Thomas Madsen Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 Har lagt merke til att omtrent alle som har noe fra AMG på bilen sin roper dem har "amg" så fort dem har fått på en spoiler osv.... Vil det da si jeg kan kalle bilen min Brabus ??? Hvor går grensen for att man kan si "AMG" i samme setning ?? Selges E320 AMG 2008 mod.... dette er jo ikke noen AMG men alle gjør det jo hvis dem har hivd på litt spoilere osv... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hallgeir Helland Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 Ja si det. Om man skal kunne kalle bilen for AMG bare fordi den har noe AMG pynt på seg, så kan man vel i ytterste konsekvens sette på et AMG merke og argumentere at det er relevant, for med det merke så har jo bilen AMG pynt.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegardxf Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 jeg synst ikke man kan kalle bilen sin AMG før man har utseende, interiør, motor og understell fra amg. blir jo de samme som at jeg kan si at jeg har en 500CE stående fordi jeg har 500 skjermer på den.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted February 7, 2012 Author Share Posted February 7, 2012 Vel, jeg har fjærer fra Brabus, så da er vel deler av understellet Brabus hehehe er vel en brabus da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolf Åge Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 Har AMG vinterfelger, så da har vel jeg og en AMG;) skjelden sak: S124 300TD AMG Enig med Vegard.. men kan omtales med AMG detaler vist noe er montert.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted February 7, 2012 Author Share Posted February 7, 2012 jeg synst ikke man kan kalle bilen sin AMG før man har utseende, interiør, motor og understell fra amg. blir jo de samme som at jeg kan si at jeg har en 500CE stående fordi jeg har 500 skjermer på den.... Mao, har du en 6.3, 3.6 osv så har du AMG ?? MEn har du klart å spandere på deg AMG ratt så har du fortsatt en C180 ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vegardxf Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 jeg synst ikke man kan kalle bilen sin AMG før man har utseende, interiør, motor og understell fra amg. blir jo de samme som at jeg kan si at jeg har en 500CE stående fordi jeg har 500 skjermer på den.... Mao, har du en 6.3, 3.6 osv så har du AMG ?? MEn har du klart å spandere på deg AMG ratt så har du fortsatt en C180 ?? hva?! jeg skrev at jeg synst man skal ha "full pakke" før man går og skryter av at man har en AMG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 Jeg har en 300 TD Turbo Brabus (eller kanskje ikke) Har jo frontfanger fra Brabus, for pokker. Hva folk kaller bilen sin får i grunn være opp til dem selv. Jeg skal vel ikke rope for høyt, som har "E300 Turbodiesel" bakpå bilen min Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hauk Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 Er bilen AMG hvis den ikke ble ment som en AMG fra "AMG-Huset"???? Ikke i mine øyne, nei! Det blir bare en wannabe! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 Vi med slike juksebenzer får ta en samlet tur til AMG, å få dem til å velsigne bilene våres Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egil Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 Hva er det som er problemet med at noen velger å sette på et AMG merke eller Brabus merke på bilen sin,? må vel være lov det selv om en har bare en frontspoiler fra aktuell dekal. Et lite diskret merke på bakluken eller på forskjermen kan på noen biler være dekorativt og pent det. Da jeg kjøpte min S211 fra Tyskland i 07' var den innom AMG og fikk påmontert plast derifra, inni bilen lå det 3 stk AMG-merker pent innpakket, men jeg har aldri vurdert å montere dem på bilen da det etter min mening er penest uten dekaler på en 211, har heller aldri vurdert å montere 320CDI på den. Til sammenligning så rigget jeg opp en Opel Manta 1,6s 78' modell i 1992 med karosseribredding, Irmscher-interiør samt monterte en 2 år gammel motor fra en Opel Omega. På denne bilen hadde jeg ingen problemer med å klistre Manta GSI på både front, sider og bak samt et svært "Irmscher" merke mellom baklyktene. (angrer fortsatt på at jeg solgte den) Dette med merker fra Tuning-firma eller motorstørrelse på bakluken er nok slik at flesteparten av befolkningen har ingen anelse hva tallene/bokstavene betyr og driter egentlig i det og, mens de som har peiling fort ser hva som er ekte og hva som er satt på for synsskyld. Husker for noen år siden at jeg fikk spørsmål fra en i familien hvorfor så mange kjørte rundt og reklamerte for mix-mastere da det var en periode mange hadde svære "KENWOOD" streamere i frontruten....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted February 8, 2012 Author Share Posted February 8, 2012 Hva er det som er problemet med at noen velger å sette på et AMG merke eller Brabus merke på bilen sin,? må vel være lov det selv om en har bare en frontspoiler fra aktuell dekal. Et lite diskret merke på bakluken eller på forskjermen kan på noen biler være dekorativt og pent det. Da jeg kjøpte min S211 fra Tyskland i 07' var den innom AMG og fikk påmontert plast derifra, inni bilen lå det 3 stk AMG-merker pent innpakket, men jeg har aldri vurdert å montere dem på bilen da det etter min mening er penest uten dekaler på en 211, har heller aldri vurdert å montere 320CDI på den. Til sammenligning så rigget jeg opp en Opel Manta 1,6s 78' modell i 1992 med karosseribredding, Irmscher-interiør samt monterte en 2 år gammel motor fra en Opel Omega. På denne bilen hadde jeg ingen problemer med å klistre Manta GSI på både front, sider og bak samt et svært "Irmscher" merke mellom baklyktene. (angrer fortsatt på at jeg solgte den) Dette med merker fra Tuning-firma eller motorstørrelse på bakluken er nok slik at flesteparten av befolkningen har ingen anelse hva tallene/bokstavene betyr og driter egentlig i det og, mens de som har peiling fort ser hva som er ekte og hva som er satt på for synsskyld. Husker for noen år siden at jeg fikk spørsmål fra en i familien hvorfor så mange kjørte rundt og reklamerte for mix-mastere da det var en periode mange hadde svære "KENWOOD" streamere i frontruten....... Det er selvsagt lovlig å gjøre dette med dekaltrimming, er bare jeg som lurer på hva "kjøreregelen" er og hva folk syntes om dette Syntes bare selv det er litt rart når det f.eks på finn står " Mercedes Benz AMG 2007 mod" også er det en E220 med litt plast på.... For min del vil det være mer riktig å si AMG om bilen hvis den f.eks har en 3.6 motor enn om den har litt plastik.. Vet alt dette er subjektivt men er jo greit å høre hva andre mener om dette.... Skjønner jo litt selger som "hinter" om att det er en AMG, men for kjøper blir det jo litt missvisende så jeg personlig mener det burdet stått f.eks "MB E220 2007 mod med full AMG styling selges" .... Men det er kanskje bare meg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 I mine øyne er kun en bil originalt levert med en AMG-motor en ekte AMG. Det være seg en 63 AMG eller en 300TE 3,4 AMG. Er det kun det kosmetiske som er AMG er det en standard bil med AMG utstyr. Hva folk klistrer på bilene sine av merker får være opp til hver enkelt, men jeg skjønner ikke vitsen med å skryte på seg noe man ikke har. Men det finnes folk som går rundt med fake Rolexer på armen også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geggi Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Når jeg nå selger min 212 som har AMG-pakke så annonserer jeg den selvsagt som E250 CDI AMG. Der står det nemlig ikke noe om at jeg prøver og påberope meg at jeg har noe annet enn en 250 motor. De som derimot kjører rundt med kun AMG bak som dem har klistra på selv har bomma i mine øyne. Det skal ikke stå AMG bak før det er originalt fra fabrikken og med andre ord er verstingutgaven. Mange (sterke) meninger om dette Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Ikke helt enig med deg Geggi, men når det gjelder biler med AMG-pakke så er AMG-tilknytningen såpass stor at man under tvil kan kalle den f eks E 250 CDI AMG. Her er innholdet i AMG-pakke på 2012 modell E-klasse: Sportsseter, kode 244, i svart med lyse dobbeltsømmer foran og bak, fører- og forsetepassasjersete med utpreget setekontur i seterygg. Mikrofiber Dinamica/kunstskinn ARTICO svart, kode 601; Mod pristillegg også tilgjengelig i svart skinn, kode 231 Standardseter (ikke sportsseter) ved bestilling av en annen setetrekkfarge (ikke svart) eller andre seter AMG 18" lettmetallfelger 4 stk., dobbelteikedesign, kode 786 Foran: 8,5 J x 18 ET 48, dekkdimensjon 245/40 R 18 Bak: 9,0 J x 18 ET 54, dekkdimensjon 265/35 R 18 (E 220 CDI BlueEFFICIENCY - E 500) AMG 18" lettmetallfelger 4 stk., dobbelteikedesign, kode 781 8,5 J x 18 ET 48, dekkdimensjon 245/40 R 18 (E 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY, E 350 4MATIC, E 500 4MATIC) AMG sportsratt i skinn i 3-eikers design AMG styling bestående av: front-, hekk og sideskjørt Gir-/velgerspak i skinn med krominnfelling (4-sylindrede modeller) Bremsekalipere med Mercedes-Benz navnetrekk DIRECT SELECT skiftehendler og manuell skiftemodus (M) i forbindelse med automatgir Kraftig bremsesystem, foran med perforerte bremseskiver Sportspedaler i børstet stål med gummiknotter DIRECT CONTROL understell sportslig avstemt og senket Gulvmatte med AMG navnetrekk Automatgirkasse 7G-TRONIC med kortere girings- og reaksjonstider i M-program (E 350 CGI BlueEFFICIENCY, E 350 4MATIC, E 500, E 500 4MATIC) Taktrekk i svart stoff Eksosanlegg torørs med firkantede enderørsdeksler i polert stål, integrert i fangeren Personlig ville jeg nok satt E 250 CDI med AMG-pakke. Det står vel ikke AMG annet enn på gulvmattene? Men du er ihvertfall på tryggere grunn enn dem som skriver AMG i modellnavnet og kun har felgene (kanskje til og med en kopi) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Artig diskusjon egentlig. Akuratt som om ombygging av bil er noe nytt. Den største forskjellen er et du gjør hva fabrikken en gang gjorde. Dette er greit: dette er greit: ..dette er også greit... ..dette er også helt greit.. Mens dette er bannlyst! For de av dere som herper bilene deres med tidsriktig AMG , eller BRABUS stæsj, ta en titt her. For dere andre som måtte iritere dere grønne, finn dere en annen hobby! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts