Guest Bjørn Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Hei, Bilen min gikk i nødmodus da jeg startet den forrige dagen ,har stått i garage noen måneder. prøvde å kople av batteriet ,den gikk da men sort røyk veltet ut eksosen før den så gikk i nødmodus igjen. lurer på om noen har erfaring med diagnoseverktøy ,hva som funker,vil tro det er den runde kontakten i sikringsboksen ? og evt hvor man får tak i dette. forøvrig kan det være luftmengdemåleren? har hørt det ligger noen spjeld i forbindelse med innsuget om de henger? noen som har noen teorier om dette ?? mvh Bjørn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gjesten Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Bare en liten ting du bør se på. Se på staget på turbo at det beveger seg når noen starter den for deg. Kjenn at slangen inn på insuget blir hardere når han speeder opp. Lytt etter luftlyd( trykklekasje) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pos Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Det er kontakten i/ ved sikringsboksen ja. Vet ikke hvor du holder til. Jeg går til mitt lokale verksted (ikke BOS), og der leser de av feilkoden for meg. Var en gang innom BOS, og de fakturerte meg tett på 1000,- bare for å lese av feilkoden. (tok 5 minutter). Det er også en del som har kjøpt diagnoseverktøy, så muligens du kan få hjelp dersom du oppgir hvor du bor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bjørn Posted February 15, 2012 Share Posted February 15, 2012 da er det bare å takke, "moet" opp det omtalte staget,og bilen går igjen som en kule (hadde tydligvis satt seg litt etter noen måneder med vinterlagring) forøvrig fortsatt på jakt etter tips om hva som er greit diagnoseverktøy å bruke på Mercedes. mvh Bjørn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts