Jump to content

Kickdown fungerer ikke.

Ole Bjørn

Recommended Posts

Hei. Jeg har en 126 S-klasse 380 SEC -82 mod. Kickdown fungerer ikke. Når jeg trykker gasspedalen i bunn skjer de ingen ting. Kan det være så enkelt som Kickdown bryteren? Er det noen andre ting som gjør det?

Har også problemer med cruse contollen. Skjer ikke noe når jeg bruker hendelen?

Håper noen kan hjelpe. På forhånd takk  :)

Jeg har nå byttet bryteren bak pedalen, men ingen forandring :x

Tenkte å se litt videre på dette. Er glad for flere tips :)

Fikk liv i cruse controll her en dag jeg var ute og kjørte, men bilen ville bare akselerere :o

Har funne boksen i fremkalt av motoren. Skal se litt nærmere på den og staget som går til den.

Noen tips?

Jeg tror dette virker omtrentlig likt på bensin og diesel.

På min diesel sitter det et relé som har kontroll på turtallet. Det styrer tomgang, turteller og kickdown. Dette sender strøm til kickdownbryteren så lenge turtallet er under max, altså ca. 4600 på min. Hvis kickdownbryteren også er inne, vil kickdown aktiveres i girkassa. Når enten turtallet blir for høyt og reléet kutter strømmen, eller bryteren slippes opp igjen, går kickdown av, og kassa girer opp.

Det første jeg ville sjekket, er derfor om det i det hele tatt komme strøm til bryteren.

• 3 weeks later...

Funnet ut av problemet?

Broren min hadde for noen år siden en G280 fra 1988 (om jeg husker riktig) som kickdown ikke fungerte på. Mener å minnes at dette var en vakumfeil, men ikke heng meg om jeg er på jordet...

En annen jeg kjenner hadde en 190 for en del år siden som giret hardt. Han nevnte noe på at han trodde det var noe med vakum å gjøre. Jeg vet ikke om han fant ut av det eller hva det var...