T.Vårlid Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 Sliter med ustabil tomgang, den varierer hele tiden mellom ca 600 & 1000 rpm, dersom jeg drar ut pluggen til tomgangsregulatoren ligger den stabilt på ca 1200 rpm. Målte volten inn på regulatoren, den viste ca 15 volt v/600 rpm og 13 v/ 1000. Har renset regulatoren med bensin, ingen forskjell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 Alle andre tips som allerede ligger her på forumet om ujavn tomgang på andre biler med KE-jetronic gjelder på din også. Dog er vel mest sannsynlig luftmengdemåleren sliten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 ofte så er det potensiometeret på luftmengdemåleren Torstein, søk litt her på forumet som Alexander nevner.....står endel om akkurat det, hvis du ikke finner noe så kan jeg sjekke litt rundt å se om jeg finner tråden igjen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 Fant an..!!.. http://www.sg-motorsports.com/AFS%20Pot%20write-up.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T.Vårlid Posted February 18, 2012 Author Share Posted February 18, 2012 Takk takk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts