Vaajaren Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 Da har deg seg slik at W164'en til fattern har en stk støtdemper bak som har tatt kvelden... Bilen var på service hos BOS Ålesund, og de bemerket da at venstre svettet litt, ikke noe om at de høyre egentlig var gåen. Det fikk vi imidleritd ærfare litt senre, for nå slår det noe fælt når man kjører på humpete vei. For å bytte begge demperne bak skulle BOS Ålesund ha 18 000 kr (og dette var selv etter å ha kranglet på pris...). Bilen er kjørt 76 000 km, og det kan nevnes at den har Airmatic. Nå; dette er en bil som ny koster ca 1,3 millioner norske kroner når den var ny, og det er ikke noe billigere idag. At støtdempere ikke engang holder 80 000 km, mener jeg er så lite holdbart, at jeg kan ikke engang tenke tanken på å utgrede det her. En annen ting som snart står for tur, er bremsene (skivene), siden det "rister" såvidt når bremser, så det nermer seg vel. Når alt dette da skal taes, så snakker vi jo om rep på 35-40 000 kroner, og det synes hverken jeg eller fattern er noke særlig gøy. Er det ikke endel å spare på å reise til Tyskland eller Sverige å få gjort dette? Det som må byttes er; - begge dempere bak - bremseskiver på alle hjul - bremseklosser på alle hjul Synes å huske å ha lest en pris på AMG bremser ettermontert av Steve i MBenzNL. På rundt 20 000 ? Husker ikke. Men kan det være en idè å montere slike bremser? Tåler ikke de mer slitasje før man må bytte deler igjen, fremfor vanlige? Ser jo at det er noen tråder som anbefaler et verksted i Arvika i Sverige, men jeg tenkte mer på Klaus+Co i Flensburg, siden det bare er ca 1 time (?) kjøring fra Kiel (les: ColorLine). Forslag, ærfaringer og ideer taes mot med takk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geggi Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Forstår godt dere er sure ja. Selv har jeg hatt W164 som jeg både har vært hos Klaus og Co og Steve i Nederland med flere ganger. Du sparer mye penger men du må nesten sjekke selv for å se hvor mye. Du kjører til Flensburg på under 3 timer fra Hirtshals også (2,5 time med hastverk). Vil jo tro at AMG holder lengre og er mye bedre men sikkert endel dyrere også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaajaren Posted February 12, 2012 Author Share Posted February 12, 2012 Noen som har en epost-addresse til Klaus+Co? Tysken min er særdeles skrøpelig, og Google Translate hjelpte meg ikke så mye... Har sendt til en adresse, men har gått flere dager uten svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LuckyDuck Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Noen som har en epost-addresse til Klaus+Co? Tysken min er særdeles skrøpelig, og Google Translate hjelpte meg ikke så mye... Har sendt til en adresse, men har gått flere dager uten svar hrolfs@klaus-co.de f.eks. Jeg tror Holger har ekspedert flere av klubbens medlemmer nå etterhvert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Olav Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Klaus & co, var det ikkje der det jobbet en som kunne norsk også? bare med tanke på oss som ikkje kan eit snev av tysk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LuckyDuck Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Klaus & co, var det ikkje der det jobbet en som kunne norsk også? bare med tanke på oss som ikkje kan eit snev av tysk! Det er Holger Rolfs det. Det er et kvinnemenneske der som snakker bra Norsk, men jeg husker ikke i farta hva hun heter.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts