Joakim Borkner Posted February 6, 2012 Share Posted February 6, 2012 Har da kjøpt meg en w124 for å pusse opp å ha som bil nummer to i tillegg til w210. Skal få lagt ut litt om w210 en etter hvert. Har sett denne w124 stå på samme stedet siden ifjor vinter og fikk kjøpt den for vrakpant da bilen måtte vekk i år. Bilen startet ikke, men etter litt lesing her inne gikk det fint. Nytt batteri og sikring på ovsp så kom den igang. Litt preg av å ikke ha godt på en stund. Men fikk den nå hjem og avskiltet den dagen etter. Kjøpte så prøveskilt for å kjøre den til fusa fra bergen. Der har jeg fått låne garasje til å styre på med bilen. Har nå demontert det meste innvendig å utvendig for å komme til å ta rusten på den. Planen er å ta alt av rust. Lakkere fangere, paneler, dører. Fikse opp i interiøret, hull i setet. Nye høytalere, spiller og kansje forsterker og bass, da jeg kjøpte den uten anlegg i. Ellers få den i teknisk god stand til å få eu godkjent den til sommer. Så tenkte å legge ut litt bilder etter hvert som ting blir gjort. Så her er det nå tre årganger e klasse. W124 prosjektet W210 min (bestefar sin gamlebil) W211 bestefar sin nye. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted February 6, 2012 Share Posted February 6, 2012 Detta blir bra ska du se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joakim Borkner Posted February 6, 2012 Author Share Posted February 6, 2012 Takker Ja håper det blir cruising med den til sommer. Om ikke den kansje kommer seg til gol og så hadde det vært kult. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted February 6, 2012 Share Posted February 6, 2012 Takker Ja håper det blir cruising med den til sommer. Om ikke den kansje kommer seg til gol og så hadde det vært kult. Stå på så blir det pluttselig ferdig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joakim Borkner Posted May 9, 2012 Author Share Posted May 9, 2012 Oppdaterer litt om denne. Fått begynt å pusse ned og lagt på chemical brothers kit. Har kuttet ut antennehullet, var gjennomrustet. Skal sveise inn en ny bit, må også gjøres med jekkefestene bak. Så litt mer sliping og sveising, så er det lakkering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joakim Borkner Posted June 3, 2012 Author Share Posted June 3, 2012 Fått sveist igjen hull til antennen og montert ny bakpotte og gummioppheng. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturchips Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 Må bare innom å si at det faktisk er noe som blir gjort her Bare at det går veldig sakte.. Beklager dårlige mobil bilder. Status på hvordan den ser ut: Nylig slipt ned og lagt på brunox på hjulbuen som har hatt en tidligere skade.. Panseret har også fått ett lag med brunox Begynner å ta form der hvor antenne hullet ble sveiset igjen (styggeste sveisen noen sinne ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CECoupe Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 Blir morsomt å følge med og se resultatet stå på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturchips Posted November 16, 2012 Share Posted November 16, 2012 Håper resultatet blir bra Som dere sikkert ser er ikke jeg trådstarter på dette prosjektet. Det er det min bror som er, jeg er bare medeier. Men arbeidslysten er kommet tilbake, og er giret på å få den ferdig Slik at jeg kan lærekjøre til treffet på Gol osv! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturchips Posted November 20, 2012 Share Posted November 20, 2012 Noen som har erfaring med sveising av kanal rundt jekkefeste? Er det smart å ta det i 2 omganger slik jeg har tegnet opp. Eller bør jeg få bøyd en hel bit til slik at den passer? Fant dessverre litt mer rust Så sånn ut etter litt skraping av tectyl. Så litt mer graving. Ytre hjulbue VB er byttet en eller annen gang virker det som (den som er slipt ned på noen bilder over) Når bilen er ferdig trenger den en hjulstilling, med mindre det er tatt etter at hjulet ble slitt. For det ser nemlig ikke bra ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode B Posted November 20, 2012 Share Posted November 20, 2012 Oj, nei det så ikke bra ut Ser nesten ut som noe har subbet borti dekket, men det virker jo ikke jevnt slitt uansett.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturchips Posted November 20, 2012 Share Posted November 20, 2012 Kun ett dekk som var så slitt, og ett annet som er slitt endel ned kun på siden. Men kan tenkes at ett eller annet har blitt skjevt etter en liten kollisjon med ett autovern av første eier. For da ble bakdør byttet, og mest sannsynlig hjulbue/skjerm sveist. Eller noen har montert deler selv og ikke tatt hjulstilling.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Arnestuen Posted November 20, 2012 Share Posted November 20, 2012 Hvor mye har bilen godt (km) og hvor i landet? Jeg har kommet over en MB akkurat lik deres 1991 mod. med en liten skade foran på høyre side som har rullet 136.000 km garantert for litt over vrakpant så jeg bare kjøpte den med en gang. Den er rustfri og fargekode 199. Legger ut en noen bilder når jeg begynner på den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturchips Posted November 20, 2012 Share Posted November 20, 2012 Denne er gått 337 500 ca. Begynte livet sitt i Nederland (tror det var Nederland ) kom til Norge i 1997 om jeg ikke husker feil. Tror at den er kjørt i Bergen når den har vært i Norge, utifra vognkortene som lå i bilen, papirer på hvor den er eu godkjent tidligere. Hvordan den har blitt behandlet til 2008-2009ca vet jeg ikke, men i 2008/2009 (usikker på når han overtok den) overtok han vi kjøpte bilen av den. (litt usikker på når han overtok den, så årstall kan være feil) Og kan ikke si han er flink til å behandle biler, så den ble brukt uten form for service til tja begynnelsen av 2010. Hvor den stod parkert på samme sted, uten å bli flyttet, pga sikringen til kaldstart releet. Så kjøpte vi den november 2011 og startet prosjektet i februar. Bilen skulle egentlig vrakes, men vi fikk den for vrakpant vis vi fjernet den før snøen kom, pga den stod ett sted hvor all snøen skulle måkes inn i. Flaks at vi hentet den på lørdagen vi gjorde, for begynte å snø på mandagen. Og på onsdagen så det slik ut Bare å slenge ut tråd om din bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Arnestuen Posted November 20, 2012 Share Posted November 20, 2012 Det skal jeg gjøre når jeg begynner på den, den står i garasjen tørt og godt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturchips Posted November 26, 2012 Share Posted November 26, 2012 Ikke gjort så mye, men lurer på om noe har dele bil som har lyst å kutte ut en bit? Kunne trengt denne biten, helst rustfri. Så også at det ikke var ett bilde av motoren. Så får vel slenge opp ett bilde av det ellers kjedelige motorommet. Lyst å sandblåse manifoilen. Men skeptisk til å ta av de mutrene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode B Posted November 26, 2012 Share Posted November 26, 2012 Har du sandblåst eller slipt toppdeksel lokket på motoren?? Har ofte ikke klart å la være å ta motorvask på div w124 å høytrykk alene gjorde at det var ikke mye sort lakk igjen på topp dekslet, men dette var ganske rensket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturchips Posted November 27, 2012 Share Posted November 27, 2012 Kan være bilde som lyger Kan legge ut ett bilde i morgen. Husker ikke hvordan det ser ut. Vi har i hvertfall ikke gjort noe med det (glemte å ta av avfetning, å det var på motoren i 8-9 uker, kanskje medvirkene årsak?) Men har muligheten til å sandblåse det, så det frister. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted November 29, 2012 Share Posted November 29, 2012 Ser jo ut som et bra prosjekt dette ! stå på så blir det nåkk bil igjen av det tilslutt hadde det ikke vert tøffere og byttet ut panser og bagasjelokk til 94 mod? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturchips Posted November 30, 2012 Share Posted November 30, 2012 Første prioritering er å få den ferdig og eu godkjent Kappet ut litt av kanalen med jekke festet i går, alt så fint ut der, unntatt den biten som jeg fjernet. Så skal jeg få lånt ett sveiseapparat som faktisk fungerer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturchips Posted November 30, 2012 Share Posted November 30, 2012 Tror det var bilde som lurte deg Frode B. For det ser aldeles forferdelig ut Har som sagt kappet litt for å finne ut hvor mye jobb det er. Aldri sveist på karosseri før (unntatt antenne festet), men satser på at det blir litt bedre denne gang. Tror jeg brukte litt for tykk kappe skive på vinkelkutteren, men kappet nå innenfor målet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naturchips Posted December 21, 2012 Share Posted December 21, 2012 Lenge siden update no. Bilen blir mest sansynlig sveiset nå i juleferien. Kan også legge til at Svarte skinnseter i god stand er kjøpt inn Edit: Noen bilder av setene. Bilen får også elektriske vinduer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brani Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 Kommet noe lengre her eller? Hvor fikk du tak i setene og el-vinduer? Hvor mye kostet det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joakim Borkner Posted February 23, 2014 Author Share Posted February 23, 2014 Hei Gikk desverre på grunn med dette prosjektet. Ble mye mer jobb enn planlagt, og tillegg til mangel på lagringsteder for bilen. Endte til slutt opp ute og da forsvant gnisten. men demonterte hele bilen for alt av deler jeg kunne få bruk for/ plass til å lagre. Men heldigvis er nå Skinnsetene, steroanlegget og lyktene kommet på plass i ny w124. En godt utstyrt 230e importert i 2000 fra tyskland. Så får fortsette tråden med denne istedet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts