevnte tidligere i tråden).

Ser virkelig fram til dette, som pleier å være årets morsomste kjøretur. Håper så mange

som mulig blir med. :D

Posted

Hvor mange av moværingene er det som kommer i år? 1, 2 eller 2,5?  :P

Har dere lagt noen overnattingsplan?

Har snakket litt med laffus, så foreløpig er vi 4,5 og 2 biler. :)

Har snakket med et par kompiser også, men vet ikke om de blir med enda.

En med nylakkert c123 280CE og en 190E 3.0 12v.

Posted

Sett på slepetau og trekk, så kan de velge om de vil være med eller la bilene gå i grøfta :P

Posted

Sett på slepetau og trekk, så kan de velge om de vil være med eller la bilene gå i grøfta :P

Ingen ting er umulig! :lol:

Har flere som skal spørres, så får vi se. Hadde vært morsomt om vi ble mer enn to biler herfra.

Posted

Fra kr.sund til oppdal er det ingen ferge, stemmer det, men fra Aure er det en ferge til kr.sund. Når jeg tenker meg om, så må de ta en ferge uansett, så Oppdal er nokk litt bedre. Men som du sier, det får de bestemme selv :)

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?xa1eik

Aure ligger inn på fastlandet, å vi må ta ferge over til øygruppen Kristiansund :-) Og er man i Ksund, så er det tunnel og bru, så da er det strake veien til oppdal. :-)

Raskeste veien nedover er vell om orkanger, og til berkåk. men er man først i orkanger er det bedre å kjøre om klett. mye finere veier :-)

Alternativ1 er Aure-Sunndalsøra-Oppdal så nedover. (Ferge)

Alternativ2 er Aure-Orkdal-Berkåk.

Alternativ3 med beste veiene er Aure-Orkdal-klett, så sørover :-)

Så finnes det mange andre veier selfølgelig :-) 

Posted

Hvilken vei dere kjører er det dere som bestemmer. Så lenge det korresponderer med oss uten mye venting så er vi strålende fornøyd :)

• 1 month later...
Posted

Må dessverre melde pass for Gol i år. Blir prioritering av hus og hjem

i stede for Landstreffet denne gang.

Til dere som skal nedover ønsker jeg en riktig god tur og nyt helgen MAX! :D

Posted

Må dessverre melde pass for Gol i år. Blir prioritering av hus og hjem

i stede for Landstreffet denne gang.

Til dere som skal nedover ønsker jeg en riktig god tur og nyt helgen MAX! :D

Hvadasadu? Ikke Gol? :(