Jump to content

W124: Kabel til 4maticsensor

Guest 4290

Recommended Posts

Jeg antar kablene er dårlige, siden trekantvarselet går av og på uregelmessig. Skal måle ved neste anledning. Men hvor får jeg tak i nye kabler jeg evt kan lodde på? De må jo blant annet være ganske fleksible... Hobbyforretninger?  :?

Hei og velkommen som nytt medlem :D

"Trekant varselet" kan være så mangt.

Lyser 4matic lampa nede i høyre hjørne etter at "trekant varselet" har tent?

Har du lik rulleomkrets på alle 4 hjula?

Alle dekk kjørt like langt?

Lyser lampa i sving eller både rett fram og i sving?

Når "trekant varselet" tennes viser den at bilen registrerer hjulspinn (hastighets forskjell på 2% tror jeg det var) Dette kommer ofte av forskjellige dekk eller møkk/spon på selve Abs sensoren som gjør at målingene blir unøyaktige. Lønner seg ofte å løsne abs sensoren(8mm umbrakko) og rense både sensor og drevet som sitter på navet.

Hvis det hadde vært brudd i kabelen skal dette legge igjen feilkode i 4matic hjernen. Da skal "4-matic" lampa tennes og lyser helt til du har lest ut feilkode eller tatt strømmen. Kabelen knekker som oftest rett etter klipsen på fjørbeinet. Har vært borti dette på 3 forskjellige 4-maticer. En eller annen form for silikon kabel fungerer meget bra.

• 7 months later...
Guest stian hansen

Hei.

Kan du hjelpe meg med ett problem, har en MB 300te 4 matic, 91 mod

Problemet  er at trekant lampen tennes i sving, og så kjemmer jeg et nøkk i bilen  :( , ser at du har skrevet her om lyset lyser, hadde vært fint om du kunne hjelpe meg med gode råd  :D

Hei.

Kan du hjelpe meg med ett problem, har en MB 300te 4 matic, 91 mod

Problemet  er at trekant lampen tennes i sving, og så kjemmer jeg et nøkk i bilen  :( , ser at du har skrevet her om lyset lyser, hadde vært fint om du kunne hjelpe meg med gode råd  :D

Det er ingen ting som er galt når trekanten tender det er indikasjon på alle sperre kobler inn, men vist den tennes på tørr asvalt ved sving er det rattvinkelsensoren som er deffekt men det er ikke noe galt å kjøre med.