Christoffer Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Hello, Så noen nevnte her inne for en stund siden på en S124 at han laget et lite hull i bakpotta for å bli kvitt kondens. Bilen min har dessverre en del småkjøring og tipper det ligger en del vann og koser seg i bakpotta mi. Var jo nettop dette som tok knekken på den forrige potta.. Spørsmålet er hvor man eventuelt skal lage dette hullet?.. Vil ikke gjøre noe som ødelegger potta heller... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gujoni Posted February 14, 2012 Share Posted February 14, 2012 De pottene jeg har sett med dreneringshull, har hatt dette hullet ganske nærme utblåsen. Det kommer kanskje an på hvordan potten er konstruert, men et hull på ca. 3-4 mm. borret 5-10 cm. fra der eksosen kommer ut av potta burde gjøre susen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Posted February 14, 2012 Share Posted February 14, 2012 Laveste punkt, slik at vannet renner ut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gujoni Posted February 14, 2012 Share Posted February 14, 2012 Ja, selv om vannet nok blåses ut av trykket i potta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christoffer Posted February 14, 2012 Author Share Posted February 14, 2012 Takk for svar. Se på bildet her fra tråden om bilen min. Er dette jeg vil unngå at skjer igjen. Her har det tydeligvis ligget litt vann og kost seg.. http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?action=dlattach;topic=29965.0;attach=5810;image Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viper Posted February 14, 2012 Share Posted February 14, 2012 Så det er bedre med eksoslekkasje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christoffer Posted February 14, 2012 Author Share Posted February 14, 2012 Nei det er det ikke. Men dette trikset med et lite hull jeg hørte om en gang var laget på et riktig sted som forhindret vannansamling uten at det ble eksoslekasje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts