Jump to content

Servo olje forsvinner.


Bråthen

Recommended Posts

I dag etter vask med underspyling av bilen, en 2001 E220cdi, skjedde det noe rart. Etter ca 5 min kjøring kom det varsel i dashbord om at det var tomt for servoolje. Sjekket at tank var tom, fylte på ny olje og startet bilen, vrei på rattet og kikket under bilen. Der rant det store mengder med servoolje rett bak venstre forhjul.  :(

Noen kloke hoder her inne som har vært borti noe lignende ???

På forhand takk for svar.

Mvh: Vegard.

Link to comment
Share on other sites

Pokker, er det en sykdom nå da... fikk lampa idag jeg også på min S210..... helte på litt nytt, og alt la seg pent i en dam under bilen, men da foran venstre bakhjul.

Der var hydraulikkrøret sikkert rustet i filler, men hvor går dette røret? noen som kjenner lay outen på rørene under her? Hvilke dimensjon er det?

mener ikke å kuppe posten, men vi har nok samme problem med bydraulikken, enten turen eller returen....

 

Kloke hoder.... hjelp, fant ingen gode PN som på bilder så rett ut i EPC heller.....

 

Link to comment
Share on other sites

Pokker, er det en sykdom nå da... fikk lampa idag jeg også på min S210..... helte på litt nytt, og alt la seg pent i en dam under bilen, men da foran venstre bakhjul.

Der var hydraulikkrøret sikkert rustet i filler, men hvor går dette røret? noen som kjenner lay outen på rørene under her? Hvilke dimensjon er det?

mener ikke å kuppe posten, men vi har nok samme problem med bydraulikken, enten turen eller returen....

 

Kloke hoder.... hjelp, fant ingen gode PN som på bilder så rett ut i EPC heller.....

 

Er et tur og et retur rør. Går under hele bilen, bak og opp ved venstre bakhjul. Her stiger de opp over traversen og fordeler seg rundt omkring. Alle nye rør mm. koster ca 3000,- hos Autoroyal. Bare å bytte, er dine som mine så er alle like rusta under der. Husk å være forsiktig hvis du skal bytte rørene inn til høydrejusteringsventilen. Gjengene kan fort ta kvelden, og ny koster nærmere 5K. 124 skal hvis nok benytte samme ventil, så brukt er mulig å få tak i.

 

A1243205172

http://www.autoroyal.no/originaldeler/Default.aspx?delenr=A1243205172

 

A1269970034

http://www.autoroyal.no/originaldeler/Default.aspx?delenr=A1269970034

 

A2103201372

http://www.autoroyal.no/originaldeler/Default.aspx?delenr=A2103201372

 

A1169900272

http://www.autoroyal.no/originaldeler/Default.aspx?delenr=A1169900272

 

A2103202172

http://www.autoroyal.no/originaldeler/Default.aspx?delenr=A123420602864

 

A2103201972

http://www.autoroyal.no/originaldeler/Default.aspx?delenr=A1234206628

 

A2103200253

http://www.autoroyal.no/originaldeler/Default.aspx?delenr=A2103200253

 

A2109900150

http://www.autoroyal.no/originaldeler/Default.aspx?delenr=A2109900150

 

A2103505808

http://www.autoroyal.no/originaldeler/Default.aspx?delenr=A2103505808

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Wow, takk for det. Har sjekka ut og funnet hullet, rust ved et av festepunktene. Skjærte ut røret, skjøtet inn en slange etter å ha flenset røret. Tett som bare det :-) ihvertfall inntil rør er på plass igjen. Skal sende og be om pris fra merce-jensen og det verkstedet i Arvika for å få pris. Burde sikkert som du foreslår bytte alle, og vurdere å bytte alle bremserør samtidig, sikkert rust her også etter så mange år, er jo en 2000 modell.    :-)

 

Link to comment
Share on other sites

Wow, takk for det. Har sjekka ut og funnet hullet, rust ved et av festepunktene. Skjærte ut røret, skjøtet inn en slange etter å ha flenset røret. Tett som bare det :-) ihvertfall inntil rør er på plass igjen. Skal sende og be om pris fra merce-jensen og det verkstedet i Arvika for å få pris. Burde sikkert som du foreslår bytte alle, og vurdere å bytte alle bremserør samtidig, sikkert rust her også etter så mange år, er jo en 2000 modell.    :-)

 

Jeg byttet alle mine, samt bremserør. Er blitt mye rust på disse etter 12 år i salt. Men du bruker bare en slangebit som skjøt? Har du presset slangen? En slangeklemme vil ikke holde tett lenge.

Link to comment
Share on other sites

Gjorde det litt enkelt for å få bile raskt på veien igjen, lagde en flens ytterst etter å ha kappet det av, og la inn 0,5 m med slange med slangeklemmer i stedet.

Tett for nå, inntil verkstedtimen og delene er klare.

Vet at det ikke holder evig, men kosta meg 100 lappen uten olje, og servoen virker igjen, kona litt blidere :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg byttet alle mine, samt bremserør. Er blitt mye rust på disse etter 12 år i salt. Men du bruker bare en slangebit som skjøt? Har du presset slangen? En slangeklemme vil ikke holde tett lenge.

 

Spørs vel om det er tur- eller retur?

 

Tok det for gitt at det var hull på trykkrøret. Er det returen, så stiller jo saken seg litt anderledes.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...