Guest Ronald Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Hei har en-oo E220cdi med eksos lekasje rundt en dyse har kjøpt pakning og ny skrue og har løyst gaffelen som holder dysen.Men hvordan får jeg den opp ?? Mvh Ronald Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tonny S212 Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 den skal trekkes rett opp, der finnes et trekke verktøy med en gaffel med slagters på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ronald Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Takk for hjelpen. Har slagters men får lage en gaffel som passer. God helg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjesten Posted February 11, 2012 Share Posted February 11, 2012 Dette er " Som regel " ikke en jobb for hjemme mekking. Grunnen til jeg sier det er fordi jeg har fått så mange med redningsbil hvor eieren har ødelagt me r enn de har fikset. Dysene kan sitte ufattelig fast og bruk av krefter på de gjør at de må til kontroll etterpå. Det gjelder for verksted og. Når dysen løsner er det fare for at noe koks ramler ned og skaper problem for en ventil å lukke. Dysen og anlegget i bunnen må parallell freses da det er krster spor etter lekkasjen. Det er nesten alltid et problem å få ned igjen bolten igjen som holder dysen fast (Dette er strekkbolter som må skiftes hver gang) Gjengene tetter seg og har sett flere som har skrudd bolten ned fordi om og sprekt toppen så det kommer vann i hullet. Så bruk hodet underveis. Dette må gjøres ordentlig skal det vare. Ikke som å skifte en tenplugg hvis det er kokset til. Får man en time på et verksted skiftes det på dagen, men er en uheldig selv kan en stå noen dager uten bil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Vedø Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Det går fint og gjøre dette hjemme. Vask motoren skikkelig FØR man skrur. Da slipper man og få dritt nedi motoren... Husk og trekke til med RIKTIG moment ellers knekker du skruene og det skaper massssse trøbbel... Lykke til Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ronald Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Noen som vet momentet på skruen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjesten Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Legg merke til at jeg skriver " KOKSET ". Er det rent å pent og man får tatt det før det er det ikke noe problem. Hadde nettopp en jobb som BOS sendte ut igjen som de hadde begynt på. De forlangte 30 000kr hvis de skulle gjøre jobben, så det er ikke bare å vaske på alle. Ikke uvanlig å se at koksen (hard som stein) har bygd seg opp så en ikke kan se noen av dysene en gang. Det løsner ikke med noe varmtvann steam, tynner.... Da må man til med tolmodighet og tid. Håper du er tidlig ute og heldig slik at alt løsner greit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ronald Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Har fått gjort rent, det var bare litt tolmodighetsarbeid Noen som vet momentet på skruen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Vedø Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Husker ikke helt men tru det skal være mellom 18-21 nm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole Bjørn Posted February 14, 2012 Share Posted February 14, 2012 Jeg fikk gjort en slik jobb hos BOS. Før jobben sa de at de ikke kunne gi noen garanti. De måtte bruke lastebil tersj for å få ut dysene. De klarte å ødelegge toppdekselet også. Alle dysetetningene ble byttet. Dyrt ble det! Heldigvis for meg fungerte alle dysene etter denne jobben og ingen bolter knakk. Rengjøring er nok veldig viktig før en begynner å skru. Dette er nok en jobb for proffe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.