Joakim Borkner Posted February 6, 2012 Share Posted February 6, 2012 Tenkte jeg skulle lage en tråd om w210 min. Begynte livet sitt som en lagerbil hos Bos i oslo da den ikke ble solgt på grunn av fargen. Sto litt over et år som lagerbil, så er først registert 27.07.2000. Da var faceliften for lengst kommet ut så bestefar fikk en god deal på denne w210en. Deretter kjøpte pappa den som bruksbil før jeg kjøpte den sommeren 2010. Har nå rullet 229000 km. Har gjort diverse med den siden jeg kjøpte den som: Skinnseter. Innstegslister med lys Lorinser takvinge Amg Bakvinge Stereo anlegg Nye lykter Lakkert motorlokk og vinter felger samme farge som bil. Diverse kromlister inni Remus sportseksos Plasma tavler Nye sommerfelger Så tenkte å legge ut litt bilder av den Kommer til å legge ut litt flere bilder etter hvert. Tror jeg har noen bilder fra gol treffet 2011 liggende. Var kanon gøy å dra på mitt første mb treff så skal garantert være med i år. Var ikke så mange w210 som jeg trodde men de som var der var nydelige Stjernen på panseret kommer på igjen så snart jeg får ny. Tok ikke så lang tid før den ble savnet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odd Sigurd Posted February 6, 2012 Share Posted February 6, 2012 Pen bil,den såg jo mer enn velholdt ut må jeg si,har selv en makan bare det er 2000mod,knallbiler å kjøre synes jeg .Du hadde gjort mye innvendigt bra også,jeg kunne tenkt meg hvite skiver slik du har gjort ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jøran89 Posted February 6, 2012 Share Posted February 6, 2012 Dette så ut til å være en velholdt 210! Pen farge! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ØHN Posted February 6, 2012 Share Posted February 6, 2012 Velstelt, helt klart eid av en entusiast Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joakim Borkner Posted February 6, 2012 Author Share Posted February 6, 2012 Tusen takk for tilbakemeldinger Ja ingen ting å si på kjørekomforten den er super. Er også blitt glad i fargen på bilen, ikke så ofte jeg ser den. Skivene gjorde seg og, litt plukk med det men tok det en helg jeg visste jeg ikke skulle ut å kjøre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davor Posted February 6, 2012 Share Posted February 6, 2012 Veldig pen bil,liker fargen,men de turbine felger var ikke noe pent på den bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger H. Posted February 6, 2012 Share Posted February 6, 2012 Flott bil med fin farge.. Stå på! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 Har gått en stund og ventet på denne tråden! Utrolig fin bil du har, den så riiimelig strøken ut! Kjenner det rykker i mine 210-nerver og at det nå begynner å nærme seg! Gleder meg til å fortsette og følge denne tråden! Pøs på med bilder :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joakim Borkner Posted February 7, 2012 Author Share Posted February 7, 2012 Tusen takk for tilbakemeldinger alltid kjekt med det både positive å forslag. Legger ved litt bilder av eksos, seter og stereo kommer flere etter hvert. Kjøpte en Remus bakpotte. Leverte bil å potte til Svendsen eksos i Bergen, også sveiste de rustfritt fra katalysator og bak. Skinnsetene fikk jeg kjøpt av en hyggelig kar i hokksund, som hugger mb. Fikk alle setene og panelene i dørene for 5 lapper, så var ingenting å si på det. Eneste jeg måtte gjøre var å bytte sensoren i passasjer sete over fra stoff setet mitt, da setene kom fra en E320. Stereo anlegget ble kjøpt inn før bilen så ble litt forskjellige merker. Men var klar i valget av bil så ble følgende: Alpine IVA-D106R Focal 165V30 6.5" Kit Polyglass 30th Anniversary Limited Edition Focal 165 fulltone til hattehyllen. Harman/Kardon CA5250E 5 Channel Amplifier Rockford Fosgate P3L-S12 bygger 13 cm så har forsatt bagasjeromsplass. Boss 1,5 Farad kondensator Anlegget ble dyrere enn tenkt men var lærling da det ble kjøpt inn, uten særlig utgifter og bil. Så hadde nok ikke kjøpt alt dette hvis jeg hadde bilen først, da lyden ble mye bedre da jeg byttet spiller først. Venter nå på en Alpine PXA-H100 Imprint lydprosessor og Alpine KTX-H100 kalibreringskit får å justere akustikken i bilen. Tenkte å gjøre dette når det blir varmere i været, da bilen står ute. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joakim Borkner Posted February 19, 2012 Author Share Posted February 19, 2012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olepeder Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 Flott bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joakim Borkner Posted March 25, 2012 Author Share Posted March 25, 2012 Sommerdekk og fått på igjen ny stjerne på panseret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joakim Borkner Posted March 30, 2012 Author Share Posted March 30, 2012 Har da fått byttet bremser foran og byttet ut de gamle kalipperne og skivene på 288mm. Og fått satt på 300mm slissede skiver og større kalippere. Fikk kjøpt større klaver fra en e280 delebil. Så da er det nye skiver, klosser og kalippere på alle hjul Når jeg byttet bremser så jeg at den ene fjæren var brekt med en halv runde så tenker 4 nye fjærer før eu kontrollen i mai. Kansje senkefjærer. Har også etter å ha montert Remus effekt anlegget vurdert å montere grenrørene jeg har. Da det er rustfritt strake rør fra cat til bakpotten og midtre resonator er tatt vekk. Men har lite lyst å stå der med bilen på bukk vist boltene skulle knekke, da det er heller liten plass oppi der Skal også få tak i ny krom advantgarde grill for å matche stjernen på panseret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olepeder Posted March 30, 2012 Share Posted March 30, 2012 Virkelig morsomt å se noen som legger så mye jobb i bilen. Jeg liker at ikke alle skal ha alt originalt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joakim Borkner Posted March 31, 2012 Author Share Posted March 31, 2012 Tusen takk for det, hadde lyst å ha litt egen stil på den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Hvordan ble lyden med Remus og uten midtpotte? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Alex Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Bilen var kjempe fin. Ikke så vanlig å se en så strøken 210. Fargen er kanon pen. Ser at du har gjort det samme med grillen som jeg har gjort..(ikke den fæle med stjerne i midten) Det var stilig. Blir spennende å følge med på denne framover. Ses på Gol...!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joakim Borkner Posted April 1, 2012 Author Share Posted April 1, 2012 Tusen takk for det Skal helt klart til gol i år! Lyden med Remus eksosen ble kanon den. Litt mer lyd på tomgang og desidert fin lyd fra motoren ved kickdown. Kan bli litt mye lyd uten den midtre potten ved full bil i bratte stigninger. Men digger å høre lyden fra v6ern så plager ikke meg nevneverdig. Kan ta og legge ut en video. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joakim Borkner Posted May 9, 2012 Author Share Posted May 9, 2012 Tenkte å oppdatere litt. Har fått igjen bilen etter litt lakkering. Var litt rust i hjulbuer bak og ved dørene nede ved lister. Men det toppet seg etter hærverk på bilen. Var risset inn i bakdøren (bildet) og en fra bakdøren på andre siden til baklykt. Men nå er w210 sånn jeg håper den forblir en god stund uten noe hærverk! Er litt forskjell på den gamle lakken foran på dørene, men må vente en 3 ukers tid før jeg gjør noe med lakken. Har stått en 2 uker i garasje nå så nærmer seg. Kjøpte meg også noen Lorinser 17 felger som jeg tenkte å fikse litt opp. Siden de originale 15 felgene ikke passer lenger etter bytte til større bremser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hallgeir Helland Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Det er flotte felger som vil gjøre seg godt på en flott bil! Kjøpte meg også noen Lorinser 17 felger som jeg tenkte å fikse litt opp. Siden de originale 15 felgene ikke passer lenger etter bytte til større bremser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joakim Borkner Posted May 10, 2012 Author Share Posted May 10, 2012 Tusen takk for det. Etter å ha sett på alle mb`ene med slike felger så måtte jeg bare ha de, da jeg så de tilsalgs rett i nærheten av hjemmet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joakim Borkner Posted May 12, 2012 Author Share Posted May 12, 2012 Har fått vasket lorinser felgene litt. Har ingen skader i felg men lakken skaller av. Felgrensen ble rød under lakken enkelte steder, så må nok pusses ned og lakkes på nytt. Så blir noe sånt når de er klar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joakim Borkner Posted June 3, 2012 Author Share Posted June 3, 2012 Da var nye skiltholdere på plass etter landstreffet Pit stop på voss for å lade gopro en, gikk tom for batteri 10 min før voss men holdt hele veien fra gol så det må være bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joakim Borkner Posted July 19, 2012 Author Share Posted July 19, 2012 Tur fra Bergen til karlstad i sverige Liten stopp i Lærdalstunnelen Var innom MB forhandleren i Karlstad Måtte også få tatt bilde da e240en tikket inn til 240000 km Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted July 19, 2012 Share Posted July 19, 2012 Misunner deg både bilen og turen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts