Guest 4326 Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Hvor mye bør jeg legge i for å få tak i en brukbar w211? Har spart opp 50.000 så langt, men bonus fra jobben og effektiv sparing så nærmer det seg.. Skulle vel egentlig ha hatt w211 nå, men har ikke klart å spare, har alltid impulskjøpt biler som har ødelagt for drømmen Interessen for w211 har vært der siden mor og far kjøpte w211 i 2003, da jeg var 11/12 år gammel. Og lysten etter å eie en selv ble enda viktigere da de solgte den til fordel for en Volvo XC60.. Drømmen ble litt virkeliggjort da min bror kjøpte en taxikjørt 211 til 120.000 sommern 2010, fikk låne den så mye jeg ville, hvis han fikk bruke Smarten min i gjengjeld. Så lurer på om ca 100.000 til innkjøp av en 211 vil gi meg en bra bil? Min brors 211 levde helt til august 2011 da den fikk turbohavari midt i svarte natta i Klettbakken i Trondheim, og siden den dag har den stått, selv om vi byttet turbo, og den spiste den også(Slurvete jobb fra oss, rengjorde ikke intercooler osv, da vi fikk beskjed om at det bare var å sette inn turboen fra en tidligere MB mekaniker på MotorTrade..) Så får sitte her å smådrømme litt til.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Olav Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 trur eg ville lagt ein god del mer penger i 211 enn 100.000 bare. da får du som regel en nedslitt og muligens herjet bil. du betaler som regel for det du får... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Å kjøpe en nedslitt og lurvete bil ender stort sett med at den bare er mye dyrere til slutt enn å legge i litt mer penger, og for 100k tror jeg nok ikke man får noen 211 som er noe å spare på, rett og slett.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4326 Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Vel, er tross alt lærling så tjener ikke så godt, og lån osv skal jeg ikke ta opp før det blir nødvendig. Min brors 211 holdt jo lenge før vi begynte å chippe den til det ikke var mer å hente..det sto jo 520.000 på tellern da den døde, men hadde sikkert gått 700-800k kilometer..minst Hvis jeg legger i litt tid og overhaler litt så kan det jo bli en topp bil.. Det perfekte hadde jo vært å fått tak i en taxikjørt bil fra Nord Norge.. mye langkjørt osv istedet for tuskkjørt Oslotaxi.. Kilometerstand er jeg faktisk ikke skeptisk til når det gjelder MB, men CDI motorene er jo ikke på det helt samme stadiet som de gode gamle sugemotorene.. Slenger med en video fra turbohavariet av brosjans 211.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Olav Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 mykje annet enn motor som er dyrt og som kan være klart for uskiftning... selvsagt kan du være kjempe heldig å få tak i ein veldig bra bil, men ta heller og spar opp til du får råd til en bil som ikkje er kjørt 500'km+++ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4326 Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 mykje annet enn motor som er dyrt og som kan være klart for uskiftning... selvsagt kan du være kjempe heldig å få tak i ein veldig bra bil, men ta heller og spar opp til du får råd til en bil som ikkje er kjørt 500'km+++ Jepp, er vel egentlig det mest kloke det.. er jo det pappa sier også Men hadde vært artig å hadd 211 imens kompisene mine kjører rundt i japser osv fra 80tallet.. Dyre deler er jo en av grunnene til at pappa alltid kjøper ny bil når garantien går ut, husker at vi måtte bytte nedre opphengskuler på vår 211 etter 30.000, da disse har helt utslitt og bilen spiste dekk. Og etter 90.000 så måtte bakenden byttes, og den bilen ble ikke herjet med. Klarer jeg å spare ett år til, når jeg går over fra lærling, til fast ansatt hos Rema Dist. så har jeg vel bygd opp ca 200.000 i egenkapital på bil, og da får jeg jo en bil med godt under 200.000 på tellern.. Men så er det jo at lysten på 211 er såpass sterk at jeg har lyst på en her og nå.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Olav Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 la fornuften ta styring og ikkje lysten, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Jeg vurderte også taxikjørt 211 som førstebil, men har nå slått fra meg den tanken til fordel for penere, lavere km og større motor i en 210! (venter ennå på den perfekte...) Kjenner til følelsen ''vil ha nå''. Har den omtrent hele tiden, det er vanskelig å motstå fristelsen! Gleder meg til å se hva det blir til ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jøran89 Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Jeg har lært blandt annet disse to tingene når det gjelder Mercedes. -Kjøp bil etter lommeboka. -ikke kjøp en dyr Mercedes, billig! Da blir det bare en veldig dyr bil til slutt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Olav Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 mykje fin og bra bil til en fornuftig penge i C-klasse (202) og E-klasse (210). Har min første bil enda (W202 C180) den går 12/15mil om dagen, og veldig lite som har gått istykker til nå på mine 80.000km med denne bilen, og det lille som har gått istykker har ikkje kostet allverden. Folk kan si mye rart om de to bilene, men at de er solide (ved vanlig normal bruk) er ingentvil om. og er du litt over snittet flink med svampen og litt vann, så ruster den ikkje allverdens. Min erfaring med C-klasse er ihvertfall god. Beklager OT. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gujoni Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Kona har en c-klasse W 203 og det er masse bil for pengene. Synes nesten den er vel så god å kjøre som min S 211. Er adskillig billigere også og ikke like rustutsatt som en 210. Jeg ville aldri i verden kjøpt en sliten 211 siden den fort kan bli veldig dyr i drift med all elektronikken som kan begynne å tulle. Ifølge en drosjeeier jeg kjenner så går 211`ene i drosjekjøring greit til de har passert 350 - 400 000 km. og da begynner elektronikken virkelig å bli ustabil. Han kjører bare Mercedes og behandler bilene veldig pent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 4326 Posted February 14, 2012 Share Posted February 14, 2012 W203 har jeg også kunne tenkt meg.. fine gode biler.... w202 har jeg dårlig erfaring med pga rust og defekt dieselpumpe... 210 er ikke helt min stil det heller... Så her skal fornuften råde, så jeg beholder 200dængen til neste euok, fordi da regner jeg med at jeg har ca 200.000 til 211(hvis jeg bor hjemme enda Men w203 er jo ikke dumt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.