Jump to content

Backupstrøm ved frakobling av hovedbatteri.

Guest AassBayer

Recommended Posts

Guest AassBayer

Dette gjelder først og fremst W210.

Jeg har lest en del DIY hvor folk lager backupstrøm når de skal koble fra hovedbatteriet. Hvorfor egentlig? Har skjønt at noen systemer resetter seg, men hvorfor er det så ille?

Gjorde det på min S 211 da jeg byttet batteri. Da slipper man å finne igjen stasjonene på radioen, programmere vindusheiser, takluke og rattstillingsføler. Jeg brukte strømleveransefunksjonen på laderen min da den gir 7 Ampere. ( Ctek lader)

Bare pass på så ikke + polen kommer borti gods!

Guest AassBayer

Takluke har jeg ikke og radioen kunne jeg vel leve med, men programmere vindusheiser og rattstillingsføler?! Dette har jeg ikke hørt om. Er det noen som kan forbarme seg og forklare nærmere hva dette går ut på? Skjønner ikke vindusheisene hvor vindu er når strømmen har vært borte? Eller rattet for den saks skyld... Helt utrolig :-)

Vindusheisene stopper når du slipper knappen istedenfor å lukke eller åpne helt. Gjøres enkelt ved å kjøre vinduet helt opp eller igjen og holde knappen noen sekunder.

Rattstillingsføleren stilles enkelt ved å vri rattet til hver endestilling med motoren igang. Rattets posisjon brukes av ESP.