Jump to content

MBE Lokallag Stavanger, underavdeling Oslo og omegn ruster til banekjøring

FrodeS

Recommended Posts

Hvis ikke dette barberer minst 10 sekunder av rundetidene på Vålerbanen, så skjønner ikke jeg noe som helst :D

o6Sm.jpg

Overhaling av bremsecalippere (banking av rust) (legg merke til utstrakt bruk av HMS-utstyr):

FNQsT.jpg

Hvor mye bremser er det egentlig normalt å slite på banekjøring? Her gikk det ett sett klosser etter en tur på isbanen i fjor vinter og en tur på vålerbanen i høst. Calipperne ser ut til å gli relativt greit, og slitasjen var noenlunde lik på inn- og utsiden.

Vi får se hva det blir til. I første omgang har jeg i hvert fall kjøpt bilen av Alexander, da han truet med å selge den. Han skal nok fortsatt få være med og kjøre litt.

Jeg skulle gjerne hatt skilter på den, men 6000 bare i årsavgift og forsikring er jo litt, når bilen normalt bare brukes et par ganger i året.

Ingen store ambisjoner for 300'n, annet enn å holde den noenlunde teknisk foreløpig. Jeg har for mye annet å henge fingrene i til å bruke mye tid på denne egentlig, men litt morro må en jo ha også.

Syns dere er litt kyllinger som ikke stiller på vintertreffet. Satser på at (halve) underavdeling Oslo redder stumpene av lokallagets ære...

da frister det å fortsette med denne høne analogien i en kylling matafor:

- her kommer det til å bli passe grei påskestemning for å si det slik

den som følger med får se 

15598584_large.jpg?v=1

15598583_large.jpg?v=1

15598582_large.jpg?v=1

Her er det påske stemning hele året.... :lol: 8)

Legg merke til antall bolter på balatakoblingen..... :D

Syns dere er litt kyllinger som ikke stiller på vintertreffet. Satser på at (halve) underavdeling Oslo redder stumpene av lokallagets ære...

...kanskje èn dags reise på glatte / smale / dårlig brøytedet veier samt mulig kolonnekjøring i fjellovergangene hver vei frister litt mindre enn et par-tre timers kosetur fra Oslo oppover dalen på flate fine veier??

Då har eg fått gjort litt til i dag.... og påskestemningen øker for hver del som monteres.... :lol:

15594567_large.jpg?v=1

Etter å har prøvemontert subframe så demonterte jeg den for å gjøre klart til permanent montering...

15600619_large.jpg?v=1

Begynte med å få montert E500 stabstaget og får dette koblet til høydereguleringen

15600556_large.jpg?v=11

tank montert...

15600538_large.jpg?v=1

Bensinpumpe og slanger

15600536_large.jpg?v=1

ferdig med bensin og deksel

15600553_large.jpg?v=1

Så når tanken og bensinpumpe var ferdig så begynte monteringen av stag, fjærer etc.

15600541_large.jpg?v=1

15600543_large.jpg?v=1

Ferdig for dagen godt fornøyd med dagens innsats..... :P