Jørn Posted February 9, 2012 Share Posted February 9, 2012 Hei. Er spylervæskekonsentrat det samme som isopropanol?? Noen som vet hvor man kan kjøpe dette i 25l kanner eller større kvanta? Saken er at i vårt firma har vi en mengde firmabiler. Alle disse bilene kjøper spylervæske på Shell hvor vi har firmakort til hver bil. Jeg mener at vi kunne spart mye penger i året på å kjøpe sylervæskekonsentrat og blandet dette selv. Går noen kanner i året fra Shell med spylervæske når man har 15 biler. Merker det spesielt godt på denne tiden av året. Noen tips til hvor slikt kan kjøpes i Oslo området?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olepeder Posted February 9, 2012 Share Posted February 9, 2012 Biltema har iallefall konsentrat http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Spylervaske-og-Frostvaske/Spylevaske-36500/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn Posted February 9, 2012 Author Share Posted February 9, 2012 Tenkte helst på å få kjøpt dette i 25 liters kanner eller 200 liters fat. Vil tro literprisen minker ved handel av større kvantum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Vedø Posted February 9, 2012 Share Posted February 9, 2012 Castrol leverer det på 200 liters fat... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted February 9, 2012 Share Posted February 9, 2012 Isopropanol er bare en komponent av spylærvesken. Varierer fra type til type men er gjerne 10-20% http://no.wikipedia.org/wiki/Isopropanol Ellers inneholder spylervæske store deler Etanol, og litt såpeprodukter. Vil anbefale å kjøpe konsentrat på fat og blande ut etter behov. Stikk innom en bensinstasjon og tøm en av dunkene deres for tomme kanner. Når jeg hadde drosje kjøpte jeg 20-liters dunker og blanda fra 1:1 om vinteren til 1:5 om sommeren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Autotrio leverer konsentrert einszett spylervæske i 1 liters dunker. Vil tro de klarer å skaffe 25 liters konsentrert også. Veldig fornøyd med vaske-effekten i den spylervæsken. Vasker minst 15 ganger bedre enn bensinstasjonskiten, og billigere ferdig blandet. http://einszett.de/1/products/find-a-product/ Alternativt kan dere som storforbrukere kanskje gå direkte til distrubitør og høre med dem om kjøp? http://einszett.de/1/contact/international/?c=8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Hei. Er spylervæskekonsentrat det samme som isopropanol?? Noen som vet hvor man kan kjøpe dette i 25l kanner eller større kvanta? Saken er at i vårt firma har vi en mengde firmabiler. Alle disse bilene kjøper spylervæske på Shell hvor vi har firmakort til hver bil. Jeg mener at vi kunne spart mye penger i året på å kjøpe sylervæskekonsentrat og blandet dette selv. Går noen kanner i året fra Shell med spylervæske når man har 15 biler. Merker det spesielt godt på denne tiden av året. Noen tips til hvor slikt kan kjøpes i Oslo området?? Du kan jo høre med kemetyl også... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SigurdB Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Vi brukte Hydro texaco spylerveske konsentrat på jobben. Disse kom i 205L fat. Blandet 1:3. Fungerte i allefall meget bra. Forutsettningen er at du har et sted å lagre disse fatene, da de tar litt plass. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Som sagt, skal du ha MYE kan du sikkert ringe kemetyl De lager spylevæske, og en haug annet. Holder til i Vestby omtrent vegg i vegg med Asko lageret som du ser fra motorveien når du paserer Vestby.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 70% vann + 30% E85 + nok zalo til at det blir et svak grønnskjær Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LuckyDuck Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 70% vann + 30% E85 + nok zalo til at det blir et svak grønnskjær Du og den "E-femogåttien" din, Bernt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn Posted February 21, 2012 Author Share Posted February 21, 2012 Til info så kan jeg opplyse om at jeg fikk tak i 200 liters plastfat med spylervæskekonsentrat til 13,50kr pr liter +mva. Så vi blander nå dette selv på jobben. Ferdig blandet 1-3 gir spylervæske til vinterbruk som tåler -18. En slik ferdigblandet 4liter koster oss nå 16,88kr. Noe billigere enn 4liter kjøpt hos Shell. De tar vel til vanlig 50-60kr for en sånn kanne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted February 21, 2012 Share Posted February 21, 2012 Til info så kan jeg opplyse om at jeg fikk tak i 200 liters plastfat med spylervæskekonsentrat til 13,50kr pr liter +mva. Så vi blander nå dette selv på jobben. Ferdig blandet 1-3 gir spylervæske til vinterbruk som tåler -18. En slik ferdigblandet 4liter koster oss nå 16,88kr. Noe billigere enn 4liter kjøpt hos Shell. De tar vel til vanlig 50-60kr for en sånn kanne. Hvor ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekstrembenz124 Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Isoprop er 96 sprit tilsatt endel som ikke gjør den drikkbar...Før kjøpte vi isopro og brukte på luftbremsene på lastebilene da det var kaldt, og dette kjøpte vi fat fra vinmonopolet. Kostet da 7,12 kroner literen.. Men poenget er at Isopro'en er veldig tørr. Bland det opp med den blandingen før beskrvet her med Zalo og vann, så har du en suveren og billig spylevæske. Tar til og med den bedritne salthinna som legger seg på ruta i disse dager ( hilsen Mesta ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Erik Skaug Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 det blir fortsatt brukt på lastebil når bremsene fryser, jeg fyller det i duomatik koblingen for og få tinet bremsene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Til info så kan jeg opplyse om at jeg fikk tak i 200 liters plastfat med spylervæskekonsentrat til 13,50kr pr liter +mva. Så vi blander nå dette selv på jobben. Ferdig blandet 1-3 gir spylervæske til vinterbruk som tåler -18. En slik ferdigblandet 4liter koster oss nå 16,88kr. Noe billigere enn 4liter kjøpt hos Shell. De tar vel til vanlig 50-60kr for en sånn kanne. Prøver igjen jeg.. Hvor ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn Posted February 26, 2012 Author Share Posted February 26, 2012 Her: http://www.merco.no/ Hentet selv på Skedsmokorset. De har noe lagerplass hos OsloFrakt i Industriveien. Normalpris ved å hente på Skedsmo er 14kr +mva pr liter. Jeg kjøpte ett 200liters fat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Noe ektra for fatet eller "fikk" du det med når du kjøpte 200 liter ?? evnt hva var "pant" ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts