Bråthen Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 I dag etter vask med underspyling av bilen, en 2001 E220cdi, skjedde det noe rart. Etter ca 5 min kjøring kom det varsel i dashbord om at det var tomt for servoolje. Sjekket at tank var tom, fylte på ny olje og startet bilen, vrei på rattet og kikket under bilen. Der rant det store mengder med servoolje rett bak venstre forhjul. Noen kloke hoder her inne som har vært borti noe lignende ??? På forhand takk for svar. Mvh: Vegard. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H-P Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Pokker, er det en sykdom nå da... fikk lampa idag jeg også på min S210..... helte på litt nytt, og alt la seg pent i en dam under bilen, men da foran venstre bakhjul. Der var hydraulikkrøret sikkert rustet i filler, men hvor går dette røret? noen som kjenner lay outen på rørene under her? Hvilke dimensjon er det? mener ikke å kuppe posten, men vi har nok samme problem med bydraulikken, enten turen eller returen.... Kloke hoder.... hjelp, fant ingen gode PN som på bilder så rett ut i EPC heller..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Vedø Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Kan være det er pakning som er gåent der rørene er skrudd fast på styrestaget. Eller O-ringer ved det samme sted... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viper Posted February 20, 2012 Share Posted February 20, 2012 Pokker, er det en sykdom nå da... fikk lampa idag jeg også på min S210..... helte på litt nytt, og alt la seg pent i en dam under bilen, men da foran venstre bakhjul. Der var hydraulikkrøret sikkert rustet i filler, men hvor går dette røret? noen som kjenner lay outen på rørene under her? Hvilke dimensjon er det? mener ikke å kuppe posten, men vi har nok samme problem med bydraulikken, enten turen eller returen.... Kloke hoder.... hjelp, fant ingen gode PN som på bilder så rett ut i EPC heller..... Er et tur og et retur rør. Går under hele bilen, bak og opp ved venstre bakhjul. Her stiger de opp over traversen og fordeler seg rundt omkring. Alle nye rør mm. koster ca 3000,- hos Autoroyal. Bare å bytte, er dine som mine så er alle like rusta under der. Husk å være forsiktig hvis du skal bytte rørene inn til høydrejusteringsventilen. Gjengene kan fort ta kvelden, og ny koster nærmere 5K. 124 skal hvis nok benytte samme ventil, så brukt er mulig å få tak i. A1243205172 http://www.autoroyal.no/originaldeler/Default.aspx?delenr=A1243205172 A1269970034 http://www.autoroyal.no/originaldeler/Default.aspx?delenr=A1269970034 A2103201372 http://www.autoroyal.no/originaldeler/Default.aspx?delenr=A2103201372 A1169900272 http://www.autoroyal.no/originaldeler/Default.aspx?delenr=A1169900272 A2103202172 http://www.autoroyal.no/originaldeler/Default.aspx?delenr=A123420602864 A2103201972 http://www.autoroyal.no/originaldeler/Default.aspx?delenr=A1234206628 A2103200253 http://www.autoroyal.no/originaldeler/Default.aspx?delenr=A2103200253 A2109900150 http://www.autoroyal.no/originaldeler/Default.aspx?delenr=A2109900150 A2103505808 http://www.autoroyal.no/originaldeler/Default.aspx?delenr=A2103505808 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H-P Posted February 21, 2012 Share Posted February 21, 2012 Wow, takk for det. Har sjekka ut og funnet hullet, rust ved et av festepunktene. Skjærte ut røret, skjøtet inn en slange etter å ha flenset røret. Tett som bare det ihvertfall inntil rør er på plass igjen. Skal sende og be om pris fra merce-jensen og det verkstedet i Arvika for å få pris. Burde sikkert som du foreslår bytte alle, og vurdere å bytte alle bremserør samtidig, sikkert rust her også etter så mange år, er jo en 2000 modell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viper Posted February 21, 2012 Share Posted February 21, 2012 Wow, takk for det. Har sjekka ut og funnet hullet, rust ved et av festepunktene. Skjærte ut røret, skjøtet inn en slange etter å ha flenset røret. Tett som bare det ihvertfall inntil rør er på plass igjen. Skal sende og be om pris fra merce-jensen og det verkstedet i Arvika for å få pris. Burde sikkert som du foreslår bytte alle, og vurdere å bytte alle bremserør samtidig, sikkert rust her også etter så mange år, er jo en 2000 modell. Jeg byttet alle mine, samt bremserør. Er blitt mye rust på disse etter 12 år i salt. Men du bruker bare en slangebit som skjøt? Har du presset slangen? En slangeklemme vil ikke holde tett lenge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
H-P Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Gjorde det litt enkelt for å få bile raskt på veien igjen, lagde en flens ytterst etter å ha kappet det av, og la inn 0,5 m med slange med slangeklemmer i stedet. Tett for nå, inntil verkstedtimen og delene er klare. Vet at det ikke holder evig, men kosta meg 100 lappen uten olje, og servoen virker igjen, kona litt blidere Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Jeg byttet alle mine, samt bremserør. Er blitt mye rust på disse etter 12 år i salt. Men du bruker bare en slangebit som skjøt? Har du presset slangen? En slangeklemme vil ikke holde tett lenge. Spørs vel om det er tur- eller retur? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viper Posted February 22, 2012 Share Posted February 22, 2012 Jeg byttet alle mine, samt bremserør. Er blitt mye rust på disse etter 12 år i salt. Men du bruker bare en slangebit som skjøt? Har du presset slangen? En slangeklemme vil ikke holde tett lenge. Spørs vel om det er tur- eller retur? Tok det for gitt at det var hull på trykkrøret. Er det returen, så stiller jo saken seg litt anderledes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.