Frode Posted February 6, 2012 Share Posted February 6, 2012 Lurer på et par ting angående denne bilen, vet at Mercedes produserte totalt 12094 300TE 4Matic/E300T 4Matic i fra 1987-1995. Det jeg lurer på om noen vet er hvor mange av disse Brabus tok inn og tunet motor og drivverk.?? Har sendt mail til Brabus, venter på svar...men hvis noen her inne vet noe om disse bilene så er jeg kjempehappy for all info.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted February 6, 2012 Share Posted February 6, 2012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted February 7, 2012 Author Share Posted February 7, 2012 Det vi har funnet ut til nå er at det står en 3,6 liter på 236 hk og 350Nm oppi som er bygd på 3,0 12V motoren. Bilen har senkesett, noe som er vedlig sjeldent til en 4-Matic. Den har full AMG Styling og AMG ratt (elektrisk justerbart), samt sort sportline skinn interiør, el seter med memory+ en haug med annet utstyr. Den har 8x17 ET 30 Brabus felger. Hjulbuene er valset både fremme og bak. Bilen har vært en Varebil når den kom til Norge, er nå omregistrert til personbil med bakseter. Den er første gang registrert 18.08.1994 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SigurdB Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 @bska: Ikke la deg lure av rar fjør konstruksjon, de tåler urovekkende mye. BoS lillehammer har blandt annet aldri skiftet 124 4-matic fjører. I tillegg dreper disse fjørene MB fjørklemmer Jeg tror det er laget svært få slik biler, har google mange timer etter deler og info om denne modellen og har klart å spore opp 2 i USA, 1 i Nederland og 1 i tyskland. Har denne "csi" lampe lengst til høyre i speedometer huset? Tror denne også skal ha tempamatic som er utetemp display med oljetemp avlesing? Vet man kunne få disse modellene med masse gromt utstyr som brabus laget selv blandt annet 24v top på m103, 4matic stabstag, modiffisert for og bak aksel. Tror ikke 4matic utgavene ble levert med brabus grenrør. De flyttet heller ikke olje peile pinnen som de gjorde på std brabus m103 pga diff forran og sær bunnpanne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted February 7, 2012 Author Share Posted February 7, 2012 Kjempeflott Sigurd..!! Så nå at en greit utstyrt 1994 model E300T- 4matic kostet 1.250.000,- i Norge. Ser at en Brabus sedan utgave kostet 112.219,- tyske mark i 1988, det tilsvarer vel ca 500.000 Nok i Tyskland......ikke rart det ikke ble laget mange....og at det ikke kom noen her til lands..... vil tippe en nybil pris på 1,5mill og kanskje mer i Norge i 1994.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 SigurdB, det var godt å høre - la ut bildet av fjæra helst for orange showoff, - ser jo litt spektakulert ut! Er en nokså eksotisk skapning dette, er jo en del spes saker på en plain 124 4matic så... Dog er noen løsninger er litt jalla, bland annet er det kappet i fronten for å smyge inn oljekjøler. Det arbeidet må ha gått kjapt unna, ujevn kappflate, kapp ikke overmalt osv. Det kan tenkes at oljekjøleren er ettermontert. Ja, tempmåleren er som i artikkelen du la ut. Om den virker er en annen sak, død i går hvertfall. Skal kikke etter csi lampen ved neste anledning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted February 8, 2012 Author Share Posted February 8, 2012 Dear Mr. Sæterstøl, due to the big amount of requests we are unfortunately not able to answer each the same day. Unfortunately we cannot find out facts about cars which were modified prior to 1996 because we have had a big computer crash in 1996. Due to this fact most datas of cars out of this time are not available anymore. If spare parts for the 3.6 engine are required, please let me know the engine-no. and which parts are required in detail and i will try to find out. Mit freundlichen Gruessen Best regards BRABUS GmbH First Level Support i.A. Markus Paus mailto: markus.paus@brabus.com Internet: www.brabus.com Follow us @ BRABUS GmbH, Brabus-Allee, D- 46240 Bottrop, Germany Telefon: 02041 / 777-0 Telefax: 02041 / 777-111 eMail: info@brabus.com AG Gelsenkirchen, HRB 5286, GF/CEO Prof. h.c. Bodo Buschmann Dette var noe drit...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SigurdB Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Det var dumt, skulle tro tyskerne hadde kontroll på backupen sin . Produskjons tall hadde vært veldig intressant i allefall, er jo skjelden en kommer over vanlig rwd 3.6 Brabus også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Det hørtes veldig u-tysk ut ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Vedø Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Må jo finnes noe data over disse Brabus modellene ett eller annet sted... Rart at di ikke kunne finne noe, og trudde dem hadde det også i papirformat... Hmmm.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted February 8, 2012 Share Posted February 8, 2012 Må jo finnes noe data over disse Brabus modellene ett eller annet sted... Rart at di ikke kunne finne noe, og trudde dem hadde det også i papirformat... Hmmm.... Det er sikkert mulig, men med tanke på att dem ikke tok seg bryet med å legge tilbake data i 1996 om en 1994 mod. så gidder de neppe å begynne å titte i papir nå for å være litt hyggelig når de alt har sagt ting har tatt tid pga mye jobb De har vel hentet inn de bilene som må hentes inn, lagt inn det osm må hentes inn og bedret rutiner i etterkant.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.